Teknisk hjelp anngående supercharger,
Moderator: Styremedlemmer
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Status: Offline
Teknisk hjelp anngående supercharger,
Har nå montert en supercharger på min nb, men denne får for lite bensin, dette ser eg på lamba måleren min, Kan montere en justerbar bensintrykksregulator, men dette ville ikkje en som kan tune biler annbefalle, for man får ett høyt forbruk av bensin og man får en meget feit blanding på lave turtall, som gjør at man vasker sylindrene for oljefilm og tynner ut oljen, Hva vil dere annbefalle, eg vil ha en driftssikker bil som er rimelig i drift og skal komme igjennom en co test uten å måtte mekke.. Prøvde å justere trykket på bensinen men mistet tomgangen og putret og gikk ujevnt, dette vil eg ikkje ha,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
du kan selge pressa til meg og bli kvitt alle problemer...hehe
Men seriøst...vet desverre ikke.. desverre.

Men seriøst...vet desverre ikke.. desverre.
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Har vurdert datasprut, eg er ikkje så interesert i slike billige løsninger som forusaker defekte stempler, eller andre havarier, vil ha en bil som meg å kjerringa kan kjøre på turer med uten havarier..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Skulle ikke du selge bilen igjen nå da Stian, din værhane?? 
Tror ikke prisen på sprut'en er avgjørende, vil heller ha en billig sprut som justerer etter det du vil ha som A/F-verdi enn en piggyback-sak som sørger for altfor mye bensin og vasker sylinderveggene, soter ned og sørger for høyt forbruk...?

Tror ikke prisen på sprut'en er avgjørende, vil heller ha en billig sprut som justerer etter det du vil ha som A/F-verdi enn en piggyback-sak som sørger for altfor mye bensin og vasker sylinderveggene, soter ned og sørger for høyt forbruk...?

- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Fikk montert en justerbar bensintrykksreg nå i kveld, fikk testet bilen litt, gikk greit og med nok bensin på maks,, fikk plutselig drifte modus på bilen min, den gikk meget mye bedre nå,, men denne regulatoren lekker så det blir en annen bil til rudskogen..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Nå er eg fornøyd med bilen min plutselig, her er en bruksannvisning for de som synest sin nb 1,6 er farlig dau, man kan jo ikkje kjøre forbi med disse bilene, det man trenger er en supercharger til miata 1,8 nb, denne passer bolt on, man må bruke det som følger med, men på miata 1,8 så er det ikkje retur på bensintilførselen så det er litt annerledes men koblett opp en justerbar bensintrykksreg, da gikk bilen greit med rich på min lambda måler,kjører med ca 55 psi, er desverre ikkje samme fargene på ledningene heller på 1,8 miata og nb 1,6
men dette gikk greit, valgte å gi f i denne boksen som man skulle koble på ecu som skulle gi mer fuel, da ingen farger passet, men fikk nok med denne regulatoren, nå får eg inn drifte modus i 2 gir og går meget greit, Nå har eg brukt ca 3,5 timer med innstalering og diverse tuning, å montere en slik presse er bare morro, bare ha reim tilgjengelig disse er ikkje noe man skaffer på essoen,
men dette gikk greit, valgte å gi f i denne boksen som man skulle koble på ecu som skulle gi mer fuel, da ingen farger passet, men fikk nok med denne regulatoren, nå får eg inn drifte modus i 2 gir og går meget greit, Nå har eg brukt ca 3,5 timer med innstalering og diverse tuning, å montere en slik presse er bare morro, bare ha reim tilgjengelig disse er ikkje noe man skaffer på essoen,
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Tenningen på nb er 10 grader ved tomgang, klarte å justere denne ned til 8 ved å modde sensoren, men dette holdt ikkje, fikk mindre men ikkje kvitt banken, fant også ut at nb går bedre med 12 grader fortenning uten presse, fikk pris på datasprut i dag fra krb trading 13500 pluss mva, og pluss 10000 pluss mva for montering og mapp.. er det noen andre som er billige på sprut i norge ferdig montert, kunne ha kjøpt fra flying miata men da må eg montere dette selv og mappe, noe som eg ikkje har snøring på.. da er det greiere å sette bilen til noen som har utstyr og peiling..
Du får vel mapping til de fleste vanlige oppsettene fra Flyin Miata til Link'en. Har du hørt med de ang. din 1.6 110 HK?Mazdafreaks wrote: kunne ha kjøpt fra flying miata men da må eg montere dette selv og mappe, noe som eg ikkje har snøring på.. da er det greiere å sette bilen til noen som har utstyr og peiling..
1991 Mazda Miata
1996 Porsche 993 C2
1996 Porsche 993 C2
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
har sendt mail til de, venter på svar, men tviler på de har oppsett til 110 med supercharger,HansT wrote:Du får vel mapping til de fleste vanlige oppsettene fra Flyin Miata til Link'en. Har du hørt med de ang. din 1.6 110 HK?Mazdafreaks wrote: kunne ha kjøpt fra flying miata men da må eg montere dette selv og mappe, noe som eg ikkje har snøring på.. da er det greiere å sette bilen til noen som har utstyr og peiling..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
jepps er denne eg har spurt de om, men vet ikkje om denne passer, da de ikkje har denne europa versjonen der borte.. man kan håpe den passer,,Vidar wrote:Hydra Nemesiss vil vel funke...