Servo eller ikke...
Moderator: Styremedlemmer
- Fred
- 7200 RPM
- Posts: 1902
- Joined: 01 Oct 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 518
- Location: Hønefoss
- Status: Offline
Servo eller ikke...
Teste en mx-5 idag uten servo. grei nok når du kjører men kjedelig når du skal ut i kryss, på parkeringsplassen osv. (mulig jeg bare er bortskjemt med nyere biler). Han som solgte den mente at den uten servo var "ettertrakta" av en del da den ikke var så "leia laus" eller vinglete som den med servo.
noen formeninger?
servo eller ikke servo?
noen formeninger?
servo eller ikke servo?
det du skal ha er servo tannstang som man bygger om til å jobbe uten servo.. da får du den korte styringen og mye mer feeling med hva som skjer i rattet.. hadde servo, koblet det fra, syntes det var "tungt" men ble vant til det, satte på servo'n igjen.. og huffamei.. 
muskelservo'n begynner å funke utmerket etter ett par uker

muskelservo'n begynner å funke utmerket etter ett par uker

-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
jaha? det skulle jeg likt å visst noe mer om... spesielt siden bilen ikke aner hvor fort den kjører.. (mekanisk speedo)..EspenSort92 wrote:Er jo progressiv servo på MX-5 , føles som den er uten servo i høy fart og med servo i lav fart....
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Dette har ikkje eg merket noe til, hadde progresiv på 626en, som eg merket det veldig godt da speedoen klikket, blei enten lett eller tung, men mxen er da den samme uansett, kunne tenkt meg progresiv,,,, Det sitter en ventil i punpen som holder jevnt trykk, denne var ødelagt på naen min, han eg kjøpte denne bilen av sa det ikkje var servo, sjekk om det er en punpe der, kan vera flere som er uvitende...EspenSort92 wrote:Er jo progressiv servo på på raMX-5 , føles som den er uten servo i høy fart og med servo i lav fart....
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Status: Offline
er ingenting mekanisk i servoen som skulle tilsi at den er fartavhengig espen(jeg vet, har demontert den).
min har fått utført den operasjonen silverboy snakket om..
bygget om tannstanga (på den skikkelige måten, fjernet all innmat fra servo delene inni tannstanga) til å ikke ha servo.. synes den er helt fin å kjøre hele tida jeg. og mere feeling i styringa enn orginalt. og kortere utveksling enn de som orginalt ikke har servo. angrer ikke på min ihvertfall
min har fått utført den operasjonen silverboy snakket om..
bygget om tannstanga (på den skikkelige måten, fjernet all innmat fra servo delene inni tannstanga) til å ikke ha servo.. synes den er helt fin å kjøre hele tida jeg. og mere feeling i styringa enn orginalt. og kortere utveksling enn de som orginalt ikke har servo. angrer ikke på min ihvertfall
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
Dette er vel den ventilen som holder jevnt trykk ved turtall så vi ikkje får en slik amcar servo som kontroleres med turtall, er den tung ved parkering så er det bare å ruse opp litt, sånn var naen min da denne ventilen var gåen..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
-
- Moderator
- Posts: 5120
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 114
- Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
- Contact:
- Status: Offline
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Det er bra..
Har ikke merka noe forskjell etter jeg fikk servopumpa til å spinne fortere. Men tenkte ikke på det før nå da..
Har ikke merka noe forskjell etter jeg fikk servopumpa til å spinne fortere. Men tenkte ikke på det før nå da..
Mazdafreaks wrote:Dette er vel den ventilen som holder jevnt trykk ved turtall så vi ikkje får en slik amcar servo som kontroleres med turtall, er den tung ved parkering så er det bare å ruse opp litt, sånn var naen min da denne ventilen var gåen..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Off topic men: Biler med cruise control får en elektronisk hastighetspuls fra det mekaniske speedometeret...Silverboy wrote:... spesielt siden bilen ikke aner hvor fort den kjører.. (mekanisk speedo)..
Så enkelte biler har nok en liiten anelse. (Men, de forteller det ikke videre til servoen)

2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD