Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Skal bytte filtersats nå så bytter heller til åpent filter. Skal bare ned på mekonomen så havner nok på Jamex eller pipercross (jamex har rød som går i ett med skinnet =))
Men dette er et spørsmål som blir stilt før jeg i det hele tatt har sett på "problemet" selv så tenkte bare kanskje noen viste.........
iallefall...
Bilen er ikke her akkurat nå, så lurte på om noen har størrelse på luftfilteret som passer best. Alt for man jo til å passe, men størrelse på filteret som passer litt bedre enn de andre og andre ting jeg burde ta med i samme slengen. fjerner vel hele innsatsboksen under. men må jeg ha med feste brakett (klemmer) osv.
93mod miata.
Som sagt lurer jeg bare på om noen kan gi meg noen tips før jeg tar turen ned. Sjekker det selv om ingen har noen gode råd =) men da må jeg vente helt til imorgen!!! da jeg har bilen her.. hehe... kan uansett bytte om jeg har fått med feil. men det er i dag jeg har tid til å kjøpe...
Hadde likegjerne kjøpt HKS Superflow kit eller hva det heter jeg, mye bedre erfaring med soppfilter
Mye butikker på ebay som selger di billig!
Mvh
Marius
MeSs wrote:Hadde likegjerne kjøpt HKS Superflow kit eller hva det heter jeg, mye bedre erfaring med soppfilter
Mye butikker på ebay som selger di billig!
Mvh
Marius
Bortsett fra at de filtrerer omtrent like bra som hønsenetting ?
MeSs wrote:Ja jøss!? Har hatt 2 forskjellige i min bil, og begge har filtrert bra..
Mvh
Marius
Jeg har hatt et slikt på bilen min nå i et år (inkludert en vinter) og innsugsrøret er dekt med dritt helt inn til turboen. Det er sikkert veldig sunt i lengden.
Det er bare dårlig prioritering som gjør at det fortsatt sitter i bilen.
Nå suger det muligens mer på turbobil da (?), ville absolutt heller ikke hatt kn jall på en turbobil, greieste er kansje modifisert originalfilter..
Mvh
Marius
jeg har sett masse av de sopp filter greiene med billig skum som filter. det er minimalt med filtrering i dem. de er "kule" og fra rett merke, men thats it.. jeg setter aldri sånt på min etter å ha sett røra etter dem på div biler.
og heller et brukbart kn filter enn orginal filterboks. mest fordi jeg ikke får plass til no orginal filterboks
Har generelt dårlig erfaring med åpent filter. Åpent luftfilter som ligger nærme manifolden suger varmluft, noe som betyr dårligere effekt. Er du ute etter effekt og ikke minst lyd kan jeg anbefale Jackson Racing Cold Air Intake på det sterkeste.
Eksempelvis Kodvaag sin hvite miata gikk mye bedre etter han fikk fra åpent luftfilter tilbake til OEM luftfilterboks.
Og du som kjører limited idition: Kan du ikke la bilen være slik den er? er ikke noe vits å ødelegge en så fin bil.
steffen wrote:Har generelt dårlig erfaring med åpent filter. Åpent luftfilter som ligger nærme manifolden suger varmluft, noe som betyr dårligere effekt. Er du ute etter effekt og ikke minst lyd kan jeg anbefale Jackson Racing Cold Air Intake på det sterkeste.
Dette kan jeg bekrefte, faktisk et luftfiltersett som gjør at bilen utrolig nok går merkbart bedre.
steffen wrote:Eksempelvis Kodvaag sin hvite miata gikk mye bedre etter han fikk fra åpent luftfilter tilbake til OEM luftfilterboks.
Dette kan jeg også bekrefte.
steffen wrote:Og du som kjører limited idition: Kan du ikke la bilen være slik den er? er ikke noe vits å ødelegge en så fin bil.
Dette er jeg enig litt i. Men, JRCAI er verdt det, sett på det, hvis du har råd. Uansett, begynn med å kjøpe nytt originalt filter.
Likte du bildene av bilen din som du fikk på mail av meg?
Har sagt tidligere at jeg ikke skal gjøre om mye på LE bilen, men om jeg bytter ut innsatsen med åpent filter ser jeg ikke på en stort "problem" hehe. har f.eks fått forslag på og kjøpe nye seter isteden for å trekke om skinnet igjen, men vil eller beholde de orginale og trekke om. da er liksom bilen fortsatt mer eller mindre slik den ble sluppet.
Men ser nå at filteret kommet mot manifolden eller ned mot noen bremserør eller no. så stor mulighet for at det blir en tur tilbake og bytte til innsats i OEMen.
hvor mye ligger JRCAI på da? og hvem selger det i norge?
Bilen min går bedre med åpent enn oem., man det kan vera pga eg liker å kjøre i litt høye turtall der de liker seg, ellers så selger de K&N filter i oem boksen de er bra.. Og gamle bilen min gikk faktisk og bedre med åpent, fikk 180km med oem der eg rundet 200km med åpent.. Men råder til å sette filteret vekk fra manifoilen.. Bygg heller opp en slange får å få vekk filteret eg satt mitt rett bak lykten, der er det kaldere, vurderte å sette det nedi med radiatoren, men ville sikkert tettet det fort..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
mener å ha hørt at pipercross filterne er ganske bra....(at de filtrerer godt nok) kn er vel ikke no mer "jall" enn hks filteret.... tror faktisk jeg ville foretrukket et kn filter hvis jeg måtte velge mellom dem to...... men det er kanskje bare meg....
(tror ikke det greddy filteret som følger med i greddy kittene er no særlig heller..... tynneste skumlaget jeg har sett i et luftfilter noen gang, sikkert noe av det samme som disse hks filterne...)
Som ny og lykkelig Miata/MX-5 eier må du kanskje "venne deg av" å bruke denne frasen..
Selvsagt går det an å handle hos enkelte norske forhandlere, men det meste av deler, styling og trim er billigere og enklere å finne utenfor landets grenser...
Og for å svare på spørsmålet ditt; jeg har aldri sett dette til salgs hos noen norske forhandlere.
Som ny og lykkelig Miata/MX-5 eier må du kanskje "venne deg av" å bruke denne frasen..
Begynner å få en grei oversikt nå men slik som dette når det er en tråd om det er det så greit å spørre.
men føler ofte at det er greiere å bare betale en 100lapp ekstra å hente den i norge på dagen enn å bestille fra england. Men skal ha en del nå så vurderer å ta en litt større bestilling.