Regner med du mener de gummipølsene som ligger mot siderutene med gummilisten?
Måtte justere disse litt på min, bare å trekke de sammen, moe dem litt nærmere hverandre.
Gjorde dette fordi jeg hadde noen smådrypp ned mellom disse, etter har det heldigvis funket helt bra
Hadde også 2-3 mikrosprekker i kalesja over sidevinduene, der strammewire'n sitter.
Fettet opp kalesja to ganger med lærbalsam fra biltema, og jobbet det godt inn i disse, og kanten som ligger mot gummien over frontruta.
Nå følger ikke vannet lenger sprekkene (kalesja suger ikke vann heller!), og bilen er knusktørr inni selv etter kraftige regnbyger her oppe i Ålesund
En annen mulighet er at du skulle justert sidevinduene litt høyere, for å få mer overlapp mot gummiene over døra + husk også å snurre vinduene helt opp og åpne/lukke dørene etter at kalesja er tatt opp for å få glasset orntli' uttapå gummiene.
Håper det er noe bra tips, men er sprekkene blitt for store har jeg ingen råtips for det..
Burde gått an å vulke på en ny remse gummi/vinyl over dørene, hvis det er skikkelig ille må du vel til med svart duct-tape til ei ny kalesje kommer...
Lykke til, og pen bil du har!
**EDIT**
Kom på at jeg skulle finne igjen det stoffet jeg tenkte å stoppe sprekkene mine med, har ikke prøvd det ennå, men her er det :
http://www.relekta.no/novatio/content/p ... /index.htm
"Transfix" heter det - strekker seg opptil 700% og limer mot vinyl og pvc
Lurte på svart sikaflex eller "skosålereparasjon" først, men det blir for stivt..