Er nok litt mere enn lengre rør. Hele rør-opplegget er gjerne litt mer gjennomtenkt.
Man kan for eksempel bruke hvor lenge eksosventilen er oppe, overlappingen på eksosventilen, hvor mange grader BBDC den åpner og hvor når den lukker ATDC. Hvilket turtall man vil dra ut mest fra og såklart hvor stor hver sylinder er.
DA får man ett helt spesielt egenlagd grenrør, som somregel koster flesk!
Man får da lengden på de forskjellige rørene, tykkelsen, hvordan collector skal være og resten av eksosen ut.
Meningen med å ha forskjellige lengde på rørene er for at eksospulsene fra en sylinder skal hjelpe til å fylle når innsug åpner. Hvis dere forstår? Man får da økt fyllingsgrad på den sylinderen som skal fylles, som betyr mere HK OG NM
Må gjerne irettesette meg hvis jeg har feil. Tar forbehold om skrivefeil, ting som mangler og ting som er feil!

(helgardert!)
Regnet du ut noe når du lagde dine, HF?

SIKLE SIKLE