Ikke i natt heller

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Ikke i natt heller

Post by motorhead »

Lille meg har ikke testa toppfarta ennå 8O
Vel, jeg fikk ikke gjort det i natt heller. For plutselig smeller det som om jeg får verdens største stein i ruta. Det blir j..lig bråkete og jeg kjenner en kald trekk på høyre side.
Bremser ned og ser etter et digert høl i ruta. Ikke tegn til stein-sprut, men kallesjen er i fred med å åpne seg ( ca. 2cm ) ved høyre festepunkt.

Regner med det er bare å justere litt på festene, så sitter det som det skal?

Selvsagt kjørte jeg på (Ar)Nardo-banen...:wink:
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Hehe liker du ikkje smeller, har kommet til litt i overkant av 200 eg, men gav meg, tror nok ikkje eg ville fått så utrolig mye mer heller, gikk rimeligt raskt opp til over 180, der drøyde det.. men spørsmålet er hva er dette med skikkelige målinger, skulle ha lånt en gps og målt,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
supercharged
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 257
Joined: 05 Oct 2004, 02:00
Location: oslo
Status: Offline

Post by supercharged »

godeste Thaulow var oppe i 225km/t med min 8O :lol:

sitat hentet fra en mail jeg fikk av han for en stund siden:

"Husker jeg yppet meg med en Corrado
VR6 på autobahnen. Lå rett bak han i fra 140 og helt til sperra plutselig
slo inn på 225 km/t. Han med Corrado'en lurte veldig på hvordan den lille
gule MX5en kunne holde følge med hans VR6er. :) "

speedometeret mitt viser nøyaktig virkelig fart på ihvertfall 70km/t og 100km/t. vet ikke hvor mye/eller om det endrer seg opp til 225km/t fra der..
Tidligere bil: 1991 råskinn
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1281
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

Hvor fort det gikk, er ikke så farlig. Det som overraska meg litt er at vinden tar såpass tak i taket at jeg ufrivillig kunne kjørt cab. Glad det ikke skjedde nå og ikke i 200 knykk i venstrefila på Autobahn.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Bra kallesjen ikke flaksa avgårde til varmere strøk.. :wink:
User avatar
MeSs
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 269
Joined: 05 Jul 2005, 02:00
Status: Offline

Post by MeSs »

Har hatt 205 med lysa nede, og kommer ikke over 190 med lysa oppe :D
(Om eventuellt kjøper ser denne posten, så kan du trøste deg med at du kommer til å prøve selv)
hehe
Mvh
Marius
User avatar
midget77
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 01 Sep 2004, 02:00
Medlemsnummer: 517
Location: Fredrikstad
Contact:
Status: Offline

Post by midget77 »

Hvordan påvirker kalesjen toppfarta?

Oppe---?

Nede---?

(Løsnet på den ene siden og flagrende-? fleip)

Jeg husker at de på 70 tallet snakket om at en MG midget hadde toppfart på ca 100 mph med kallesjen lukket, og ca 90-95 mph med kallesjen felt ned.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
User avatar
Mazdafreaks
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1778
Joined: 22 Apr 2004, 02:00
Location: Hardanger
Contact:
Status: Offline

Post by Mazdafreaks »

Merker at i allefall min virker slappere med kalesjen nede, merker også ett høyere forbruk på bensin...
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

Fikk litt over 200 på autobahn, men bare 190 med lyktene åpne.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
User avatar
midget77
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 813
Joined: 01 Sep 2004, 02:00
Medlemsnummer: 517
Location: Fredrikstad
Contact:
Status: Offline

Post by midget77 »

Husker du om kalesjen var åpen eller lukket?
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Stian »

Jepp... Hadde akkurat samme resultat som Kodvaag da jeg hentet min i tyskland. Lurer på hva jeg hadde klart i dag? Er vel helst giringen som setter en stopper - ser ut som at ~215-220 er max for 1.6 drivverket.
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
User avatar
Stian
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 462
Joined: 17 Dec 2003, 01:00
Location: Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by Stian »

Dette var med lukket kalesje ja. Bilen blir mye mindre aerodynamisk uten den. Tipper 185-190 med kalesjen (og lyktene) nede.
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Post by AJF »

Har hatt 210 paa min med lykten oppe og noe over 220 paa spedometeret (218 GPS km/t) med lyktene nede paa min Supercharger bil.

Naar man bor i Nederland er det ikke langt til Tyskland og autobanen for aa teste litt... he he :mrgreen:
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)

-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

har ikke kikka så nøye på speedometer. men den drar hele veien til sperra på 5.giret uansett om taket er nede, lysa oppe osv.
Post Reply