Page 1 of 5

Hei Allesammen ! (reg reim røket...)

Posted: 02 Dec 2005, 17:21
by Kusk1
Fint forum dere har!

Dette er mitt første innlegg, ble medlem i dag. :)

Jeg har en 91' MX-5 Importert fra sveits, bilen er sølvgrå og har svart glasshardtop? og chrome bar. Er senket. (bilder kommer)

Har hatt bilen i 2 måneder nå og så smalt det. reg. reima røk. Toppen har dype hakk, så den er kast, stempel 3 er knust og sylinderveggene er også vrak. I denne forbindelse trenger jeg en ny motor. Har noen kanskje en til salgs?

Gleder meg til å fortsette på dette forumet.. ! 8)

Mvh Emil

Posted: 02 Dec 2005, 17:23
by Kusk1
Dette gjelder en 1.6 liter og må ha den nye veiva og være i brukbar stand.

Posted: 02 Dec 2005, 17:40
by MagnusAntony
Fint at du har blitt medlem. Hvorfor så store skader når reg-reima røk?

Posted: 02 Dec 2005, 17:49
by Kusk1
RotaryPower wrote:Fint at du har blitt medlem. Hvorfor så store skader når reg-reima røk?
Det må du ikke spørre meg om, vet ikke så mye om disse bilene men reg. reima røk ihvertfall og jeg har tatt av toppen og det ser så j****g ut som nevnt over.

Noen steder som kan ha en slik motor til en realistisk pris ?

Posted: 02 Dec 2005, 17:50
by EspenAndre
RotaryPower wrote:Fint at du har blitt medlem. Hvorfor så store skader når reg-reima røk?
Dette lurer jeg også på... meget synd i alle fall!

Ang. det å være medlem... -skriv medlemsnr i profilen din
og spesielt info om bilen er nyttig å skrive der,
det gjør det lettere å svare på evt. spørsmål om bilen :)

(Blir seende ut som under min melding her)

Posted: 02 Dec 2005, 17:56
by MagnusAntony
Kanskje noe som har skjært seg, så har regreima røket av den grunn. Høres mistenkelig ut, mtp at stempler og ventiler ikke skal slå ihverandre. Men men.. Skjedd har skjedd..

Posted: 02 Dec 2005, 18:02
by EspenAndre
Ingenting skal jo ryke ved regreim-ryking i MX-5 siden det er en non-interference motor... er veldig interressert i å vite hva som gikk galt, og håper det ordner seg for deg fort..!

Posted: 02 Dec 2005, 18:40
by glaibilenmin
Er sikkert noe gale som igjen har forårsaket at regreima har røke som rotary sier...
Skal vær teknisk umulig å få ventiler å stempler til å slå sammen så lengst ingen ventiler har løsnet

Posted: 02 Dec 2005, 19:03
by Kusk1
Ok, jeg syntes også dette virket mistenksomt i og med at skadene er kommet helt i kanten av toppen. Veldig vanskelig å forklare, skal ta bilder og legge ut her.. Når jeg tok det fra hverandre sto ihvertfall timingen helt feil, vet ikke selv hvordan dette skjedde. Fungerte jo greit den første måneden jeg hadde bilen.

Veldig rart dette faktisk....

Posted: 02 Dec 2005, 20:51
by Mazdafreaks
Kan toppen ha vert planet endel, da kan vel stemplene slå i ventilene,,, hmmm dette var litt merkeligt..

Posted: 03 Dec 2005, 00:36
by MagnusAntony
Hmmm.. Kan jo virke som om noe har falt ned, men du har vel åpnet og sett alt henger der`? Ikke no ventilkål? Kan det ha vært stempelringer da? Disse vil lage litt merker, men tror ikke de ville ødelegge ett stempel..

Posted: 03 Dec 2005, 14:31
by Kusk1
Vanskelig å forklare, på 2 sylindere er kanten av forbrenningskamrene på innsugssiden skadet, fatter ingenting av dette..

Legger ut bilder mandag!

Posted: 03 Dec 2005, 19:40
by mxLars
Kusk1 wrote:Vanskelig å forklare, på 2 sylindere er kanten av forbrenningskamrene på innsugssiden skadet, fatter ingenting av dette..!
Regner med det er ikke vill gjetning at du har noen uoriginale deler på innsuget?

Induction-kit som f.eks. en JR-Cai...?
Høres det ikke litt kjent ut Aleksander..? :oops:
Burde fulgt med netting til spjeldhuset på disse tror jeg :?

*Regreima var sikkert overmoden siden den røk når du fikk fremmmedlegemer i sylinderene..

Kondolerer så mye med motoren Kusk'en!!

Posted: 03 Dec 2005, 23:54
by glaibilenmin
Høres litt kjent ut da men hadde ikke skader på sylinderne bare toppen og stempel....

Posted: 04 Dec 2005, 18:44
by Kusk1
Men skjønner ikke helt hva det skulle vært som har kommet nedi..

Kan legge ut bilder i morgen..

Er fremdeles på utkikk etter motor :wink: