Høyttalere i nakkestøtter
Moderator: Styremedlemmer
- Troeste
- 0 RPM
- Status: Offline
Høyttalere i nakkestøtter
Er det noen som har erfaring med å skifte ut høytalerne i nakkestøttene med JVC høytalerne til Mxparts?
Svart 94 Miata 1,8L
Det er faktisk kjempegreit med høytalere i nakkestøttene. Når man kjører med taket nede er det greit å få lyden rett i øret grunnet mye støy.
Troeste: jeg kjøpte noen 10 cm/4" høytalere på Clas Ohlson og prøvde å stappe inn de. Det gikk ikke pga magneten bak var altfor stor. Derfor må de på mx5parts være spesialtilpasset. Hadde satset på de jeg.
"These JVC units are the perfect replacement for tired headrest speakers. They are a tight fit, and you will need to remove some of the foam from in the headrest, but the improvement in sound quality is really worth it."
Troeste: jeg kjøpte noen 10 cm/4" høytalere på Clas Ohlson og prøvde å stappe inn de. Det gikk ikke pga magneten bak var altfor stor. Derfor må de på mx5parts være spesialtilpasset. Hadde satset på de jeg.
"These JVC units are the perfect replacement for tired headrest speakers. They are a tight fit, and you will need to remove some of the foam from in the headrest, but the improvement in sound quality is really worth it."
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Sett høytalere i hattehylla, det har eg gjort, hører stereon i høg hastighet uten tak, og bytt ut de i dørene med noe bedre så er du langt på vei..
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
Hehe.. Lyden bør faktisk komme forfra, lyd bakfra ødelegger lydbildet.steffen wrote:Har du ørene dine midt i trynet?MeSs wrote:Blir penest lyd når man får lyden i tryne mener nå iallfall jegville gått for ett skikkelig frontsett isteden
Lyden bør komme framme (dørene) og bakfra (hatthylla eller nakkestøttene) slik at man får et mest mulig fyldig og godt lydbilde.
Men det er det jo delte meninger om
- 03' BMW 320iA
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
x - Nissan 200SX S13.5 Driftebil
x - Masse drit.
x - BMW 520i E28
x - 94' Mazda MX-5 NA 1.8
x - x antall BMW E28
- Fred
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 518
Jeg har ekstra frontsett. dvs ekstra diskant som forrige eier av en eller annen grunn har satt nede ved beina 8O ... forslaget er... sett en diskant i a stolpen (eller hva den heter) så du får lyden rett mot deg. PLUS oppgrader de i nakkestøtten 

x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
- Fred
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 518
Jeg syntes nakkestøtte høytalerne ødelegger lydbilde. kommer for nærme. men utrolig digg når cab'en er nede. Mens hattehylle høytalere er bare supert! Jeg har cd spiller som kan veksle mellom å ha på de i nakkestøttene eller ikke ved en knapp. utrolig deiligMeSs wrote:Hehe.. Lyden bør faktisk komme forfra, lyd bakfra ødelegger lydbildet.steffen wrote:Har du ørene dine midt i trynet?MeSs wrote:Blir penest lyd når man får lyden i tryne mener nå iallfall jegville gått for ett skikkelig frontsett isteden
Lyden bør komme framme (dørene) og bakfra (hatthylla eller nakkestøttene) slik at man får et mest mulig fyldig og godt lydbilde.
Men det er det jo delte meninger om
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition