På tide med ny doning
Moderator: Styremedlemmer
- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
På tide med ny doning
Da var lappen i boks igjen, og forsikringspengene er på vei. Har et par lekre i kikkerten i Tyskland, blir det rød eller blå mon tro?
http://tinyurl.com/8klb7
http://tinyurl.com/9bbme
http://tinyurl.com/8klb7
http://tinyurl.com/9bbme
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
NB med største motor har vel 1840cm3 motor, i Tyskland blir dette ofte beskrevet som 1.9l av en eller annen merklig grunn.indahla wrote:1.9 L ...??? Trodde MX-5 bare fantes med 1.6, 1.8 og 2.0
Så til topic på denne tråden, likte den røde best jeg, greit og få HT og dobbel eksos med i prisen...
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
- alex_johnsen
- 500 RPM
- Posts: 97
- Joined: 03 Jan 2006, 01:00
- Location: Karmøy
- Status: Offline
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
- Mazdafreaks
- 7200 RPM
- Posts: 1778
- Joined: 22 Apr 2004, 02:00
- Location: Hardanger
- Contact:
- Status: Offline
-
- 7200 RPM
- Posts: 1280
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 201
- Location: Jessheim
- Status: Offline
Da må jeg bare gi min stemme til den blå! Det er noe som ikke stemmer med den røde. Særlig bak.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
x 13 Porsche Boxster
x 19 Golf GTI Performance
x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q
x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim
x -09 Folkevogn Scirocco
x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500
x -96 MX-5 1,6 Classic red
- glaibilenmin
- 7200 RPM
- Posts: 2204
- Joined: 19 Nov 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 413
- Location: Ålesund
- Status: Offline
Eneste som ikke var helt bra på den røde var den "ekstra" nasen som skiltet sitter på...
Nydelie felger har den og
Nydelie felger har den og
04 mazdaspeed
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
canvas topp sparco seter
Fm big Enchilada
Afco coilovers
Prosjekt 96 brg 1,8 mx5
90'Classic red. R.I.P
Having a 9 second Honda is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end your still gay.
- KnutH
- 4200 RPM
- Posts: 468
- Joined: 09 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 163
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Mange svar her, det var morsomt! "Memories" er en spesialutgave ja. Den har lyst skinninteriør med tre i ratt, girkule og brekkhåndtak, canvaskalesje, varme i setene (er vel egentlig standard på såpass nye modeller med skinn) og tåkelys foran.
Den blå er også en spesialutgave kalt "Silver Blues", navnet henspeiler på fargekombinasjonene. Denne utgaven har en "søsterbil" med sølv lakk og blå kalesje samt blå interiørdetaljer. Når det gjelder fargene, så liker jeg selv best "Silver Blues"-utgaven i Strato Blue utvendig, mens jeg liker interiøret bedre i "Memories"-utgaven.
Den perfekte kombinasjonen for meg hadde vel vært "Murphy & Nye"-utgaven (http://autoscout24.de/home/index/detail ... berschrift) som har "riktig" karosserifarge med "riktig" interiør, og som ifølge en nesten uleselig babelfish-oversettelse fra en italiensk webside opprinnelig ble levert med to spesiallagede Murphy & Nye-jakker med MX-5 emblem på. I tillegg har den beige kalesje. Spesielt! Dessverre har den eneste utgaven jeg har sett til salgs av disse 1,6-motoren, noe som foreløpig gjør den uaktuell for meg.
Seteryggene er nøyaktig like høye i alle utgavene, og skiltholderen på Memories-utgaven er ikke så framtredende som den ser ut til på bildet. Felgene på den røde er derimot de peneste jeg vet om til MX-5,spesiallaget for bilen. Det er forøvrig de du ser på den blå også, men Mazda har ikke vært like heldig med designet her. Bakenden på den røde er modifisert med leppe og doble enderør. Hos meg trekker det ned, men så er jeg også en "purist" da.
Forskjellen i engangsavgift er forøvrig i underkant av 8.000, ikke 13.850.
Den blå er også en spesialutgave kalt "Silver Blues", navnet henspeiler på fargekombinasjonene. Denne utgaven har en "søsterbil" med sølv lakk og blå kalesje samt blå interiørdetaljer. Når det gjelder fargene, så liker jeg selv best "Silver Blues"-utgaven i Strato Blue utvendig, mens jeg liker interiøret bedre i "Memories"-utgaven.
Den perfekte kombinasjonen for meg hadde vel vært "Murphy & Nye"-utgaven (http://autoscout24.de/home/index/detail ... berschrift) som har "riktig" karosserifarge med "riktig" interiør, og som ifølge en nesten uleselig babelfish-oversettelse fra en italiensk webside opprinnelig ble levert med to spesiallagede Murphy & Nye-jakker med MX-5 emblem på. I tillegg har den beige kalesje. Spesielt! Dessverre har den eneste utgaven jeg har sett til salgs av disse 1,6-motoren, noe som foreløpig gjør den uaktuell for meg.
Seteryggene er nøyaktig like høye i alle utgavene, og skiltholderen på Memories-utgaven er ikke så framtredende som den ser ut til på bildet. Felgene på den røde er derimot de peneste jeg vet om til MX-5,spesiallaget for bilen. Det er forøvrig de du ser på den blå også, men Mazda har ikke vært like heldig med designet her. Bakenden på den røde er modifisert med leppe og doble enderør. Hos meg trekker det ned, men så er jeg også en "purist" da.
Forskjellen i engangsavgift er forøvrig i underkant av 8.000, ikke 13.850.
Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport
2015 MX-5 Jet Black 1,5 Sport