Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
steffen wrote:K&N er et eget merke ja. Fellesnevneren for slike luftfiltere er "konfilter".
Der må jeg arrrrrestere deg min gode mann: K&N leverer innsatsfiltere også, altså slike filtere du bare bytter ut selve det originale luftfilteret med.
steffen wrote:K&N er et eget merke ja. Fellesnevneren for slike luftfiltere er "konfilter".
Der må jeg arrrrrestere deg min gode mann: K&N leverer innsatsfiltere også, altså slike filtere du bare bytter ut selve det originale luftfilteret med.
Nå må lese riktig da kodvaag.
Alle slike filter, altså som ser sånn ut, kon i formen, kalles "konfilter".
K&N filtere har som regel logoen preget inn i den blanke ringen på filteret.
Hvis du monterer dette vil du merke en liten forskjell i draget og lyden. Motoren blir litt mer villig, men det kan jo ikke kalles trimming. Siden du har dette filteret ville jeg montert det på.....
Det fine med denne type filter er at det skal vare "evig". Man rengjør det og setter det inn med en spesiell olje (feks Torshov) istedenfor å bytte det ut. Jeg merket stor forskjell på min 1,8 da jeg monterte dette.
Mangler resonanskammret da.. Men det er vel noe av vitsen med det røret..
Vil ikke få en så jevn hk/nm kurve.. Kansje noen hester mer, eller mindre..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Gamle filteret mitt dette. blir mer lyd med dette, funket greit men er ikkje noen kn filter men ett 18usd kit fra ebay. eg tok dette av pga dette alu røret ble så varmt, merket lite eller liten forskjell på effekt, men en herlig lyd etter 4500 rpm, eg tror nok eg heller ville brukt dette filteret rett på oem plast slange som eg gjør nå. kjører selv med åpent kon filter på oem slange, bare å fjerne denne oem luftfilterboksen det, men denne temp sensor har da ingen plass å stå, så denne la eg på den mest kjølige plassen i motorrommet,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Mangler resonanskammret da.. Men det er vel noe av vitsen med det røret..
Vil ikke få en så jevn hk/nm kurve.. Kansje noen hester mer, eller mindre..
Resonanskammeret?
Jeg har ca. 0 peiling på disse tingene, så fint med en forklaring.
Det jeg er ute etter i bilen min er ikke nødvendigvis mer HK (selv om det er helt OK om jeg får det ) men kanskje litt mer brum-brum lyd. Det er heller viktigere at jeg ikke gjør noe som gjør bilen mindre driftssikker..
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Resonans kammer er vel denne boksen som står rett denne oem slange, denne som er mitt neste mod å fjerne.,.
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Mazdafreaks wrote:Gamle filteret mitt dette. blir mer lyd med dette, funket greit men er ikkje noen kn filter men ett 18usd kit fra ebay. eg tok dette av pga dette alu røret ble så varmt, merket lite eller liten forskjell på effekt, men en herlig lyd etter 4500 rpm, eg tror nok eg heller ville brukt dette filteret rett på oem plast slange som eg gjør nå. kjører selv med åpent kon filter på oem slange, bare å fjerne denne oem luftfilterboksen det, men denne temp sensor har da ingen plass å stå, så denne la eg på den mest kjølige plassen i motorrommet,
Har du hatt akkurat dette filteret, eller et lignende...? 8O
Du har ikke et bilde av hvordan du hadde det montert hos deg? Jeg er som sagt mest opptatt av litt mer brum-brum lyd
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
Eg har hatt dette ja, kjenner igjen denne jukse slangen eg måtte lage til, det manglet en slange bit da eg fikk dette,