Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
jeg skal bytte reg reim på miatan min og fikk disse prisene på den lokale sjappa på dokka.Hva syntes dere????
løpehjul 680,-
reg reim 370,-
strammehjul 623,-
vasspumpe 759,- er dette dyrt??
er det dessuten smart og bytte vannpume samtidig.med reg reim???
og til slutt,er det mye jobb og bytte dette??
Ble mange spørsmål dette.men er veldig usikker og trenger svar og tips
Prisene på delene er det vel ikke noe å si på, men hvis du skal gjøre det selv er det myyyye jobb. Jeg fikk forespeilet en pris på ca. 4000,- bare for reg.reima hvis Mazda skulle bytte den for meg...
Å bytte vannpumpe samtidig bør du absolutt vurdere. Det er de samme delene (mange) som må ut for å bytte vannpumpe som reg.reim. Dermed kan du likegodt bytte denne når du først har tatt bort alle delene..
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
indahla wrote:Prisene på delene er det vel ikke noe å si på, men hvis du skal gjøre det selv er det myyyye jobb. Jeg fikk forespeilet en pris på ca. 4000,- bare for reg.reima hvis Mazda skulle bytte den for meg...
Å bytte vannpumpe samtidig bør du absolutt vurdere. Det er de samme delene (mange) som må ut for å bytte vannpumpe som reg.reim. Dermed kan du likegodt bytte denne når du først har tatt bort alle delene..
OOOOÆÆÆÆÆ....det var sjukt mye.har en kompis som er bilmekanikker,så jeg får håpe at den biten går greit
Sikkert riktige priser etter norske forhold, men bestill heller fra MX5parts:
Camshaft Timing Belt Kit £42.51 = ca 500 norske +mva og frakt.
Dette settet inneholder "A new timing belt, a timing belt idler pulley, a timing belt tensioner pulley, a tensioner spring and a cam cover gasket. All models, 1989>2000 "
Du betaler altså mindre for hele pakken, enn hva du gjør for et løpehjul i Norge.
Jeg skifta hverken vannpumpe eller løpe/strammehjul når jeg skifta reim på 120000, men kommer til å ta det neste gang. Foreløbig har jeg passert 160000 uten at noen av disse delene har havarert. Får se hvor lenge lykken varer...
Last edited by John_91BRG on 27 Jan 2006, 12:03, edited 1 time in total.
Medlemsnr : 230
91 Mazda MX5 BRG - SOLGT
05 BMW Z4
04 Audi A4 1.9 TDI Quattro Avant
16 Opel Insignia
Til å være norge er det vel normale priser.
Løpe hjulet og strammehjulet er veldig dyrt..
Hos mx5parts koster:
Løpehjulet £13.57 (ca 165 nok)
Strammehjul+fjær £10.17+£1.73 (ca 145 nok)
Reg reim £12.77 (ca 155 nok)
Vannpumpe £32.84 (ca 390)
Skal du bestille, så lønner det seg kansje å ta 4 bestillinger..
Og det er ingen toll på bildeler.. MEN alle bestillinger over 200 MÅ du betale mva for.
Vannpumpa er original Mazda, løpe og strammehjul er nipponparts..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Delene er ikkje de dyreste, er arbeidet, men det er lett å gjøre selv tok halvannen time på nben,
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
På gamle NA med short nose crank bør man kanskje overlate dette til noen som gir garanti på det de gjør??
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Ja om man vet om noen som vet om dette problemet da, billigere å kjøpe en tube med locktite og gjøre det selv uansett tror eg,da kan man bare skylde på seg selv.
1998 Mx-5 jubilee edition.. 18" Short shift,Walbro 255, Indyglow,stylebar,fm suspension kit, OBX 4-2-1 headers for 1,6na , Greddy exhaust,
Også med alias StianOppistov for dem nye så lurer..
Hvis du kjøper ny bolt til veiva. Så slipper du "veivproblemet"..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:Hvis du kjøper ny bolt til veiva. Så slipper du "veivproblemet"..
Hvorfor slipper du problemet da?
Og hva om du alt har problemet?
Etter hva jeg har forstått.
Så blir bolten strekt når det blir dratt til for hardt.. Og derfor lønner det seg å bytte den.. Leste det på ei side om skifte av regreim.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:
Og det er ingen toll på bildeler.. MEN alle bestillinger over 200 MÅ du betale mva for.
om det ikke er toll så tar gjerne fraktfirmaet noe. Posten tar f.eks 85 for forenklet toll eller noe slikt. (betalt det begge gangene ting har kommet med vanlig post)
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
Vidar wrote:
Og det er ingen toll på bildeler.. MEN alle bestillinger over 200 MÅ du betale mva for.
om det ikke er toll så tar gjerne fraktfirmaet noe. Posten tar f.eks 85 for forenklet toll eller noe slikt. (betalt det begge gangene ting har kommet med vanlig post)
Posten skal ikke ta seg betalt når verdien er under 200 kr..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive