Kan jeg få en prøvetur?
Moderator: Styremedlemmer
- tness
- 6500 RPM
- Posts: 858
- Joined: 30 Sep 2003, 02:00
- Location: Alt for Rognan
- Contact:
- Status: Offline
Jeg skal hente en MX-5 til helga i fredrikstad.
Kan få teste min
Har du vært og sett på den som står på Sveins Auto?
Kan få teste min
Har du vært og sett på den som står på Sveins Auto?
X - Mx-5 mica green 1.6 1999 mod 2003 - 2004
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
X Mazda Mx-5 10th anh 7426 2006 - 2013
Mx-5 1.6 1998 sølv 2021
---
Min Flickr
TheLife
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
er selv 193 på strømpelesten.. er man entusiastisk nok så får man plass i bilen og man sitter egentlig ganske greit, størrelsesforholdet tatt i betraktning.. men er du høyere enn meg så begynner det nok å bli trangt gitt..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
prøvesatt en NB før jeg kjøpte min og syntes ikke at det var så mye forskjell egentlig, det gikk ivertfall bra for å si det slik.. men nå er jeg en litn tynn spjæling :P, vil nok tro at en som er en del bredere enn meg over skuldrene ville sitte bra mye trangere..
hadde du bodd nærmere meg så skulle du ha fått prøvd min når den blir tatt ut til våren..
hadde du bodd nærmere meg så skulle du ha fått prøvd min når den blir tatt ut til våren..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
takktakk
var å prøvesatt en 2000 modell nå i dag.. er ikke akkurat en tynn liten spjæling, men.. kjentes ut som jeg hadde kledd på meg bilen, men jeg satt utrolig behagelig selv om.. hendene lå fint på girspaken og rattet.. kjentes helt naturlig ut. dama derimot fikk nesten klaus av å sitte i den, men det får hun bare venne seg til
var å prøvesatt en 2000 modell nå i dag.. er ikke akkurat en tynn liten spjæling, men.. kjentes ut som jeg hadde kledd på meg bilen, men jeg satt utrolig behagelig selv om.. hendene lå fint på girspaken og rattet.. kjentes helt naturlig ut. dama derimot fikk nesten klaus av å sitte i den, men det får hun bare venne seg til
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
ja man sitter egentli bra.. eneste som blir litt i veien er rattet, vurderer derfor å bytte til litt mindre ratt.. men fo all del, går fint å kjøre den slik den er nå også..
vil hun ikke sitte i mx5en så er det mange andre damer som kan tenke seg det.. hehe
vil hun ikke sitte i mx5en så er det mange andre damer som kan tenke seg det.. hehe
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
hehehe
Tviler for at jeg har bytterett der.
Tror det hadde mest med å gjøre at det var veldig mørkt og "innestengt" der bilen sto, så hun overlever nok håper jeg.
Har så innmari lyst å anskaffe en MX-5, men er så usikker på hvordan jeg skal gå frem for å få drømmen i oppfyllelse. Er veldig usikker på hvilken årsmodell jeg skal velge, men er høvelig bestemt på at det skal være en med vippelykter.
Tviler for at jeg har bytterett der.
Tror det hadde mest med å gjøre at det var veldig mørkt og "innestengt" der bilen sto, så hun overlever nok håper jeg.
Har så innmari lyst å anskaffe en MX-5, men er så usikker på hvordan jeg skal gå frem for å få drømmen i oppfyllelse. Er veldig usikker på hvilken årsmodell jeg skal velge, men er høvelig bestemt på at det skal være en med vippelykter.
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
kan jo gi deg noen tips forrdet om jeg ikke ville ha hengt meg så mye opp i årsmodell og heller prøvd å funnet et strøkent eksemplar..
fra 94 kom jo mx5 med 1.8l motor, denne er jo litt hvassere enn 1.6en da, men desverre også dyrere.. vær også oppmerksom på at fra 94 og utover er 1.6literen kun på 90hk.. dette er 25hk mindre enn tidligere 1.6.. tror faktisk at jeg ville ha gått for en 1.6 fra før 94.. da får man mye bil for pengene og pengene du sparer i forhold til 1.8 kan du feks legge i et turbokit..
på tidligere mx5er er det en svakhet i veivtappen som har ført til dyre verkstedsregninger for noen, fra og med 1991 ble det satt inn en oppgradert veiv.. jeg har den gamle typen veiv og tar sjangsen på at denne holder.. er jo ikke alle som opplever denne feilen men det er jo greit å være oppmerksom på det..
fra 94 kom jo mx5 med 1.8l motor, denne er jo litt hvassere enn 1.6en da, men desverre også dyrere.. vær også oppmerksom på at fra 94 og utover er 1.6literen kun på 90hk.. dette er 25hk mindre enn tidligere 1.6.. tror faktisk at jeg ville ha gått for en 1.6 fra før 94.. da får man mye bil for pengene og pengene du sparer i forhold til 1.8 kan du feks legge i et turbokit..
på tidligere mx5er er det en svakhet i veivtappen som har ført til dyre verkstedsregninger for noen, fra og med 1991 ble det satt inn en oppgradert veiv.. jeg har den gamle typen veiv og tar sjangsen på at denne holder.. er jo ikke alle som opplever denne feilen men det er jo greit å være oppmerksom på det..
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
Takk
Har en -91 modell på hånden, men er en del som må gjøres med den. Bl.a. er det en lakkskade i karosseri foran det ene bakhjulet, og lakkskade i ene kanalen. Ikke gjennomrustet, men er vel ganske prioritert å få fikset disse feilene med en gang ja. I tillegg er det mange andre småfeil som drar ned, men har forhandlet frem en ganske ok pris på bilen.
Vurderer å skaffe meg en ekstrajobb å heller kjøpe en nyere modell som er "feilfri".. Men er ikke helt sikker..
Ville vært litt godt og "reddet" den MX-5'en..
Hvordan er det å importere bil? Noen som har erfaringer? Ser på utregningene til tollvesenet at man kan spare ganske mange titusener på å gjøre dette, men jeg er ganske sugen i tysk.
Er veldig usikker.. Men veldig sikker på at jeg vil ha en MX-5.
Har en -91 modell på hånden, men er en del som må gjøres med den. Bl.a. er det en lakkskade i karosseri foran det ene bakhjulet, og lakkskade i ene kanalen. Ikke gjennomrustet, men er vel ganske prioritert å få fikset disse feilene med en gang ja. I tillegg er det mange andre småfeil som drar ned, men har forhandlet frem en ganske ok pris på bilen.
Vurderer å skaffe meg en ekstrajobb å heller kjøpe en nyere modell som er "feilfri".. Men er ikke helt sikker..
Ville vært litt godt og "reddet" den MX-5'en..
Hvordan er det å importere bil? Noen som har erfaringer? Ser på utregningene til tollvesenet at man kan spare ganske mange titusener på å gjøre dette, men jeg er ganske sugen i tysk.
Er veldig usikker.. Men veldig sikker på at jeg vil ha en MX-5.
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
lyst å si hva prisen er? etter beskrivelsen burde den jo gå ganske billig.. får du den billig å liker å holde på med bil så er jo det bra da..
jeg for min del fant ut at det ikke lønte seg å imortere ifra tyskland.. om man finner et bra eksemplar i tyskland koster dette bra mye, så kommer jo engangsavgift og frakt og liknende i tillegg..
husk at de billigste mx5ene som ligger på mobile er ikke akkurat strøken.. (de fleste av de vertfall)
jeg for min del fant ut at det ikke lønte seg å imortere ifra tyskland.. om man finner et bra eksemplar i tyskland koster dette bra mye, så kommer jo engangsavgift og frakt og liknende i tillegg..
husk at de billigste mx5ene som ligger på mobile er ikke akkurat strøken.. (de fleste av de vertfall)
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
Heisann, jeg bor i Bodø og har mx5, kan sikkert få en prøvetur dersom du har lyst..
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.