Elendig kundeservice hos Elkjøp
Posted: 29 Mar 2006, 16:36
Postet denne på bilforumet men den ble slettet, så poster her istedet. Trenger seriøst hjelp fra noen kloke hoder:
Vet at mange har opplevd dårlig kundebehandling fra de tidligere, men at de kan være så for&/#¤# idioter hadde jeg aldri trodd. Nå er jeg så sur at jeg har problemer med å skrive å snakke. Dette blir litt langt, men må til for å få med alle detaljer.
Kjøpte bærbar pc hos Elkjøp Januar i fjor. Etter 3 uker gikk den til helvette å jeg venta 3 mnd på å få dne tilbake fra service hos elkjøp, til slutt møtte jeg opp personlig å fikk da ny pc fra elkjøp. Dett var da en bekjent som tok seg av så det gikk smertefritt. Nå nesten et år etter har denne pc'n også gått dukken. Dårlig kontakt i internet-porten startet det med. og etter hvert falt jeg ut av internett og usb-enheter samtidig. Så Jeg leverte den inn hos Elkjøp i Tønsberg.
Etter 2-3 uker fikk jeg den tilbake med beskjed om at de hadde ikke funnet noe feil med den, det måtte være software feil så formatering ville fikse problemet. Tok den med hjem med samme feil. Formaterte og samme feil. Så leverte den på nytt. Fikk den tilbake etter 2-3 nye uker og da hadde de oppdatert BIOS, og skulle nå funke. Tok den med hjem, og samme feil. JEg krevde da ny maskin eller pengene tilbake. De havdet de hadde 3 muligheter til å fikse den. Så gikk med på det å den ble sendt inn.
Gikk 2 nye uker å jeg ringte til InfoCare som tar servicen. De hadde sendt den tilbake til Elkjøp samme dagen jeg ringte, uten å ha gjort noe på den. De mangla et Service-nummer til å utføre reprasjonen. Dro ned til Ekjøp å lurte på hva f*** de dreiv med. Den var da sendt i retur til InfoCare for reprasjon å det skulle da bli fart i sakene. Jeg dro hjem å leste kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven og fant da ut at de hadde kun 2 muligheter til å fikse samme feilen, mens nå var den inne til den tredje. Jeg dro ned å forklarte det å da var det plutselig noe de var fullt klar over, men siden den ER inne på service, hadde de lov til å reparere den ferdig. Jeg fikk hjelp "klikk og klag" hos forbrukerrådet til å skrive en formel klage og et krav om nytt produkt eventuelt hevet kjøp. Dro ned å leverte dette, og fikk han bak disken til å skrive ut alle mine 3 klager for så å levere det til Service-ansvarlig. Dett var sist mandag. De skulle da ordne opp i dette iløpet av morradagen(altså sit tirsdag) og de skulle da ringe meg iløpet av uka.
Hørte så klart ikke en dritt fra de, og ringte "kundeservice" hos elkjøp på mandag og forklarte saken og de sendte da beskjed til Elkjøp Tønsberg om å ringe meg med det samme. Da hadde Infocare forøvrig funnet ut det jeg visste fra første dag det var feil på maskina, at det var hovedkortet som hadde begynt å streika. Hørte ikke en dritt fra elkjøp tønsberg den dagen heller, så i dag var jeg nede på "service"-avdelinga(ja bruker bevisst gåseøyne her) å krevde pengene tilbake eller nytt produkt. Han sa da at det kunne han ikke gi meg fordi jeg hadde kun hatt den inn 2 ganger, mens jeg hadde levert den 3. Han påsto da at den første gangen jeg leverte ikke tellte. "Å? jeg leverte den da tydelig inn hos dere pga en feil, og dere fannt ikke noe feil eller feilsøking. er ikke dette et forsøk på å reparere?" Nei dette var noe de gjorde for å SE om de skulle sende den på service eller ikke, så den tellte ikke. Når jeg lever inn ett produkt for en feil, så har det vel f*** ikke noe å si om dere ikke finner den eller ikke. Jeg Leverte klart et produkt som jeg visste det var noe feil med, og som også InfoCare nå har funnet ut stemmer. Han ga seg ikke på at dette var et forsøk å hevdet fortsatt at de bare dreiv å reparerte for andre gang. Jeg forklarte han en gang til at jeg har levert dne inn tre ganger for samme feil og det har lite å si hvordan de forholder seg til den "før-service-sjekk" som de kallte det.
Jeg hoppet så over til dne delen av loven som omhandler reprasjon i rimelig tid. Jeg sa at 2 måneder er ikke regna som rimelig tid, men 14 dager. De sa da at de har rimelig tid på 14 dager på hver reprasjon, men som da ifølge de har bare reparert to ganger, så hvorfor har min pc da vert hos dere i 2 måneder, skulle den ikke vært inne i bare en måned da. Han spurte da hva var deg jeg ville skulle bli gjort. Jeg forklarte at jeg ville ha pengene tilbake eller nytt produkt. Han forklarte at jeg kunne få den lånepc-en jeg har fra de, som forøvrig er identisk til den jeg har inne hos de på service.Bare at denne har en del taster som ikke funker, den er full av striper og hakk.mangler noen pixler på skjærmen og den ser rett og slett rasert ut. Jeg sa aldri i verden om jeg tar imot noe slikt, så nevnte at jeg ville ha et NYTT produkt. Nei dette hadde jeg ikke noe krav på. Står ikke noe sted om at produktet du skal få tilbake skal være nytt, men i samme stand som den du leverte inn. Altså leverer du inn brukt pc, kan du få en brukt tilbake. Jeg er egentlig en rolig og beskjeden kar, men akkurat da var jeg knall rød i tryne å kokte innvendig. Så for meg deilige scener der jeg gir den idioten av en service-ansvarlig en saftig høyre midt over nesa. Var faktisk så sinna at jeg kunne gjort det. "Du står her å lyver meg midt oppi ansikte hver gang jeg er her, og dette snakket med "før-service-sjekk" og brukt pc tilbake er ikke noe unntak."
Han skjønnte heller ikke hvorfor jeg dreiv å klaga så j****g, for jeg hadde jo lånepc å bruke. Hvor mange av dere som gidder å lese dette, hadde kommet til å bruke lånepc-en akkurat slik dere bruker deres egen? Iallefall ikke jeg. Gidder ikke å drive å laste ned musikk å filmer på en låne pc. Gidder ikke legge inn officepakka på en låne pc. Desuttn får jeg ikke brukt denne pc'n til skole arbeid da jeg går Ingeinør, produktdesign og trenger veldig mye minne for å kjøre modelleringsprogrammet vi bruker. Grunnen til at jeg fikk kjørt det på min egen maskin var pga at jeg kjøprt i tilegg til 256 originalt, et 512 ram kort.
Han sa da at jeg kunne bare bedt om ekstra minnekort sammen med lånepcn i starte, når det var så vidt jeg fikk lånepc i det heletatt.
Han sa at han skulle ringe til InfoCare å purre på de og at pc-en skule stå ferdig iløpet av uka. Jeg sa da at det bør den være, å kan du da garantere for at om pc'n ikke er klar på fredag, at jeg da får pengene eller nytt produkt? Nei det kunne han ikke garantere, men han skulle se hva som kunne gjøres videre da.
Hva i helvette skal jeg gjøre for å få vett i skallen på denne karen? Må jeg virkelig møte opp på døra hans kveldstid med balltre? (Dette var en spøk for de som ikke skjønnte det). Noen som har neon forslag til hva jeg skal gjøre?
Vet at mange har opplevd dårlig kundebehandling fra de tidligere, men at de kan være så for&/#¤# idioter hadde jeg aldri trodd. Nå er jeg så sur at jeg har problemer med å skrive å snakke. Dette blir litt langt, men må til for å få med alle detaljer.
Kjøpte bærbar pc hos Elkjøp Januar i fjor. Etter 3 uker gikk den til helvette å jeg venta 3 mnd på å få dne tilbake fra service hos elkjøp, til slutt møtte jeg opp personlig å fikk da ny pc fra elkjøp. Dett var da en bekjent som tok seg av så det gikk smertefritt. Nå nesten et år etter har denne pc'n også gått dukken. Dårlig kontakt i internet-porten startet det med. og etter hvert falt jeg ut av internett og usb-enheter samtidig. Så Jeg leverte den inn hos Elkjøp i Tønsberg.
Etter 2-3 uker fikk jeg den tilbake med beskjed om at de hadde ikke funnet noe feil med den, det måtte være software feil så formatering ville fikse problemet. Tok den med hjem med samme feil. Formaterte og samme feil. Så leverte den på nytt. Fikk den tilbake etter 2-3 nye uker og da hadde de oppdatert BIOS, og skulle nå funke. Tok den med hjem, og samme feil. JEg krevde da ny maskin eller pengene tilbake. De havdet de hadde 3 muligheter til å fikse den. Så gikk med på det å den ble sendt inn.
Gikk 2 nye uker å jeg ringte til InfoCare som tar servicen. De hadde sendt den tilbake til Elkjøp samme dagen jeg ringte, uten å ha gjort noe på den. De mangla et Service-nummer til å utføre reprasjonen. Dro ned til Ekjøp å lurte på hva f*** de dreiv med. Den var da sendt i retur til InfoCare for reprasjon å det skulle da bli fart i sakene. Jeg dro hjem å leste kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven og fant da ut at de hadde kun 2 muligheter til å fikse samme feilen, mens nå var den inne til den tredje. Jeg dro ned å forklarte det å da var det plutselig noe de var fullt klar over, men siden den ER inne på service, hadde de lov til å reparere den ferdig. Jeg fikk hjelp "klikk og klag" hos forbrukerrådet til å skrive en formel klage og et krav om nytt produkt eventuelt hevet kjøp. Dro ned å leverte dette, og fikk han bak disken til å skrive ut alle mine 3 klager for så å levere det til Service-ansvarlig. Dett var sist mandag. De skulle da ordne opp i dette iløpet av morradagen(altså sit tirsdag) og de skulle da ringe meg iløpet av uka.
Hørte så klart ikke en dritt fra de, og ringte "kundeservice" hos elkjøp på mandag og forklarte saken og de sendte da beskjed til Elkjøp Tønsberg om å ringe meg med det samme. Da hadde Infocare forøvrig funnet ut det jeg visste fra første dag det var feil på maskina, at det var hovedkortet som hadde begynt å streika. Hørte ikke en dritt fra elkjøp tønsberg den dagen heller, så i dag var jeg nede på "service"-avdelinga(ja bruker bevisst gåseøyne her) å krevde pengene tilbake eller nytt produkt. Han sa da at det kunne han ikke gi meg fordi jeg hadde kun hatt den inn 2 ganger, mens jeg hadde levert den 3. Han påsto da at den første gangen jeg leverte ikke tellte. "Å? jeg leverte den da tydelig inn hos dere pga en feil, og dere fannt ikke noe feil eller feilsøking. er ikke dette et forsøk på å reparere?" Nei dette var noe de gjorde for å SE om de skulle sende den på service eller ikke, så den tellte ikke. Når jeg lever inn ett produkt for en feil, så har det vel f*** ikke noe å si om dere ikke finner den eller ikke. Jeg Leverte klart et produkt som jeg visste det var noe feil med, og som også InfoCare nå har funnet ut stemmer. Han ga seg ikke på at dette var et forsøk å hevdet fortsatt at de bare dreiv å reparerte for andre gang. Jeg forklarte han en gang til at jeg har levert dne inn tre ganger for samme feil og det har lite å si hvordan de forholder seg til den "før-service-sjekk" som de kallte det.
Jeg hoppet så over til dne delen av loven som omhandler reprasjon i rimelig tid. Jeg sa at 2 måneder er ikke regna som rimelig tid, men 14 dager. De sa da at de har rimelig tid på 14 dager på hver reprasjon, men som da ifølge de har bare reparert to ganger, så hvorfor har min pc da vert hos dere i 2 måneder, skulle den ikke vært inne i bare en måned da. Han spurte da hva var deg jeg ville skulle bli gjort. Jeg forklarte at jeg ville ha pengene tilbake eller nytt produkt. Han forklarte at jeg kunne få den lånepc-en jeg har fra de, som forøvrig er identisk til den jeg har inne hos de på service.Bare at denne har en del taster som ikke funker, den er full av striper og hakk.mangler noen pixler på skjærmen og den ser rett og slett rasert ut. Jeg sa aldri i verden om jeg tar imot noe slikt, så nevnte at jeg ville ha et NYTT produkt. Nei dette hadde jeg ikke noe krav på. Står ikke noe sted om at produktet du skal få tilbake skal være nytt, men i samme stand som den du leverte inn. Altså leverer du inn brukt pc, kan du få en brukt tilbake. Jeg er egentlig en rolig og beskjeden kar, men akkurat da var jeg knall rød i tryne å kokte innvendig. Så for meg deilige scener der jeg gir den idioten av en service-ansvarlig en saftig høyre midt over nesa. Var faktisk så sinna at jeg kunne gjort det. "Du står her å lyver meg midt oppi ansikte hver gang jeg er her, og dette snakket med "før-service-sjekk" og brukt pc tilbake er ikke noe unntak."
Han skjønnte heller ikke hvorfor jeg dreiv å klaga så j****g, for jeg hadde jo lånepc å bruke. Hvor mange av dere som gidder å lese dette, hadde kommet til å bruke lånepc-en akkurat slik dere bruker deres egen? Iallefall ikke jeg. Gidder ikke å drive å laste ned musikk å filmer på en låne pc. Gidder ikke legge inn officepakka på en låne pc. Desuttn får jeg ikke brukt denne pc'n til skole arbeid da jeg går Ingeinør, produktdesign og trenger veldig mye minne for å kjøre modelleringsprogrammet vi bruker. Grunnen til at jeg fikk kjørt det på min egen maskin var pga at jeg kjøprt i tilegg til 256 originalt, et 512 ram kort.
Han sa da at jeg kunne bare bedt om ekstra minnekort sammen med lånepcn i starte, når det var så vidt jeg fikk lånepc i det heletatt.
Han sa at han skulle ringe til InfoCare å purre på de og at pc-en skule stå ferdig iløpet av uka. Jeg sa da at det bør den være, å kan du da garantere for at om pc'n ikke er klar på fredag, at jeg da får pengene eller nytt produkt? Nei det kunne han ikke garantere, men han skulle se hva som kunne gjøres videre da.
Hva i helvette skal jeg gjøre for å få vett i skallen på denne karen? Må jeg virkelig møte opp på døra hans kveldstid med balltre? (Dette var en spøk for de som ikke skjønnte det). Noen som har neon forslag til hva jeg skal gjøre?