Problemer med Hovedlys

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
AtleBRG91
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Problemer med Hovedlys

Post by AtleBRG91 »

Hovedlysene på min mx5 91mod har sluttet å fungere.

Det startet med at det venstre hovedlyset (førersiden) tidvis lyste svakere enn det høyre samtidig som det var et svakt lys i den blå langlys lampen (beam indikatoren) i dasjbordet. Slik var det en stund. Plutselig en dag da jeg skrudde på hovedlysene, lyste beamindikatoren som om langlysene var på. Prøvde å slå av og på langlys, men ingen respons. Beam indikatoren lyser nå konstant og hovedlysene er dau! Heldigvis fungerer parklys/grøftelys som normalt slik at jeg kan bruke bilen (med angst for å bli stoppet i kontroll).

Regner med dette er en jordingsfeil. Noen som har el.skjema for Mazda MX5 1991mod, europeisk utgave (ikke miata)?

Evt. noen som har opplevd noe liknende og har forslag på hvor jeg bør feilsøke først?

Mvh. Atle
Cosmo
500 RPM
500 RPM

Post by Cosmo »

Det er nok kortsluttning i kontakten til pæra. Har hatt dette problemet selv. Da var kontaktene helt porøse og delvis smeltet.
1990 1,6 Classic red. hardtop.
AtleBRG91
0 RPM
0 RPM

Post by AtleBRG91 »

Det stemte at det var pæresokkelen til hovedlys. Den var smeltet rundt jordkabelen. Både høyre og venste lykt var rammet. Merkelig!! Men nå er det fikset. :D Takk for hjelpen

-Atle-
Post Reply