Deler på forstillingen. miata kontra mx5

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
Fred
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 518
Status: Offline

Deler på forstillingen. miata kontra mx5

Post by Fred »

Skal ha bilen inne til hjulstillingskontroll imorra, men de skal sjekke om noen endeledd eller lignende i forstillingen trengs å byttes først. men om de trenger å bestille (de bruker mekonomen) noen deler så vet jeg at mekonomen ikke har miata i lista, men bare mx5.

Noen som vet om endeledd og annet i forstillinga er samme på miata som på mx5 slik at det ikke blir noe kluss på det de bestiller?
x 1999 MX-5 NB - 1.8l - 10th Anniversary Edition
x 1993 Miata NA - 1.6l - Limited Edition
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

samme greier såvidt jeg vet.
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

Hvor skal du ha den inn forresten Fred?
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Fred
7200 RPM
7200 RPM

Post by Fred »

Bil-Price. Lokal sak her som har brukt tidligere. som er flinke og rimelige syntes jeg. (Samme bygg som mekonomen og kjøper deler av de)

Vurderte å ta Lenny's oppsett av dekkene etter anbefalinger her, men har ikke råd til det da det blir camber og toe-in og alt som er. håper nå bare at det spissing som blir på bilen imorra. Styringa er litt løs på høye hastigheter, men finner ingen uregelmessigheter i forstillinga når jeg/vi har sjekka selv så håper de ikke finner noe.
MagnusAntony
7200 RPM
7200 RPM

Post by MagnusAntony »

Ok. Var/er plaget av litt nervøs styring. Bilen sporer nesten, men det er ikke sporing. Den vil bare til høyre noen dager og venstre andre dager. Har byttet endeledd og mansjetter så skal ta full kontroll. Regner med å ta lanny`s sitt oppsett men har hørt dette kan vandre litt.. Tiden vil vise..
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Fred
7200 RPM
7200 RPM

Post by Fred »

Var ingenfeil i forstillinga så hjulstillingskontrollen gikk greit, men han sa det var litt slakk i tannstaget. ikke noe jeg trengte å bytte nå eller skulle merke, men er nok denne lille slarken jeg merker.

men da vet jeg at forstillinga er i orden iallefall. får ta tannstaget en gang når jeg har tid og råd
Fred
7200 RPM
7200 RPM

Post by Fred »

RotaryPower wrote:Ok. Var/er plaget av litt nervøs styring. Bilen sporer nesten, men det er ikke sporing. Den vil bare til høyre noen dager og venstre andre dager. Har byttet endeledd og mansjetter så skal ta full kontroll. Regner med å ta lanny`s sitt oppsett men har hørt dette kan vandre litt.. Tiden vil vise..
Bilen blir litt "nervøst" med det oppsettet, men er man vant til å kjøre litt aktivt i svingene skal det vist være deilig, men den er veldig kjap i responsen så det føles nettopp slik ja at den nesten hele tiden sporer litt for mye. Noen har sagt det ble litt "slitsomt" i lengden, men, men. vært morro å prøvd en gang
Post Reply