Hva synes folket om NC ?
Posted: 29 Apr 2006, 22:10
Jeg mistenker at flere enn meg her på forumet har hatt gleden av å ha prøvekjørt en MX5 NC.
Hvilket inntrykk fikk dere ?
Jeg må si jeg ble ganske fornøyd med 3.gen MX-5 2.0 sport.
Motoren hadde et godt og jevnt drag med en liten ekstra knert over 5K som gjør at det blir en fornøyelse å dra den til rødmarkeringen. Dette mangler NA 1.8 men mulig det er til stedet på NB modellene.
Jeg testet ikke 1.8 versjonen men det virker på meg som om 160 hester er minimum i denne bilen.
Veiegenskapene var veldig bra til å standard bil å være.
Når det først glapp i svingene føltes den helt nøytral og lett å ta inn igjen.
Det var med antispinn av vel og merke. Med antispinn aktivert var det jo ikke mulig å kontrollere ræva.
Gode bremser og det skulle MYE til før ABS kicket inn. (Jeg kjørte mens det enda var tørt)
Interiør og utforming av coupe var veldig bra. Ingen skranglete plast detaljer og bra støyskjerming. Bra sidestøtte i setene og tight og fin girkasse. Jeg likte også måten toppen var konstruert på.
Negativt: Rattet var for stort, 1.8 har samme "svake" girkassen som de forrige versjonene og det er for lite krutt under panseret.
Etter å ha testet RX8 på de samme veiene så kunne jeg ha tenkt meg samme motorkraften i en NC.
Teknisk sett er bilen etter min mening mye bedre enn forgjengerne.
"Midtmotor bil", alu bærearmer, multilink, stivere chassie, en juvel av en motor mht. trimming, sterkere 6-trinns kasse, større og bedre bremser.
Nå gjenstår det bare å se hva som kommer av motortrim til denne bilen. Det bør ikke ta lang tid da det finnes mye stasj til Duratec allerede.
For å få inn turbo krever det vel litt ommøblering da det ikke er spesielt mye plass på eksossiden.
Hvilket inntrykk fikk dere ?
Jeg må si jeg ble ganske fornøyd med 3.gen MX-5 2.0 sport.
Motoren hadde et godt og jevnt drag med en liten ekstra knert over 5K som gjør at det blir en fornøyelse å dra den til rødmarkeringen. Dette mangler NA 1.8 men mulig det er til stedet på NB modellene.
Jeg testet ikke 1.8 versjonen men det virker på meg som om 160 hester er minimum i denne bilen.
Veiegenskapene var veldig bra til å standard bil å være.
Når det først glapp i svingene føltes den helt nøytral og lett å ta inn igjen.
Det var med antispinn av vel og merke. Med antispinn aktivert var det jo ikke mulig å kontrollere ræva.
Gode bremser og det skulle MYE til før ABS kicket inn. (Jeg kjørte mens det enda var tørt)
Interiør og utforming av coupe var veldig bra. Ingen skranglete plast detaljer og bra støyskjerming. Bra sidestøtte i setene og tight og fin girkasse. Jeg likte også måten toppen var konstruert på.
Negativt: Rattet var for stort, 1.8 har samme "svake" girkassen som de forrige versjonene og det er for lite krutt under panseret.
Etter å ha testet RX8 på de samme veiene så kunne jeg ha tenkt meg samme motorkraften i en NC.
Teknisk sett er bilen etter min mening mye bedre enn forgjengerne.
"Midtmotor bil", alu bærearmer, multilink, stivere chassie, en juvel av en motor mht. trimming, sterkere 6-trinns kasse, større og bedre bremser.
Nå gjenstår det bare å se hva som kommer av motortrim til denne bilen. Det bør ikke ta lang tid da det finnes mye stasj til Duratec allerede.
For å få inn turbo krever det vel litt ommøblering da det ikke er spesielt mye plass på eksossiden.