Selv import
Moderator: Styremedlemmer
Selv import
Hei! Har noen her erfaring med å importere mx5 selv.
Har tittet på flere biler(i Norge), og må si jeg ikke er voldsomt imponert.
Mulig det er mye pes og gjøre dette,men det kan vel være vært
et forsøk.Det finnes vel noen linker som kanskje en av dere vet om.
Har tittet på flere biler(i Norge), og må si jeg ikke er voldsomt imponert.
Mulig det er mye pes og gjøre dette,men det kan vel være vært
et forsøk.Det finnes vel noen linker som kanskje en av dere vet om.
Eller ta kontakt med Per Christian Thaulow @ www.need4speed.no
Han holder til i Trondheim, men er tilgjengelig på mail og mobil hele døgnet.
Han kan importere bil for deg, som du har finni eller finne en og importere for deg.
Han holder til i Trondheim, men er tilgjengelig på mail og mobil hele døgnet.
Han kan importere bil for deg, som du har finni eller finne en og importere for deg.
-
- Status: Offline
Re: Selv import
Du kan også ta kontakt med:knute wrote:Hei! Har noen her erfaring med å importere mx5 selv.
Har tittet på flere biler(i Norge), og må si jeg ikke er voldsomt imponert.
Mulig det er mye pes og gjøre dette,men det kan vel være vært
et forsøk.Det finnes vel noen linker som kanskje en av dere vet om.
http://www.bilmegleren.no/
Virker som en seriøs importør, har holdt på noen år også..du får prøve!!
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Jeg har hentet flere Mercedeser.
Mx5/Miata har lav vekt, liten motor og lite slagvolum = BILLIG å importere. Finn en gjeng med biler du kan tenke det på www.mobile.de
Ta med Cash Euro.
Reis ned. Få en kompis til å kjøre deg f.eks.
Kjør hjem med Miata!
Dette var min plan når Miatalysten kom snikende. Regnet med å få en grei bil til 50 000 kr ferdig på norske skilter.
Det er billigere enn å kjøpe til vanlig pris her i landet, og så er de ikke så rustne når de er brukt i Tyskland tror jeg. Sånn er det i hvert fall med gamle mercer.
Gjør det.
Det kan aldri bli for mange sånne biler her i landet!
Tross alt tror jeg ingen her har kjøpt de for å tape 5000,- mindre eller mer. Vi har sånne biler for at det er gøy!
Bjørn
Mx5/Miata har lav vekt, liten motor og lite slagvolum = BILLIG å importere. Finn en gjeng med biler du kan tenke det på www.mobile.de
Ta med Cash Euro.
Reis ned. Få en kompis til å kjøre deg f.eks.
Kjør hjem med Miata!
Dette var min plan når Miatalysten kom snikende. Regnet med å få en grei bil til 50 000 kr ferdig på norske skilter.
Det er billigere enn å kjøpe til vanlig pris her i landet, og så er de ikke så rustne når de er brukt i Tyskland tror jeg. Sånn er det i hvert fall med gamle mercer.
Gjør det.
Det kan aldri bli for mange sånne biler her i landet!
Tross alt tror jeg ingen her har kjøpt de for å tape 5000,- mindre eller mer. Vi har sånne biler for at det er gøy!
Bjørn
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Det er en stor forskjell på Merce og Miata/MX5.
Rust er skjelden på MX5/Miata, mens det er skjeldent at en Merce er rustfri....
Rust er skjelden på MX5/Miata, mens det er skjeldent at en Merce er rustfri....
kodvaag wrote: og så er de ikke så rustne når de er brukt i Tyskland tror jeg. Sånn er det i hvert fall med gamle mercer.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Godt å ha en vanlig miata og en skjelden merce da!Vidar wrote:Det er en stor forskjell på Merce og Miata/MX5.
Rust er skjelden på MX5/Miata, mens det er skjeldent at en Merce er rustfri...
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Selv import
knute wrote:Hei! Har noen her erfaring med å importere mx5 selv.
Har tittet på flere biler(i Norge), og må si jeg ikke er voldsomt imponert.
Mulig det er mye pes og gjøre dette,men det kan vel være vært
et forsøk.Det finnes vel noen linker som kanskje en av dere vet om.
Hei!
Import av bil er en grei og enkel affære. Jeg hentet selv min mx-5 i Tyskland våren 2002.
På denne linken finner du det du trenger av info/tips for import av bil:
www.tyskland.org
Her finner du biler til salgs i tyskland:
www.autoscout24.de
www.mobile.de
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)
-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Re: Selv import
Hva kom den på alt i alt?AJF wrote:Import av bil er en grei og enkel affære. Jeg hentet selv min mx-5 i Tyskland våren 2002.
Jeg hadde selv tenkt det hvis ikke jeg fikk tak i denne billigbilen min...
Inkassobilen min har kommet meg på:
35000,- bil
7000,- deler stf mx5parts
150,- deler fra skraphandel.
= 42150,- for en bil som her mer utstyr, ny kalesje og har mindre ulyder enn en som Leidulf Nilsen ville ha 74000 kr for.
Pluss sikkert 50 timer med mekking da...
...pluss jeg må lakke frontfangeren min, det er vel et par tusen?
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Jeg forstår ikke spørsmålet?AMTxxx wrote:Hva betalte du for 1st registrering kodvaag?
Den ble importert 3 år før jeg kjøpte den.
Jeg ga 35000,- for bilen, men fikk refundert 3720,- fra selger grunnet skyldig årsavgift og skyldig avskiltningsgebyr.
Så jeg må betale 3720,- i tillegg til årsavgift, eu godkjenning og omregistrering når jeg skal registrere den til våren.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- AJF
- 6500 RPM
- Posts: 922
- Joined: 23 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 282
- Location: Oslo
- Status: Offline
Re: Selv import
Totalt betalte jeg ioverkant av det dobbelte av det du har betalt for inkasso bilen din (reise, overnatting, inkludert). Jeg styrte konsekvent unna de billigste bilene i Tyskland da jeg ville ha en strøken bil med full historikk. Bilen kjøpte jeg hos en Mazda forhandler i Nord- Tyskland. Bilen jeg kjøpe hadde garantert km stand på ca 63000km.kodvaag wrote:Hva kom den på alt i alt?AJF wrote:Import av bil er en grei og enkel affære. Jeg hentet selv min mx-5 i Tyskland våren 2002.
Jeg hadde selv tenkt det hvis ikke jeg fikk tak i denne billigbilen min...
Inkassobilen min har kommet meg på:
35000,- bil
7000,- deler stf mx5parts
150,- deler fra skraphandel.
= 42150,- for en bil som her mer utstyr, ny kalesje og har mindre ulyder enn en som Leidulf Nilsen ville ha 74000 kr for.
Pluss sikkert 50 timer med mekking da...
...pluss jeg må lakke frontfangeren min, det er vel et par tusen?
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
Et ca eksempel på hva det koster for norske skilter til en Miata.AMTxxx wrote:Jeg trodde at du hadde importert bilen selv og lurte på hva du hadde betalt hvis den skulle registreres for første gang i norge
(Fjorårets avgifssats, sikkert en tusenlapp dyrere i år)
Vektavgift - 950 Kg 31730,-
Volumavgift - 1598 cm3 22108,-
Effektavgift - 85 Kw 17796,-
Test
Sum 71634,-
Fradrag - 14 år 55875,-
Totalt 15759,-
Test
Vrakpant 1300,-
Test
Sum avgifter 17059,-
Test
Innkjøpspris 0,-
Mva - innkjøpspris 0,-
Test
Total kostnad 17059
Pluss MVA og bilens pris da...
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD