Selv import

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
knute
500 RPM
500 RPM
Posts: 59
Joined: 14 Jan 2004, 01:00
Location: drammen
Status: Offline

Selv import

Post by knute »

Hei! Har noen her erfaring med å importere mx5 selv.
Har tittet på flere biler(i Norge), og må si jeg ikke er voldsomt imponert.
Mulig det er mye pes og gjøre dette,men det kan vel være vært
et forsøk.Det finnes vel noen linker som kanskje en av dere vet om.
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Eller ta kontakt med Per Christian Thaulow @ www.need4speed.no
Han holder til i Trondheim, men er tilgjengelig på mail og mobil hele døgnet.

Han kan importere bil for deg, som du har finni eller finne en og importere for deg.
HansBRG98
Status: Offline

Re: Selv import

Post by HansBRG98 »

knute wrote:Hei! Har noen her erfaring med å importere mx5 selv.
Har tittet på flere biler(i Norge), og må si jeg ikke er voldsomt imponert.
Mulig det er mye pes og gjøre dette,men det kan vel være vært
et forsøk.Det finnes vel noen linker som kanskje en av dere vet om.
Du kan også ta kontakt med:

http://www.bilmegleren.no/

Virker som en seriøs importør, har holdt på noen år også..du får prøve!! :)
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

Jeg har hentet flere Mercedeser.
Mx5/Miata har lav vekt, liten motor og lite slagvolum = BILLIG å importere. Finn en gjeng med biler du kan tenke det på www.mobile.de
Ta med Cash Euro.
Reis ned. Få en kompis til å kjøre deg f.eks.
Kjør hjem med Miata!

Dette var min plan når Miatalysten kom snikende. Regnet med å få en grei bil til 50 000 kr ferdig på norske skilter.

Det er billigere enn å kjøpe til vanlig pris her i landet, og så er de ikke så rustne når de er brukt i Tyskland tror jeg. Sånn er det i hvert fall med gamle mercer.
Gjør det.
Det kan aldri bli for mange sånne biler her i landet!
Tross alt tror jeg ingen her har kjøpt de for å tape 5000,- mindre eller mer. Vi har sånne biler for at det er gøy!

Bjørn :mrgreen:
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Det er en stor forskjell på Merce og Miata/MX5.
Rust er skjelden på MX5/Miata, mens det er skjeldent at en Merce er rustfri....
kodvaag wrote: og så er de ikke så rustne når de er brukt i Tyskland tror jeg. Sånn er det i hvert fall med gamle mercer.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

Vidar wrote:Det er en stor forskjell på Merce og Miata/MX5.
Rust er skjelden på MX5/Miata, mens det er skjeldent at en Merce er rustfri...
Godt å ha en vanlig miata og en skjelden merce da!
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Ikke minst en vanlig MX-5!!!! :lol:
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Selv import

Post by AJF »

knute wrote:Hei! Har noen her erfaring med å importere mx5 selv.
Har tittet på flere biler(i Norge), og må si jeg ikke er voldsomt imponert.
Mulig det er mye pes og gjøre dette,men det kan vel være vært
et forsøk.Det finnes vel noen linker som kanskje en av dere vet om.

Hei!
Import av bil er en grei og enkel affære. Jeg hentet selv min mx-5 i Tyskland våren 2002.

På denne linken finner du det du trenger av info/tips for import av bil:
www.tyskland.org

Her finner du biler til salgs i tyskland:
www.autoscout24.de
www.mobile.de
-1994' Mazda MX-5 1,8MP62 (klassikeren)
-2019' Mazda MX-5 2.0 (den fremtidige klassikeren)
-2012' Nissan Leaf SL (sparebøssa)
-2019' Tesla Model X LR (trekkvogn og hyttebil)

-x 1990' Mazda MX-5 1,6MP45
-x 1998' Mazda MX-5 1,8MP62
-x 2004' Mazdaspeed MX-5 1,8T
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Re: Selv import

Post by kodvaag »

AJF wrote:Import av bil er en grei og enkel affære. Jeg hentet selv min mx-5 i Tyskland våren 2002.
Hva kom den på alt i alt?
Jeg hadde selv tenkt det hvis ikke jeg fikk tak i denne billigbilen min...
Inkassobilen min har kommet meg på:

35000,- bil
7000,- deler stf mx5parts
150,- deler fra skraphandel.

= 42150,- for en bil som her mer utstyr, ny kalesje og har mindre ulyder enn en som Leidulf Nilsen ville ha 74000 kr for.
Pluss sikkert 50 timer med mekking da...

...pluss jeg må lakke frontfangeren min, det er vel et par tusen?
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
User avatar
AMTxxx
0 RPM
0 RPM
Posts: 12
Joined: 26 Jan 2004, 01:00
Location: Karmøy
Status: Offline

Post by AMTxxx »

Hva betalte du for 1st registrering kodvaag? :)
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

AMTxxx wrote:Hva betalte du for 1st registrering kodvaag? :)
Jeg forstår ikke spørsmålet?

Den ble importert 3 år før jeg kjøpte den.

Jeg ga 35000,- for bilen, men fikk refundert 3720,- fra selger grunnet skyldig årsavgift og skyldig avskiltningsgebyr.

Så jeg må betale 3720,- i tillegg til årsavgift, eu godkjenning og omregistrering når jeg skal registrere den til våren.
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Registrering på alle biler eldre en 12år (tror det er 12år) koster 1300kr.

Nyere biler koster mer.
User avatar
AMTxxx
0 RPM
0 RPM
Posts: 12
Joined: 26 Jan 2004, 01:00
Location: Karmøy
Status: Offline

Post by AMTxxx »

Jeg trodde at du hadde importert bilen selv og lurte på hva du hadde betalt hvis den skulle registreres for første gang i norge :)
User avatar
AJF
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 922
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 282
Location: Oslo
Status: Offline

Re: Selv import

Post by AJF »

kodvaag wrote:
AJF wrote:Import av bil er en grei og enkel affære. Jeg hentet selv min mx-5 i Tyskland våren 2002.
Hva kom den på alt i alt?
Jeg hadde selv tenkt det hvis ikke jeg fikk tak i denne billigbilen min...
Inkassobilen min har kommet meg på:

35000,- bil
7000,- deler stf mx5parts
150,- deler fra skraphandel.

= 42150,- for en bil som her mer utstyr, ny kalesje og har mindre ulyder enn en som Leidulf Nilsen ville ha 74000 kr for.
Pluss sikkert 50 timer med mekking da...

...pluss jeg må lakke frontfangeren min, det er vel et par tusen?
Totalt betalte jeg ioverkant av det dobbelte av det du har betalt for inkasso bilen din (reise, overnatting, inkludert). Jeg styrte konsekvent unna de billigste bilene i Tyskland da jeg ville ha en strøken bil med full historikk. Bilen kjøpte jeg hos en Mazda forhandler i Nord- Tyskland. Bilen jeg kjøpe hadde garantert km stand på ca 63000km.
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

AMTxxx wrote:Jeg trodde at du hadde importert bilen selv og lurte på hva du hadde betalt hvis den skulle registreres for første gang i norge :)
Et ca eksempel på hva det koster for norske skilter til en Miata.
(Fjorårets avgifssats, sikkert en tusenlapp dyrere i år)

Vektavgift - 950 Kg 31730,-
Volumavgift - 1598 cm3 22108,-
Effektavgift - 85 Kw 17796,-
Test
Sum 71634,-
Fradrag - 14 år 55875,-
Totalt 15759,-
Test
Vrakpant 1300,-
Test
Sum avgifter 17059,-
Test
Innkjøpspris 0,-
Mva - innkjøpspris 0,-
Test
Total kostnad 17059


Pluss MVA og bilens pris da...
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
Post Reply