Page 1 of 1

Ombyggingsprosjekt..

Posted: 09 May 2006, 09:29
by Vidar

Posted: 09 May 2006, 10:46
by fatlaces
helt rått! :D

Posted: 09 May 2006, 12:35
by arildh
Bra innsats, men hvorfor ikke kjøpe en S2000 i stedet.

Posted: 09 May 2006, 12:51
by Paest
har hørt rykter om folk som har klart 600gamp med s2000 i mx5.. sinnsykt..

Posted: 09 May 2006, 12:53
by RogerRed91
Ooh det der så farlig gøy ut :P

Skulle gjerne testa draget i den der ja...

Posted: 09 May 2006, 17:18
by HF-mx5T
arildh.. fordi s2000 veier over 200 kilo mer ? og alle tror at s2000 er rask og mx5 IKKE er rask :P

Posted: 09 May 2006, 17:43
by Miatapowers
RogerRed91 wrote:Ooh det der så farlig gøy ut :P

Skulle gjerne testa draget i den der ja...
Draget er da ikkje noe å teste ut, eksisterer da knapt drag i disse, man må ha sykt turtall hele tiden nesten slitsomt. mer lett kjørt en mx5 da, motoren til arild eller hf går da mye bedre enn dette, :lol:

Posted: 09 May 2006, 18:23
by EspenAndre
StianOppistov wrote:Draget er da ikkje noe å teste ut, eksisterer da knapt drag i disse, man må ha sykt turtall hele tiden nesten slitsomt. mer lett kjørt en mx5 da, motoren til arild eller hf går da mye bedre enn dette, :lol:
Toppfart: 240 km/t
Akselerasjon 0-100 km/t: 6,2 sek

eksisterer knapt drag? med en slik aks er det mye drag, uansett om det er på høyt turtall eller ikke, og det finnes ikke mange biler hvor man slipper å gire ned for å kunne gi alt...

så tar man vekk de vel 200 kg.. så blir det nok enda mer drag :)

Posted: 10 May 2006, 19:01
by RogerRed91
EspenSort92 wrote: så tar man vekk de vel 200 kg.. så blir det nok enda mer drag :)
Som sagt, skulle gjerne ha testa den der :mrgreen:

Aks = moro for penga :lol:

Posted: 10 May 2006, 19:21
by Miatapowers
Jaja eg synest ikkje det var noe til bil denne s2000. :lol: stress bil, motor som kun funket over 6000 rpm, greit den gikk bra til ca 8500 da, men eg vil heller ha en turbo på mx5 motor da, blir bedre drag ut av dette. blir sikkert sprek denne mxen med denne, men mye unødvendig arbeid da, kjøpe ett fm kit på flying er sikkert billligere også, funker bedre. men smaken er som baken, noen liker turtall og noen liker drag over hele registret, :lol: og denne aksen på s2000 er det nok girkassen som har æren for, den var bra turtallene traff akkurat rette når man giret, men var var lavt giret så man kjørte med masse motorstøy på motorvei kjøring.. så eg ville nok heller satt i en cosworth motor i mxen før dette stresset.

Posted: 10 May 2006, 23:03
by EspenAndre
Er helt enig i at drag hele veien er å foretrekke, men virker helt rart at det ikke er noe drag i det hele tatt i denne motoren før 6000 rpm...

...siden den gjør 0-100 såpass fort :)

..men jeg har jo ikke prøvd den da...

ang. cossie-motor, så er vel ikke det det beste valget om man har lyst på driftsikkerhet også?

Posted: 11 May 2006, 03:34
by Miatapowers
Iallefall så skuffet denne s2000 meg, han som eg testet denne av, byttet denne ut med en skyline, og denne kan ikkje sammenlignes med s2000 denne er det meget bra drag i.. omtrent like mye hk, men drag over hele registret, ,men nok off topic nå. prøv en og se om de er verdt 200 000 mer en mx5. eg mener de ikkje er det, men det er da bare meg,,