Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
I teorien burde vel en hardtop gjøre bilen litt stivere - dvs. mindre vridninger i karosseriet. Merker dere forskjell på bilen med og uten hardtop?
Har egentlig ikke lagt merke til hva hardcore-folka bruker på bane - er kanskje litt bingo? Sikkert kjipt å dra rundt på en hardtop når man først har kjøpt cab?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
steffen wrote:En MX-5 er jo i utgangspunktet ganske stiv.
Min bil er senket og kjører med 215/40-16 dekk. Når jeg i tillegg har hardtopp på er den GRISESTIV.
Tenk deg de som da sitter med nesten alt av understell nytt (Arildh med nye dempere,fjører og foringer). Tenk deg en med alt dette, og stabstag i hue og rævva og butterfly brace. Hvor stive vil du kalle disse, Steffen?
Er jo mange som krever at bilen skal ha hardtop når den skal på bane. I Norge er det ikke så mye , men er jo slik i Spec Miata. Mener hvertfall å huske dette. En ting er hvertfall sikkert. Det er ikke pga sikkerhet ved velt hvertfall
EDIT: Er ikke påbudt. Men cab`en må fjernes.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Har ikke fått studert HTen noe videre, men hvordan er "anleggs-flaten" mot selve bilen?
Hvis den stiver bilen til en viss grad så må det vel bli gnisninger og generelt "tensions"
mellom HT og bil?