Page 1 of 2

wwwstageonetuning.com, MP62 kompressor kit til JRSC priser !

Posted: 02 Jun 2006, 15:17
by arildh
Til de av dere som lurer på et rimelig kompressor kit er det bare ett alternativ:
http://www.stageonetuning.com/ (datterselskap til BRP)
BRP starter kit på 170 hester med utrolig bra muligheter for oppgradering.
Kanskje vi endelig kan få se en MX-5 med kompressor i Norge snart som faktisk har litt power :wink:

Posted: 02 Jun 2006, 15:32
by steffen
Disse kitene er vel bare til NB og NC?

Posted: 02 Jun 2006, 15:55
by arildh
På miata.net står det at 94-97 er like rundt hjørnet.
1.6 eiere er vel utelukket som vanlig.
( Nothing beats cubic inches...)

Posted: 02 Jun 2006, 18:02
by HF-mx5T
lurer på hvor like de billigste kompressorkitta er brp sine jeg.. og er det festene mot toppen som skiller på 99 og de tidligere ? hadde jo isåfall ikke trengt elektronikken og de tinga der jeg.. så hadde gitt blanke i om de passa min bil eller ikke

Posted: 02 Jun 2006, 19:55
by arildh

Posted: 02 Jun 2006, 20:19
by m1chael
billig...? 2500$... du får da Jackson Racing presse fra miatamania til 2195$ Er jo ca 2000 NOK mindre det... :)

Posted: 02 Jun 2006, 21:17
by Miatapowers
m1chael wrote:billig...? 2500$... du får da Jackson Racing presse fra miatamania til 2195$ Er jo ca 2000 NOK mindre det... :)
Ja men som eg har forstått det så er brp mye bedre presse, :lol:

Posted: 02 Jun 2006, 22:04
by arildh
m1chael wrote:billig...? 2500$... du får da Jackson Racing presse fra miatamania til 2195$ Er jo ca 2000 NOK mindre det... :)
Denne saken gir 170 på hjulene og har potensialet til 300+
For å få JRSC til å yte 170 på hjulene så koster det nok mye mer enn $2500 og taket ligger vel på 180-190 hester med masse penger under panseret.

Posted: 02 Jun 2006, 23:14
by m1chael
mener å huske at JRSC gir noe ca 190 HK jeg, men her er jeg på veldig veldig tynn grunn. 40% eff.økning. Og med 140hk og 40% eff.økning kommer jeg til 196 jeg. så jeg regnet med at en kunne oppnå i underkant av 190hk.
Trodde dette var før en kjøpte litt mere stasj :D 8)

Posted: 02 Jun 2006, 23:32
by EspenAndre
Hvor langt er folk villig til å gå da? det er jo litt essensielt...

selv ville jeg nok gått så langt som mulig, men siden vi bor i dette land vil det nok ikke være interressant å gå så langt som det her gis mulighet til..

..og da er det ikke særlig vits å betale mer for den muligheten... :)

Posted: 03 Jun 2006, 00:46
by Vidar
Dette er en M62 og JR sine kit bruker m45..
Så det er billig...

Posted: 03 Jun 2006, 01:03
by Vidar
Kommer kit til 1,6L snart også.. Til samme pris..

M62 kan du presse 22 psi, med M45 kan du få ca 12 psi...

Der er forskjellen...

Spørs om jeg ikke bytter ut etter hvert :)


Prøvde Live supporten, så jeg fikk litt info..

Posted: 03 Jun 2006, 03:50
by biXen
m1chael wrote:billig...? 2500$... du får da Jackson Racing presse fra miatamania til 2195$ Er jo ca 2000 NOK mindre det... :)
Slik som jeg forstår det på folka der borte så er det litt i det at de har satt så mye inn på å lage noe skikkelig kit til Miataen og støtter bra opp om det som gjør at mange vil ha dette kontra løsninger som allerede er.

Posted: 03 Jun 2006, 14:05
by Miatapowers
m1chael wrote:mener å huske at JRSC gir noe ca 190 HK jeg, men her er jeg på veldig veldig tynn grunn. 40% eff.økning. Og med 140hk og 40% eff.økning kommer jeg til 196 jeg. så jeg regnet med at en kunne oppnå i underkant av 190hk.
Trodde dette var før en kjøpte litt mere stasj :D 8)
Men dette er på motoren. så regner du vekk tapte hk i drivverk osv, så er man nok nede på langt mindre hk ja, men holder nok om man ikkje skal ha all verden. lettere trimming skal man lete lenge etter, :lol:

Posted: 03 Jun 2006, 17:45
by biXen
Vidar wrote:Kommer kit til 1,6L snart også.. Til samme pris..
NA da vel?

Sa de det selv?