Dyser?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Magnum1985
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 387
Joined: 13 Oct 2005, 02:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Dyser?

Post by Magnum1985 »

Står sikkert noe om dette en annen plass på forumet, men som det sies, det skader ikke å ta opp gamle tråder.

Har dere noen dyser å anbefale til NA med GReddy turbo-kit i vente?
Evt hvor bestille slike? Hvor er de billigst?
EspenAndre
Moderator
Moderator
Posts: 5120
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 114
Location: På landet, bittelitt nord for Bergen
Contact:
Status: Offline

Post by EspenAndre »

Å ta opp gamle tråder betyr å lete etter dem og evt. spørre i den tråden.. ikke lage en ny..

(...Hvis du gidd å lete kan du gjerne gjøre det..
og legge nytt innlegg der, så sletter jeg denne..
for vi har ikke enda den funksjonen at vi kan flytte nye innlegg inn i eksisterende tråder..)
2004 Mazdaspeed MX-5
X-1992 MX-5
X-1992 Miata
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Setter du på større dyser, så får du mere bensin både på tomgang og når du trenger det..

Bedre å kjøpe en FM link eller magasqurit..

Evt en bensintrykkregulator som gir mere trykk ved trykk..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Kan også lage/kjøpe en bryter som slår inn på trykk. Så kopler du den inn til et rele som legger inn en motstand mellom LMM og ECU.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HF-mx5T
Status: Offline

Post by HF-mx5T »

anbefaler orginal dyser jeg.
User avatar
swadaremi
0 RPM
0 RPM
Posts: 14
Joined: 21 May 2006, 02:00
Status: Offline

Post by swadaremi »

Gå for større dyser
Har jeg på min. funker fint på alle måter
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Det er ikke noe poeng å bare kjøpe "større dyser".
Standard motorstyring er tunet for orginal dysene mht. ohm, delay, lukke tid og andre faktorer.
Kjøper man dyser på eBay med helt andre data er det ikke sikkert ting fungerer så veldig bra. Eksempelvis er mine RC550 dyser verdiløse med standard ECU.
1.8 dysene er bolt on men det er ikke dokumentert at det gir så mye fetere blanding på toppen annet enn ass-dyno til noen forum medlemmer.
Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com
.
"low-buck hack-job or full-sex race fab ?"
Post Reply