Stolt ny eier !

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
OleC
0 RPM
0 RPM
Status: Offline

Stolt ny eier !

Post by OleC »

Hei

Har endelig gått til anskaffelse av en BRG MX5 (2000 modell), som jeg plukket opp her i Bergen i begynnelsen av juni. I løpet av tiden som er gått siden da, er det blitt MYE kjøring :P . Må si er jeg ekstremt fornøyd med kjøpet !.

Bilen er i forholdsvis god stand, trenger behandling med tektyl, fix av noen mindre lakkskader og steinsprut på frontruten. Har gått 85000, tar nok stor service i løpet av sommeren just in case. Har også fått med hardtop (som er kjekt her i bergen..), som skal lagres så lenge som mulig.

Planlegger biltur i Europa i sommer, første "skikkelige" stopp i pyrineene, siste i toscana (bryllup). Er ikke mye plass til bagasje, men med luggage rack (bestilte i dag) regner jeg med at vi klarer oss fint (en shorts, en t-skjorte + tannbørste .. hehe) . Har fått en god del tips gjennom å surfe på dette forumet, owners club Uk + miata.net, men jeg kommer sikkert til å "plage" dere som har erfaring med MX5 + langtur med spørsmål i løpet av de neste månedene !

Ha en strålende cab dag videre !
supercharged
2000 RPM
2000 RPM

Post by supercharged »

gratulerer med råflott bil og velkommen til forumet :D
Tidligere bil: 1991 råskinn
Oddi395
2000 RPM
2000 RPM
Medlemsnummer: 395

Post by Oddi395 »

Gratulerer så mye med ny bil som kommer til å gi deg mye kjøreglede - garantert!.
Det første vi kjøpte oss etter bagasjebærer var en lufttett/vanntett bag på 140 liter som ble kjøpt hos UTE Depot på Røros. Dette er en bag som meget lett kan tilpasses dine varierende behov for plass til ting du skal ta med deg. Har du lite i sekken, så lukker du den "hermetisk" og sekken beholder således på formen. Den har håndtak til å bæres mellom to personer, og seler til å bæres på ryggen på en.... Lett å ta med seg inn på hotellrom/hytte osv.
En av de beste investeringene vi har gjort til Miataen :D

MVH:)

Oddi395
Miata 1991
OleC
0 RPM
0 RPM

Post by OleC »

Har sjekket litt rundt (på nettet), men de største jeg finner er på 85 liter, som muligens er litt lite.. Skal sjekke in person i løpet av noen dager..

Takk for tipset Oddi395

OleC
Post Reply