Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Jeg synes personlig at en har mere igjen for styling.
Har selv stylings utstyr for over 35 tusen, men var heldig at dette var ferdi montert på bilen da jeg kjøpte den.
Men det blir smak å behag. Du får jo ikke kjørt for fult på norkse veier hvis du monterer turbo, lovlig vell å merke, men du får nok mye morro med turbo.
Har ikke turbo selv, men har vurdert det.
Det ble for dyrt for meg å få den godkjent med turbo. har en bil som ble importert for ikke så lenge siden, og staten skal ha 36 tusen hvis jeg monterer turbo med 160 hk. så det å koste på en 92/93 mod. over 50 tusen bare for turbo orker jeg ikke å gjøre.
Ville spandert en real sjekk av dempere, foringer, stabstag, krengingshammere, felger, dekk, bremser og annet som har med kjøreegenskapene å gjøre. Ikke så kult å ha en bil som ser rå ut, men blir frakjørt av en fiesta pga manglende vedlikehold.
En miata til 75000 er sannsynligvis litt sliten når det gjelder dette.
Sier meg enig med JIN 91 BRG. Blir det penger til overs da, ville jeg brukt de på et moderat senkesett (maks 40 mm) og et sett med gromme felger/dekk. Annen "styling" har ikke bilen behov for. Den er så vellykket i designen som den er, at tradisjonell styling heller er med på å ødelegge den!
AMTxxx wrote:Hei!
Jeg lurer på hva dere syns er mest verdt å bruke pengene på?
Jeg har tatt lån på 100 000kr
jeg skal gi 75 000kr for bilen
men hva ville dere brukt resten på?
Styling eller et greddy turbo kit?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
feilregna litt du tror jeg.
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
Dalton wrote:Jeg synes personlig at en har mere igjen for styling.
Har selv stylings utstyr for over 35 tusen, men var heldig at dette var ferdi montert på bilen da jeg kjøpte den.
Men det blir smak å behag. Du får jo ikke kjørt for fult på norkse veier hvis du monterer turbo, lovlig vell å merke, men du får nok mye morro med turbo.
Har ikke turbo selv, men har vurdert det.
Det ble for dyrt for meg å få den godkjent med turbo. har en bil som ble importert for ikke så lenge siden, og staten skal ha 36 tusen hvis jeg monterer turbo med 160 hk. så det å koste på en 92/93 mod. over 50 tusen bare for turbo orker jeg ikke å gjøre.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Så trenger du antageligvis å kjøpe en del deler og bruke en del tid på å fikse bilen.... 8O
kodvaag wrote:
JIN91BRG wrote:En miata til 75000 er sannsynligvis litt sliten når det gjelder dette.
Og hva er min til 35000 da???
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
Vidar wrote:feilregna litt du tror jeg.
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
da har du vel tatt emd i beregningen at bilen var ny i norge da regner jeg med? han skre jo at den var nylig importert... redd det blir noe mer enn 1413kr.. ??
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
Tok utgangspunkt i 93 jeg, blir jo litt feil
Bruksfradragene er som følger :
Over 1 år : 15%
Over 2 år : 30%
Over 3 år : 45%
Over 4 år : 55%
Over 5 år : 65%
Over 6 år : 75%
Over 7 år : 85%
Over 8 år : 90%
Over 9 år : 95%
Over 10år : Ingen tilleggsavgift
Silverboy wrote:
Vidar wrote:feilregna litt du tror jeg.
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
da har du vel tatt emd i beregningen at bilen var ny i norge da regner jeg med? han skre jo at den var nylig importert... redd det blir noe mer enn 1413kr.. ??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive