Styling kit eller turbo kit?
Moderator: Styremedlemmer
Styling kit eller turbo kit?
Hei!
Jeg lurer på hva dere syns er mest verdt å bruke pengene på?
Jeg har tatt lån på 100 000kr
jeg skal gi 75 000kr for bilen
men hva ville dere brukt resten på?
Styling eller et greddy turbo kit?
Jeg lurer på hva dere syns er mest verdt å bruke pengene på?
Jeg har tatt lån på 100 000kr
jeg skal gi 75 000kr for bilen
men hva ville dere brukt resten på?
Styling eller et greddy turbo kit?
- Dalton
- 4200 RPM
- Posts: 456
- Joined: 05 Dec 2003, 01:00
- Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
- Contact:
- Status: Offline
Jeg synes personlig at en har mere igjen for styling.
Har selv stylings utstyr for over 35 tusen, men var heldig at dette var ferdi montert på bilen da jeg kjøpte den.
Men det blir smak å behag. Du får jo ikke kjørt for fult på norkse veier hvis du monterer turbo, lovlig vell å merke, men du får nok mye morro med turbo.
Har ikke turbo selv, men har vurdert det.
Det ble for dyrt for meg å få den godkjent med turbo. har en bil som ble importert for ikke så lenge siden, og staten skal ha 36 tusen hvis jeg monterer turbo med 160 hk. så det å koste på en 92/93 mod. over 50 tusen bare for turbo orker jeg ikke å gjøre.
Har selv stylings utstyr for over 35 tusen, men var heldig at dette var ferdi montert på bilen da jeg kjøpte den.
Men det blir smak å behag. Du får jo ikke kjørt for fult på norkse veier hvis du monterer turbo, lovlig vell å merke, men du får nok mye morro med turbo.
Har ikke turbo selv, men har vurdert det.
Det ble for dyrt for meg å få den godkjent med turbo. har en bil som ble importert for ikke så lenge siden, og staten skal ha 36 tusen hvis jeg monterer turbo med 160 hk. så det å koste på en 92/93 mod. over 50 tusen bare for turbo orker jeg ikke å gjøre.
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
Jeg ville valgt Turbokittet til GReddy, men som flere andre her i landet ville jeg ikke betalt de dyre pengene for å få det godkjent.
Det er litt uannsvarlig med tanke på at forsikringa ikke gjelder fult ut om de skulle se at årsaken kom av trimmingen.
Så jeg ville kjøpt turbokittet til GReddy (13000kr) og fortsette å bruke hodet Du har jo fortsatt penger igjen til styling.
EDIT: Som postet under meg, ville jeg brukt resterende penger etter turbokittet til videlikehold og oppgraderinger av hjuloppheng.
Det er litt uannsvarlig med tanke på at forsikringa ikke gjelder fult ut om de skulle se at årsaken kom av trimmingen.
Så jeg ville kjøpt turbokittet til GReddy (13000kr) og fortsette å bruke hodet Du har jo fortsatt penger igjen til styling.
EDIT: Som postet under meg, ville jeg brukt resterende penger etter turbokittet til videlikehold og oppgraderinger av hjuloppheng.
Last edited by Precious on 26 Jan 2004, 10:09, edited 1 time in total.
- JIN91BRG
- 500 RPM
- Posts: 79
- Joined: 24 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 24
- Location: Porsgrunn
- Status: Offline
Ville spandert en real sjekk av dempere, foringer, stabstag, krengingshammere, felger, dekk, bremser og annet som har med kjøreegenskapene å gjøre. Ikke så kult å ha en bil som ser rå ut, men blir frakjørt av en fiesta pga manglende vedlikehold.
En miata til 75000 er sannsynligvis litt sliten når det gjelder dette.
En miata til 75000 er sannsynligvis litt sliten når det gjelder dette.
JIN 91'BRG
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Re: Styling kit eller turbo kit?
Betale ned lånet ?
AMTxxx wrote:Hei!
Jeg lurer på hva dere syns er mest verdt å bruke pengene på?
Jeg har tatt lån på 100 000kr
jeg skal gi 75 000kr for bilen
men hva ville dere brukt resten på?
Styling eller et greddy turbo kit?
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
feilregna litt du tror jeg.
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
Dalton wrote:Jeg synes personlig at en har mere igjen for styling.
Har selv stylings utstyr for over 35 tusen, men var heldig at dette var ferdi montert på bilen da jeg kjøpte den.
Men det blir smak å behag. Du får jo ikke kjørt for fult på norkse veier hvis du monterer turbo, lovlig vell å merke, men du får nok mye morro med turbo.
Har ikke turbo selv, men har vurdert det.
Det ble for dyrt for meg å få den godkjent med turbo. har en bil som ble importert for ikke så lenge siden, og staten skal ha 36 tusen hvis jeg monterer turbo med 160 hk. så det å koste på en 92/93 mod. over 50 tusen bare for turbo orker jeg ikke å gjøre.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- kodvaag
- 7200 RPM
- Posts: 1015
- Joined: 17 Sep 2003, 02:00
- Location: Kristiansand
- Contact:
- Status: Offline
JIN91BRG wrote:En miata til 75000 er sannsynligvis litt sliten når det gjelder dette.
Og hva er min til 35000 da???
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820
X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Så trenger du antageligvis å kjøpe en del deler og bruke en del tid på å fikse bilen.... 8O
kodvaag wrote:JIN91BRG wrote:En miata til 75000 er sannsynligvis litt sliten når det gjelder dette.
Og hva er min til 35000 da???
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
da har du vel tatt emd i beregningen at bilen var ny i norge da regner jeg med? han skre jo at den var nylig importert... redd det blir noe mer enn 1413kr.. ??Vidar wrote:feilregna litt du tror jeg.
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1
x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Tok utgangspunkt i 93 jeg, blir jo litt feil
Bruksfradragene er som følger :
Over 1 år : 15%
Over 2 år : 30%
Over 3 år : 45%
Over 4 år : 55%
Over 5 år : 65%
Over 6 år : 75%
Over 7 år : 85%
Over 8 år : 90%
Over 9 år : 95%
Over 10år : Ingen tilleggsavgift
Bruksfradragene er som følger :
Over 1 år : 15%
Over 2 år : 30%
Over 3 år : 45%
Over 4 år : 55%
Over 5 år : 65%
Over 6 år : 75%
Over 7 år : 85%
Over 8 år : 90%
Over 9 år : 95%
Over 10år : Ingen tilleggsavgift
Silverboy wrote:da har du vel tatt emd i beregningen at bilen var ny i norge da regner jeg med? han skre jo at den var nylig importert... redd det blir noe mer enn 1413kr.. ??Vidar wrote:feilregna litt du tror jeg.
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive