Styling kit eller turbo kit?

Generelt Prat, Tips om hjemmesider, tester o.l.

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
AMTxxx
0 RPM
0 RPM
Posts: 12
Joined: 26 Jan 2004, 01:00
Location: Karmøy
Status: Offline

Styling kit eller turbo kit?

Post by AMTxxx »

Hei!

Jeg lurer på hva dere syns er mest verdt å bruke pengene på?

Jeg har tatt lån på 100 000kr
jeg skal gi 75 000kr for bilen

men hva ville dere brukt resten på?
Styling eller et greddy turbo kit? :)
User avatar
Dalton
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 456
Joined: 05 Dec 2003, 01:00
Location: Hammerfest/Hasvik (sørøya)
Contact:
Status: Offline

Post by Dalton »

Jeg synes personlig at en har mere igjen for styling.
Har selv stylings utstyr for over 35 tusen, men var heldig at dette var ferdi montert på bilen da jeg kjøpte den.
Men det blir smak å behag. Du får jo ikke kjørt for fult på norkse veier hvis du monterer turbo, lovlig vell å merke, men du får nok mye morro med turbo.
Har ikke turbo selv, men har vurdert det.
Det ble for dyrt for meg å få den godkjent med turbo. har en bil som ble importert for ikke så lenge siden, og staten skal ha 36 tusen hvis jeg monterer turbo med 160 hk. så det å koste på en 92/93 mod. over 50 tusen bare for turbo orker jeg ikke å gjøre.
1992 Mazda Mx5.
1997 Ski-Doo Mach 1.
2006 Ski-Doo GTX 600 sdi
2009 Mazda 5
2004 Kia Carnival
2016 Citroën C4 grand Picasso
2008 Citroën C4 grand Picasso
2014 Lynx Boondocker 3700 800.
2012 Ski-Doo GTX 1200 se.
2004 Polaris RMK vertical edge 500
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Jeg ville valgt Turbokittet til GReddy, men som flere andre her i landet ville jeg ikke betalt de dyre pengene for å få det godkjent.

Det er litt uannsvarlig med tanke på at forsikringa ikke gjelder fult ut om de skulle se at årsaken kom av trimmingen.

Så jeg ville kjøpt turbokittet til GReddy (13000kr) og fortsette å bruke hodet ;) Du har jo fortsatt penger igjen til styling.

EDIT: Som postet under meg, ville jeg brukt resterende penger etter turbokittet til videlikehold og oppgraderinger av hjuloppheng.
Last edited by Precious on 26 Jan 2004, 10:09, edited 1 time in total.
User avatar
JIN91BRG
500 RPM
500 RPM
Posts: 79
Joined: 24 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 24
Location: Porsgrunn
Status: Offline

Post by JIN91BRG »

Ville spandert en real sjekk av dempere, foringer, stabstag, krengingshammere, felger, dekk, bremser og annet som har med kjøreegenskapene å gjøre. Ikke så kult å ha en bil som ser rå ut, men blir frakjørt av en fiesta pga manglende vedlikehold.
En miata til 75000 er sannsynligvis litt sliten når det gjelder dette.
JIN 91'BRG
User avatar
Sebring
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 153
Joined: 23 Sep 2003, 02:00
Location: Brevik
Contact:
Status: Offline

Post by Sebring »

8) Sier meg enig med JIN 91 BRG. Blir det penger til overs da, ville jeg brukt de på et moderat senkesett (maks 40 mm) og et sett med gromme felger/dekk. Annen "styling" har ikke bilen behov for. Den er så vellykket i designen som den er, at tradisjonell styling heller er med på å ødelegge den!
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Re: Styling kit eller turbo kit?

Post by Vidar »

Betale ned lånet ?
AMTxxx wrote:Hei!
Jeg lurer på hva dere syns er mest verdt å bruke pengene på?
Jeg har tatt lån på 100 000kr
jeg skal gi 75 000kr for bilen
men hva ville dere brukt resten på?
Styling eller et greddy turbo kit? :)
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
HansBRG98
Status: Offline

Post by HansBRG98 »

Ville satsa på styling kit fremfor turbo ja.. :mrgreen:

http://www.ilmotorsport.de/galerie/gal65.jpg
Last edited by HansBRG98 on 27 Jan 2004, 19:58, edited 1 time in total.
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

Sier meg enig med Vidar, betal ned lånet!
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

feilregna litt du tror jeg.
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
Dalton wrote:Jeg synes personlig at en har mere igjen for styling.
Har selv stylings utstyr for over 35 tusen, men var heldig at dette var ferdi montert på bilen da jeg kjøpte den.
Men det blir smak å behag. Du får jo ikke kjørt for fult på norkse veier hvis du monterer turbo, lovlig vell å merke, men du får nok mye morro med turbo.
Har ikke turbo selv, men har vurdert det.
Det ble for dyrt for meg å få den godkjent med turbo. har en bil som ble importert for ikke så lenge siden, og staten skal ha 36 tusen hvis jeg monterer turbo med 160 hk. så det å koste på en 92/93 mod. over 50 tusen bare for turbo orker jeg ikke å gjøre.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
kodvaag
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1015
Joined: 17 Sep 2003, 02:00
Location: Kristiansand
Contact:
Status: Offline

Post by kodvaag »

JIN91BRG wrote:En miata til 75000 er sannsynligvis litt sliten når det gjelder dette.


Og hva er min til 35000 da??? :mrgreen:
2003 Multivan TDI Syncro Westfalia
2009 Transporter 174hk TDI 4-motion
1986 Master 820

X:
1990 Miata B pack + LSD
1991 Miata B pack + LSD
1998 MX-5 gull
1998 MX-5 sort
1992 MX-5 Rød
1991 MX-5 Brg HT
1991 Miata SE BRG
1990 Miata B pack + LSD
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Så trenger du antageligvis å kjøpe en del deler og bruke en del tid på å fikse bilen.... 8O
kodvaag wrote:
JIN91BRG wrote:En miata til 75000 er sannsynligvis litt sliten når det gjelder dette.

Og hva er min til 35000 da??? :mrgreen:
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
Silverboy
6500 RPM
6500 RPM
Posts: 742
Joined: 01 Jan 2004, 01:00
Location: FOLLO
Status: Offline

Post by Silverboy »

Vidar wrote:feilregna litt du tror jeg.
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
da har du vel tatt emd i beregningen at bilen var ny i norge da regner jeg med? han skre jo at den var nylig importert... redd det blir noe mer enn 1413kr.. ??
-2001 MX5 1.8 Sport
-2019 BMW 320xd
-2014 BMW X1

x (- 90 Miata 1.6T Flyin Miata -)
x (- 89 BMW 327i 755whp)
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Tok utgangspunkt i 93 jeg, blir jo litt feil
Bruksfradragene er som følger :
Over 1 år : 15%
Over 2 år : 30%
Over 3 år : 45%
Over 4 år : 55%
Over 5 år : 65%
Over 6 år : 75%
Over 7 år : 85%
Over 8 år : 90%
Over 9 år : 95%
Over 10år : Ingen tilleggsavgift
Silverboy wrote:
Vidar wrote:feilregna litt du tror jeg.
Jeg la inn data for mx5 og effektøkning fra 116 til 160 Hk.
Og du må betale 1413,-
Du har 95% bruksfradrag !
da har du vel tatt emd i beregningen at bilen var ny i norge da regner jeg med? han skre jo at den var nylig importert... redd det blir noe mer enn 1413kr.. ??
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
AMTxxx
0 RPM
0 RPM
Posts: 12
Joined: 26 Jan 2004, 01:00
Location: Karmøy
Status: Offline

Post by AMTxxx »

Desverre ble den mx'n solgt :(
User avatar
Precious
4200 RPM
4200 RPM
Posts: 426
Joined: 07 Dec 2003, 01:00
Location: Skien
Status: Offline

Post by Precious »

Synd, men det kommer flere.
Det er verdt ventinga.
Post Reply