Page 1 of 2

Jeg vil ha mx5 NÅ

Posted: 26 Jan 2004, 20:47
by edw
eg har drevet og lett litt etter mx5, meeeen jeg er jo så kresen, så jeg har ikke funnet noe enda...
jeg vil ikke ha rød eller hvit... helst en 93mod som har gått under 100000km si i fra hvis dere ser noe til rundt 100 000kr da.. hehe

Posted: 27 Jan 2004, 12:19
by HansBRG98

Posted: 27 Jan 2004, 15:23
by Precious
Den BRG'n på autodb er skikkelig fin, håper det er like godt tatt vare på når du kikker nærmere på den.

Den blå er jo en 1991 modell, sjekk om det er en sein 1991modell.
Eller skjedde det noen andre forandringer mellom 1991 og 1993?

Posted: 27 Jan 2004, 15:36
by edw
den grønne er jo også en 91-mod, hva er egentlig forskjellen på en tidlig og en sen 1991mod??
Den blå har jeg tenkt litt på allerede...
takk for tipsene....

Posted: 27 Jan 2004, 15:46
by edw
dette er også en jeg har kikket litt på, men hvis jeg skal få bilen godkjent med turbo, så er det vel litt lettere og kjøpe en 91-93mod..


http://www.zett.no/47/auto/buy_car?aId=45829

Posted: 27 Jan 2004, 15:52
by edw
bare en liten ting til.... hva burde jeg spørre om når jeg ringer på en mx5??
F.eks så er svakhetene på den bilen jeg har nå at setene blir fort slitt og rust på bag-luken. Så skulle jeg kjøpt den en gang til så ville jeg spurt om dette... ehhhh skjønner? :)

Posted: 27 Jan 2004, 16:17
by mojo-91
http://www.geocities.com/MotorCity/5361/

På denne linken finner du oversikten over forskjellene mellom de ulike årsmodellene.

Posted: 27 Jan 2004, 16:57
by Pacmania
edw wrote:dette er også en jeg har kikket litt på, men hvis jeg skal få bilen godkjent med turbo, så er det vel litt lettere og kjøpe en 91-93mod..


http://www.zett.no/47/auto/buy_car?aId=45829
husk at hvis du skal godkjenne med turbo går det på førstegansregget i Norge. Min er en 91 modell som er førstegangsregget i norge i 2000.. Dvs jeg må betale avgifter når jeg evt skal godkjenne min..

Posted: 27 Jan 2004, 17:05
by Vidar
Veivbolt problemet. Sjekk VIN nr
edw wrote:den grønne er jo også en 91-mod, hva er egentlig forskjellen på en tidlig og en sen 1991mod??
Den blå har jeg tenkt litt på allerede...
takk for tipsene....

Posted: 27 Jan 2004, 17:11
by edw
ehhhh vilket problem?? burde man egentlig styre unna 91modeller??

Posted: 27 Jan 2004, 17:21
by edw
Pacmania wrote:
edw wrote:dette er også en jeg har kikket litt på, men hvis jeg skal få bilen godkjent med turbo, så er det vel litt lettere og kjøpe en 91-93mod..


http://www.zett.no/47/auto/buy_car?aId=45829
husk at hvis du skal godkjenne med turbo går det på førstegansregget i Norge. Min er en 91 modell som er førstegangsregget i norge i 2000.. Dvs jeg må betale avgifter når jeg evt skal godkjenne min..
det var ikke akkurat dette jeg tenkte på, men at de papirer som eventuellt hadde hvert og oppdrive gjelder vel bare fram til 93modeller... for da sluttet man jo og produsere de mx5'ene med turbo. bbr-turbo var det det de het??

Posted: 27 Jan 2004, 18:54
by Precious
Det har med veiva på mx5/miata å gjøre at en gjerne kikker etter en sein 1991 modell eller nyere.

Men så lenge servicehefte følges og tas hos et merkeverksted så er ikke dette et proble. mFor det er ved bytte av reg.reim at dette kan skape trøbbel.

Jeg har kjøpt meg 90modell, og tenker ikke på det.

Posted: 27 Jan 2004, 19:59
by edw
ok skjønner, men er det noen her som tror det blir noe større problem og få en 95 mod 1,8 godkjent med turbo istedet for en f.eks 92 mod??
tenker litt på en mx5 på www.zett.no

den har gått 70000......

Posted: 28 Jan 2004, 10:45
by roar
http://www.miata.net/faq/usedmx5.html

Her står noen gode råd!

Posted: 28 Jan 2004, 15:49
by edw
takker...