Page 1 of 6

Takk for følget!

Posted: 24 Jul 2006, 14:43
by TweetMX5
Tenkte vi kunne starte det her, som på mange andre forum, en liten takk for følget-tråd. Det er så hyggelig å lese om MX5/Miataer som har flist forbi ihjelstylede biler fra diverse konebilklubber. :)


Takk til deg, mannen i den blå Audi TT'en som stod på rødt lys ved siden av meg på Økern i går!
You just got passed - by a girl! ;)

Posted: 24 Jul 2006, 21:57
by Fred
Det er alltid like morro med en slik tråd.
Takk-for-følget mannen som ropte etter med på geiranger campingen om at jeg måtte kjøre litt saktere dra jeg kjørte vekk fra campingen. Kjørte sakte med kofftert på bagasjebrettet og fulllasta bil. kommer meg jo nesten ikke av flekken, men han så vel en sportsbil men en ung kar i og syntes det gikk fort uansett.. jaja. .vi sees aldri igjen!

OT:(Er det Steffen sin gamle bil? kjøpt på hønefoss for litt siden?. fine lykter)

hehe

Posted: 25 Jul 2006, 14:47
by stianboy
takk for følge av en blå volvo t5r som trodde han skulle flise meg når vi begge venta på grønt lys, trodde ikke at tyttebæret mitt skulle ta følge nei mohahaha... :!:

Posted: 25 Jul 2006, 16:15
by 91BRG
Takk for følget til en sort Mx med sota ruter opp mot Berkåk.
La dama di kjøre neste gang kansje??????

Posted: 25 Jul 2006, 16:42
by Paest
Takk for følget til en svær Chevy fra "team street illegal" opp Okstadbakkene. :)

Posted: 25 Jul 2006, 17:21
by stianboy
glemte å takke for følget når jeg møtte på en merce clk kompressor cab med med to gangstere som skulle prøve å kjøre fra meg når det ble grønt lys ved majorstua.. gøy å se at dere tapte haha... gadd ikke å hilse engang, tror de ble snurt gitt :P

Posted: 25 Jul 2006, 22:55
by Jonaldo
Takk for følget til den blå NA'en som ikke klarte å henge på "Familieraceren" min opp Lierbakkene i dag...... Du var j****g tøff i trynet da du yppet til kappkjøring. Skjønner ikke helt det. Bilen min ser sprekere ut enn den er, men alikevel måtte du gi deg. HA,HA :lol:

Posted: 26 Jul 2006, 00:01
by Hauk
Jonaldo wrote:Takk for følget til den blå NA'en som ikke klarte å henge på "Familieraceren" min opp Lierbakkene i dag...... Du var j****g tøff i trynet da du yppet til kappkjøring. Skjønner ikke helt det. Bilen min ser sprekere ut enn den er, men alikevel måtte du gi deg. HA,HA :lol:
OT: Ooo.. en x-94 laguna blue!! :)

Men åssen fikk du letta den til "ca 900 kg"? ;)

Posted: 26 Jul 2006, 13:09
by HansT
Jonaldo wrote:Takk for følget til den blå NA'en som ikke klarte å henge på
Tror vi må være litt edruelige her folkens.. Idag drar ufattelig mange "vanlige" familiebiler og dieseldråg fra en standard NA med 116 120 eller 140HK... Ikke på svingete småveier kanskje, og kanskje ikke de første meterene fra lyskrysset.. men likevel..

Bilen har etter min mening alltid vært undermotorisert som original og er vel ikke akkurat bilen en bør bruke til lyskryssracing eller til å dra fra noen på motorveien... da kan en gå på mange flaue situasjoner..

Posted: 26 Jul 2006, 13:17
by biXen
Hehe, det er sant det. Med mine 110 hester så greier jeg å holde noen dieselfamiliebiler vekke om jeg tømmer girene, men det er ikke mer heller, hvis de hadde kjørt litt stygt så hadde nok gliset vårt forsvunnet i speilet :)

Posted: 26 Jul 2006, 14:09
by Sladd
Jeg fikk prøvd min NA på Autobahn i sommer (lang åpen slette). Den klarte 186km/t på gps og ca 195 på speedometer og ca 6000 O/min i 5gir, da var det ikke mer å hente. Rett etter dette ble jeg frakjørt av en sort mercedes stasjonsvogn med AMG på bakluka. Det var på en måte greit. :D

Noen som vet hvor nøyaktig hastighetsmåling med gps er?

Posted: 26 Jul 2006, 15:02
by Paest
Sladd wrote:Noen som vet hvor nøyaktig hastighetsmåling med gps er?
Ca veldig tror jeg. Kommer an på hvordan terrenget rundt er selvfølgelig, sånn at du får inn flere satelitter. Skulle jo tro at jo flere satelitter man har kontakt med jo mer nøyaktig skulle det bli.

Posted: 26 Jul 2006, 21:09
by cartman
Sladd wrote:Noen som vet hvor nøyaktig hastighetsmåling med gps er?
Det er som å gi svar på hvordan man skal unngå at dama blir sur, hvis man "bare skulle ut i butikken" og kommer hjem dritings 04:30. Det er umulig.
Men tilbake til GPS, så er det så mange variabler som spiller inn, at det er vanskelig å si med sikkerhet hva feilmarginen er.
Hvis du er dreven i Google, så kan du bruke søkeord for å finne dette.
Ett passende søkeord er: gps accuracy
Da får du 12 200 000 treff. Lykke til!

Posted: 26 Jul 2006, 22:17
by Magnum1985
Takk for følget til en stylet svart TT på starten av Østerdalen. (Dama tok over da vart jeg hengende etter)

Mvh Mats

Posted: 27 Jul 2006, 18:28
by Jonaldo
Hauk wrote: OT: Ooo.. en x-94 laguna blue!! :)

Men åssen fikk du letta den til "ca 900 kg"? ;)
900kg var nok å ta litt hardt i, hvis det er hjemmesiden du sikter til :D
Bilen i Lierbakkene så helt lik ut som gamlebilen min, men om det var 1,8 kan jo diskuteres. Om det var det syntes jeg det er rart at han ikke klarte å kjøre fra meg. Sliten bil eller pinglete sjåfør...................