Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Veldig vanskelig å beskrive denne lyden, men jeg tror den øker når turtallet øker. Det er en slags hvine/plystre lyd, har innbilt meg at den er der bare når motoren er kald, men jeg er ikke sikker, tror den følger med videre. Den ligger liksom oppå motorlyden. Håpte noen hadde gjort innbrudd og installert en supercharger, men den gang ei
Noen som har peiling på hva det er? Jeg nærmer meg 90,000 og lurer på om det kan være en av remmene, kan man se det på dem isåfall?
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Bytt alle remene da, er da på tide med reg reim alikevel, er jo 90000 km servisen den skal byttes, ellers så kan det vera utrolig mye som lager lyd, hull i en vakuum slange feks,,
Trenger ikkje vera dyrt da, reimene er ikkje dyre da, er litt i arbeid om du ikkje gjør det selv, eg byttet alle på 323 eg har på verksted, kostet 1700 i arbeid med ny mobil1 girolje.. men på mx5 så er det lettere å bytte selv da,
Jeg hadde en slik lyd nylig før jeg byttet servoreim. Når jeg skiftet den var armeringen i halve reima gåen og det så ut som om den kom fra 1996 mens den ble kjøpt på MX-parts i 2004.
Jeg vil påstå at det lønner seg å kjøpe orginale slitedeler.
Høres ut som lyd fra reimene dine.
Du kan lett sjekke det ved å spraye litt silikon på innsiden av reimene når motoren går.
Har det samme fra tid til annen, blir borte med spray.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Jepp som pelle sier, bruker ofte slik selv, kan bruke ett talgalys du holder inntil også når den går, men for all del ikkje bruk slik belt grip, eg brukte slik på en 626 eg hadde, i løpet av 2 mil så var både servoreima og dynamoreima slitt, ble for seigt for disse multireimene,,
Jepp men ikkje ha noen lange løse armer på genseren din, og heller ikkje kjenn på reima men fingeren, var en på min forrige arbeidsplass som følte for å kjenne på en kilereim, resten kan dere tenke dere,
De hadde både silikonspray og beltespray på feiltema, men må si jeg er litt skeptisk på å spraye brannfarlig materiale inn på de beltene Men får prøve det.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black
Hadde en lyd som kan beskrives som den du beskrives der jeg også, kom og gikk som den ville. Bytta servo og dynamoreim men hjalp ikke. Viste seg at det var bolten til servoreima som hadde løsna så skruen var på vei ut og lå og smalt mot ene hjulet på servo/dynamo.
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T