hvordan fjerne hoggtennen i grillen?

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 587
Status: Offline

hvordan fjerne hoggtennen i grillen?

Post by TraCkinG »

Har observert at det er tre muttere på hver side, noe mer? og, må jeg av med fronten for å få de av, eller kan det gjøres uten å ta den av??

og, hvor i all verden får jeg tak i slike festeklips for å få øverste delen av fronten til å sitte skikkelig?? tenker da på klips som skal inn i disse hulene:

Image

jeg har vært på Mazda sandefjord (gjermundsen) og fikk der noen klips, disse passet nede, men oppe er den svarte tingen som man fester fronten i tykkere, slik at de jeg fikk ikke passer... finnes det noen slike som er lengre?? prøv å forstå meg :P
Medlem nr: 587
'91 Miata Silverstone, 1,6
m/ diverse chrome styling
Miata Silverstone, 1:18
www.miata.no
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 569

Post by Hauk »

Jeg mener å huske at jeg kom til alle de tre festepunktene bare ved å dreie på forhjulene og strekke arma inn der. Bilen stod på bakken når jeg gjorde det. Innerste mutra var kanskje litt knot.

Det var de der festeklipsene - som du mangler - som ødela symmetrien for "dual foglightene" mine. :P

Edit: Jeg tror det er samme klips oppe og nede - men de oppe skal ha en større og firkantet skive som dekker over hullet. Kan ta bilder senere hvis du vil?
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
HF-mx5T

Post by HF-mx5T »

er sikker på at jeg er eneste på forumet som har sått sånne tilbake igjen etter at de har vært fjerna :D
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM

Post by TraCkinG »

jeg fant faktisk ut at jeg ikke skal ta de av nå... kommer jo snart til vinteren osv osv.. og da er det jo mulig at jeg kanskje en gang må dras fram.. og da er det ok å ha noe å taue i framme der... men, får se til våren hva jeg gjør da... må iallfall da eventuellt bytte grill/sette på tåkelys, dog bar single :P

Synd det der da Hauk... symmetri er viktig det altså! men, du som da har disse festene... kunne ikke sjekket åssen de ser ut, og om du finner dem på mx5parts? hadde blitt veldig glad da.. jeg klarer ikke finne dem skjøner du.. og hadde vært greit å ha liksom!
www.miata.no
Hauk
7200 RPM
7200 RPM

Post by Hauk »

TraCkinG wrote:Synd det der da Hauk... symmetri er viktig det altså! men, du som da har disse festene... kunne ikke sjekket åssen de ser ut, og om du finner dem på mx5parts? hadde blitt veldig glad da.. jeg klarer ikke finne dem skjøner du.. og hadde vært greit å ha liksom!
Den ser ut som noe ala dette:

Image

http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/883

Bortsett fra at den skal ha en rektangulær skive enten i tillegg eller istede for den runde, som dekker over det hullet du har. Kameraet ligger på jobb av alle steder - så det blir en dags forsinkelse på det bildet. Beklager...
/Jon.
Hauk
7200 RPM
7200 RPM

Post by Hauk »

Ok, da har jeg vært i garasjen:

Image

Som du ser, de ble litt i veien for tåkelysa. Måtte dissekere tåkelysfestene en smule og rett og slett bare lage en åpning til festeklipsene/skruene... og noe sideveis flytting på etpar cm blir klønete. :)

Ihvertfall, slik ser de ut. Beklager noe voldsomt at bilen er møkkete!
Last edited by Hauk on 08 Sep 2006, 00:53, edited 1 time in total.
/Jon.
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM

Post by TraCkinG »

hmm.. er det denne da?

http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... 06327cc499

men, så vidt jeg har kommet fram til, så trenger jeg tre oppe i grillen framme... en annen type også? har fått festet nede, men det er fester som egentlig er til en nissan eller noe slikt..

de du linker til Hauk, er kanksje de fire andre jeg trenger?
www.miata.no
Hauk
7200 RPM
7200 RPM

Post by Hauk »

TraCkinG wrote:hmm.. er det denne da?

http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... 06327cc499
Kan ikke forstå annet enn at det er de der ja. Ser identiske ut.

Image
TraCkinG wrote:men, så vidt jeg har kommet fram til, så trenger jeg tre oppe i grillen framme... en annen type også? har fått festet nede, men det er fester som egentlig er til en nissan eller noe slikt..

de du linker til Hauk, er kanksje de fire andre jeg trenger?
Jeg har bare oversikt over de to foran som torpederte opplegget mitt. Vet ikke om det er flere... Kjøp en neve av begge typene - er jo en neglisjérbar kost på dem. Kjekt å ha! :)
/Jon.
TraCkinG
7200 RPM
7200 RPM

Post by TraCkinG »

heiv inn en bestilling der borte på litt forskjellig småting nå jeg.. ble 2000 kr med frakt... smått blir fort mye :P

Så, er det bare bestilling fra chrome design, få det nye senkesettet, så er bilen klar for vinteren :)

Skal vel inn med en bestilling til hos mx5parts til våren, så er det noe jeg mangler da, så får jeg ta det på den! men, bestillte litt av hver av disse skruene, så får se hvor de passer!!

For en stundent, blir lite penger for mye :P hehe... dumt å bruke penger på bil egentlig (dette er som å banne i kirken), men jeg har jo lyst til å beholde bilen lenge, og da mener jeg det er verdt det.. jeg har iallfall ikke tenkt til å selge den lengre, noe jeg hadde når jeg kjøpte den, så det er sagt! satser på at det blir noen treff og slikt på meg neste sesong! :) bare fikse litt på kjerra, slik at den er i respektabel form ;) hehe
www.miata.no
Post Reply