Luft mengde måler
Moderator: Styremedlemmer
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Luft mengde måler
Er denne pent nødt til å være der?
Er det ett alternativ for meg å bytte ut denne til
en RX-7 luft masse måler?
Eller kan jeg fjerne den helt?
Mats
Er det ett alternativ for meg å bytte ut denne til
en RX-7 luft masse måler?
Eller kan jeg fjerne den helt?
Mats
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Plugg å ta ut pluggen på LMM så finner du at du må ha den.
Kjøp deg FM link, så slipper du denne.
Du tjener mere Hk å skifte eksos enn å bytte til RX7 Lmm
Kjøp deg FM link, så slipper du denne.
Du tjener mere Hk å skifte eksos enn å bytte til RX7 Lmm
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
har man ikke råd til å drive med bil så får man heller la være, eller vente til man faktisk har råd. Er bare tull å drive å spinke og spare på billige og dårlige løsninger når man skal ha det så rått og flott.
du burde heller spare opp nok penger, for så å kjøpe inn tre ting.
*datasprut (FM Link, fjerner også LMM)
*440cc eller 550cc dyser
*2,5"eksos hele veien.
Vær tolmodig. Så får du et mye bedre resultat og et oppsett som er trygt å kjøre med. *så sant man ikke fikler for mye med mappet selv*
du burde heller spare opp nok penger, for så å kjøpe inn tre ting.
*datasprut (FM Link, fjerner også LMM)
*440cc eller 550cc dyser
*2,5"eksos hele veien.
Vær tolmodig. Så får du et mye bedre resultat og et oppsett som er trygt å kjøre med. *så sant man ikke fikler for mye med mappet selv*

Mx5 1,6 NA FMII
http://redrider-turbo.spaces.live.com/
http://redrider-turbo.spaces.live.com/
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
Kan faktisk bli veldig dyrt å ikke gjøre det sikkelig..
Tenningsbank kan føre til at toppen "spises opp"
For lite bensin kan føre til at du brenner hull i stemplet..
Bedre å ha en MX5 som går bra, enn en MX5 som gikk veldig bra..
Tenningsbank kan føre til at toppen "spises opp"
For lite bensin kan føre til at du brenner hull i stemplet..
Bedre å ha en MX5 som går bra, enn en MX5 som gikk veldig bra..
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Luftmengdemåler på 626 2,2i fra 1989 er samme størrelse som rx7.
alle store huggeri har en slik vel bil liggende, ellers så bruker 323 gt-r og gt-x samme men de er heller skjeldne på hugg, men hva man tjener på dette er da heller lite, få ett eksos om du ikkje har det. merket endel på sugemotor, så eg regner med det er masse på trykkluftsmotor, og eg tror at det er ikkje lenge til en annonse med motor ønskes kommer snart. 


2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Eksosdiameter`n vil aldri effektivt være mere enn den minste diameteren. Og med en orignal og rensket kat så har du en innsnevring pluss at greddy downpipe`n ikke er mye tess. Spar opp penger å lag 2,5" og du skal se at turbo`n spoler fortere og hardereMagnum1985 wrote:Hehe... Koster desto mere å da. =p Men bytte av eksos, blir dette fra kat'n? (Kat = massakrert)
Har du sendt timeren foresten?

[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Ja dette er forståelig, men har du sett hvor trangt det er fra turboen og ned til røret? Altså der downpipen står, er sikkert ikke en cm med klaring på downpipen min hvertfall. Får ikke til noe større der vel?
93 MX-5 Brilliant Black
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
01 Subaru Impreza WRX
x 91 VW Golf Cabriolet
x 91 VW Corrado G60
x 86 Mazda 323
x 94 Opel Corsa GSi
x 89 Honda CRX
Jornhu har laget nytt rør i 2,5" fra turbo, og han har greddy kit. Gikk så fint så, men det krever oppfinnsomhet/kreativitet.
Mx5 1,6 NA FMII
http://redrider-turbo.spaces.live.com/
http://redrider-turbo.spaces.live.com/
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
- Magnum1985
- 2000 RPM
- Posts: 387
- Joined: 13 Oct 2005, 02:00
- Location: Trondheim
- Status: Offline
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline
Husk at Greddy Kittene ble levert med 2 forskjellige DP'er.
Hvorfor det vet jeg egentlig ikke, såvidt jeg har sett så er det forskjellig DP på det japanske kittet og det kittet som er produsert for det amerikanske markedet.
Morten
Hvorfor det vet jeg egentlig ikke, såvidt jeg har sett så er det forskjellig DP på det japanske kittet og det kittet som er produsert for det amerikanske markedet.
Morten
Medl.nr.436
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
-00 Honda S2000
*2000 Audi TT Quattro
*91 MX-5 Turbo med mye snadder.
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline