Ble vell egentlig ikke så mye klokere av det.

Noen som kan forklare meg hvordan dette gjøres? Hvilke pærer brukes og noen tips på hvor jeg finner disse?
Morten
Moderator: Styremedlemmer
91BRG wrote:Har surfet gjennom det gamle forumet etter en bra beskrivelse på hvordan bytte park- og blinklys på tralla.
Ble vell egentlig ikke så mye klokere av det.![]()
Noen som kan forklare meg hvordan dette gjøres? Hvilke pærer brukes og noen tips på hvor jeg finner disse?
Morten
Forstår ikke helt hva du mener her...kodvaag wrote: Men, dette er den innerste lykten, det er vel dere der pleier å lage kjørelys? Ser dere skriver masse om blinklyset, men det har jeg ikke tenkt å røre?
Dette løser man enkelt.PKD wrote:Problemet er at når en bytter om på park-/blinklys har man ikke lenger 5W parklys, men 5W blinklys som blinker fort
kodvaag wrote:Dette løser man enkelt.PKD wrote:Problemet er at når en bytter om på park-/blinklys har man ikke lenger 5W parklys, men 5W blinklys som blinker fort
Man må belaste kretsen mer for å få normal frekvens på blinkingen.
hmmm... blinklysene bak er 21 watt...
BILTEMA igjen![]()
De har noen pærer som er helt like de som er på 21W enkel tråd...bare at de er 35 watt!
Fant de ikke på nettet i farta, men har en pakke liggende i garasjen hvis noen må ha art.nr. på disse.
Sett disse inn i blinklysene bak så blinker det normalt på tross av bare 5w foran.
Du kan likesågodt sette i et sett med 35w på ryggelysene også?
Dette fikser du greit med varmt vann, fyll en balje med så varmt vann som du klarer og jobbe med hendene nedi. Hold deretter lykta i vann en liten tid slik at fugmassen som limer lykta sammen mykes opp, deretter skraper du bort fugemassen rundt alle låse punktene på lykta, så trykker du forsiktig inn disse og lirker lykta fra hverandre. Om det går tregt ha lykta mer i det varme vannet mens du lirker den fra hverandre.HF-mx5T wrote:hvordan får man utav den orange plasten inni der da ?
Jo, jeg bruker en topolt kontakt med både park og 21W kjørelys i samme pæren. Tror det er slik de fleste andre også har rigget det til.Precious wrote:Men da har man ikke parklys lenger da?
Kanskje ikke påbudt og kjørelysa blir kanskje ikke sterke nok til at det blender så mye.