Derfor ligger veltebøyler (HardDog) på lista til våren...
Moderator: Styremedlemmer
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
- Status: Offline
Daaeeeeem.
Etter dette bildet ble ønsket om veltebøyle flyttet en del plasser opp på lista, men vi får se hvrdan det går etter en har glemt disse bildene om to dager. Er det samme som da jeg kjørte sykkel. Kjørte veldig pent i kanskje én dag etter en hadde sett en stygg ulykke i avisene el., før man så glemte alt og klemte til det sykkelen orket.
Etter dette bildet ble ønsket om veltebøyle flyttet en del plasser opp på lista, men vi får se hvrdan det går etter en har glemt disse bildene om to dager. Er det samme som da jeg kjørte sykkel. Kjørte veldig pent i kanskje én dag etter en hadde sett en stygg ulykke i avisene el., før man så glemte alt og klemte til det sykkelen orket.
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Inget pent syn det der. Veltebøyle er nok en smart anskaffelse, men det er bare et problem. Bilen ser så utrolig mye bedre ut uten !
Kunne godt ha tenkt meg Alumex sin modell, ( www.alumex.de)men den er jo så forbanna dyr
Kunne godt ha tenkt meg Alumex sin modell, ( www.alumex.de)men den er jo så forbanna dyr

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
FM swaybars/1,8-bremser/Rota RB 15x7-et35
Hvis noen skal kjøpe Harddog bøyler og ikke har planer om en racing karriere er Hardcore bøylen overkill. De andre de har ser bedre ut og tar mindre plass, billigere osv.
Hvis noen vil ha en hardcore er det mulig at den nye eieren av bilen min kanskje vil kvitte seg med bøylen. Det er vel noen FM fjærer der i gården også som er til salgs for en billig penge da jeg mistenker at de ikke helt vet hva de tingene koster.
Om noen er interesert kan jeg skaffe Nr og navn.
Hvis noen vil ha en hardcore er det mulig at den nye eieren av bilen min kanskje vil kvitte seg med bøylen. Det er vel noen FM fjærer der i gården også som er til salgs for en billig penge da jeg mistenker at de ikke helt vet hva de tingene koster.
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Jeg tenker på noe ala disse:

Hard Dog Deuce Roll Bar
http://www.mmmiata.com/catalogsite/rollbar01.php
Passe kompromiss mellom sikkerhet og looks... antar jeg.

Hard Dog Deuce Roll Bar
http://www.mmmiata.com/catalogsite/rollbar01.php
Passe kompromiss mellom sikkerhet og looks... antar jeg.
du hadde vell typen som ikke går under ht du arildh? vist ikke så er jeg intresert.arildh wrote:Hvis noen skal kjøpe Harddog bøyler og ikke har planer om en racing karriere er Hardcore bøylen overkill. De andre de har ser bedre ut og tar mindre plass, billigere osv.
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
- mojo-91
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 267
Hvis jeg skulle hatt bøyle så måtte det ha vært denne her fra Alumex:
Den kler ihvertfal bilen noenlunde, selv om den etter min mening ser litt for overdimensjonert ut. Dyr er den også antar jeg

Den kler ihvertfal bilen noenlunde, selv om den etter min mening ser litt for overdimensjonert ut. Dyr er den også antar jeg

89-Miata 1,6/RB-header/RB-Dual Exhaust catback/JR-cai/FCM understell /
- Hauk
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 569
Ja, den så bra ut den også. Faktisk ikke hørt om disse før nå. Så lenge det ikke ser latterlig ut så kan vel ikke en veltebøyle bli _for_ overdimensjonert?mojo-91 wrote:Hvis jeg skulle hatt bøyle så måtte det ha vært denne her fra Alumex:

Har troen på sort - blir ikke så "prangende"... også var den litt rar den knekken på de fra Alumex - men det er vel for å få full fleksibilitet mtp. justeringer av setet.
ja da... Stygge bilder, og lite om ingenting beviser at å kjøpe seg (GOD)veltebøyle gjør at utfalllet av en tilsvarende avkjøring blir mindre dødlig.. er du heldig så lever du, og går det "gæærnt" så dør du åkke som. Det viktigste må være å ha det bra så lenge du er her! Kjører man mest bane, hvor du muligens med maks uflaks ruller ut i en eller annen sandfelle kan du helt sikkert regne ut hvor mye sikrere bilen blir ved å montere en bra bøyle, men kjører du fort f.eks fra Dokka til Jevnaker tror jeg det er alt for mange variabler til å retferdiggjøre kjøp av bøyle.. Elgen ser i hvertfall ikke forskjell på MX-5/Miata med og uten bøyle
Så vidt jeg vet gjør ikke granleggene det heller..

X-93 LE. medlem #610
2010 20th AE Crystal White Pearlescent
2010 20th AE Crystal White Pearlescent
- MagnusAntony
- 7200 RPM
Men hvem "planlegger" å velte? Eller å kræsje?
Mange spurte meg hva jeg skulle med det på min.
Men litt bedre sikkerhet er bedre enn ingenting.
Du tar på deg beltet selvom du ikke skal kræsje? Ett 3 punkts beltet er jo igrunn dårlig hvis du går rundt med en cab, så da skulle alle hatt 5 punkts.
Litt er bedre enn ingenting.
Mange spurte meg hva jeg skulle med det på min.
Men litt bedre sikkerhet er bedre enn ingenting.
Du tar på deg beltet selvom du ikke skal kræsje? Ett 3 punkts beltet er jo igrunn dårlig hvis du går rundt med en cab, så da skulle alle hatt 5 punkts.
Litt er bedre enn ingenting.
[tidl. RotaryPower]
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
-90 Mazda Miata
-61 Renault Dauphine
Jeg så denne filmsnutten og bestemte meg på dagen:
http://videos.streetfire.net/video/19B5 ... 137C34.htm
3 punktseler har ikke mye for seg om det blir rulling.
http://videos.streetfire.net/video/19B5 ... 137C34.htm
3 punktseler har ikke mye for seg om det blir rulling.