Hvilket bilspill liker du best?

Emner som ikke har noe med Mx5/Miata å gjøre, men samtidig kan være interresant for de andre i klubben (offtopic) Kjøp og Salg av ikke MX5 relaterte ting henvises til qxl, finn.no osv..

Moderator: Styremedlemmer

User avatar
Paest
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 368
Joined: 09 Jan 2006, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Hvilket bilspill liker du best?

Post by Paest »

Man blir jo aldri for gammel for gode bilspill tør jeg håpe, så derfor er jeg litt spent, hva liker den gode forsamling best?

Fikk nettopp Forza Motorsport i posten for xbox etter å ha kjøpt det på salg fra playx.no. Meget bra spillbarhet, man kan til en viss grad kjøpe "styling" men det de leste setter størst pris på er muligheter for "tuning".
F.eks kan man sette en wankel i NB, smekke på turbo og leke seg rundt Nurnburgring. Har colin mcrae rally 2005 pluss på PSP, men det ble rett og slett for vanskelig, verste jeg har vært borti. ellers er mye av need for speed prøvd opptil flere ganger. grei underholdning, men det blir til slutt med det.
Jeep Cherokee CRD Sport (KJ)
X '94 Mazda Miata 1.8T
User avatar
Vidar
Moderator
Moderator
Posts: 5500
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 249
Location: Drammen
Status: Offline

Post by Vidar »

Liker gammle HotRod fra 1990 jeg...

Når det gjelder dagens bilspill, spiller jeg Flatout2
Last edited by Vidar on 16 Jan 2007, 23:35, edited 1 time in total.
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
User avatar
m1chael
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1027
Joined: 29 Dec 2003, 01:00
Location: Trondheim
Status: Offline

Post by m1chael »

Forza... er vel det beste som jeg har kommet over. Ingen over, ingen ved siden av :)

Ellers er jeg ifra meg av spenning til Forza 2 kommer til 360'n :) Det kommer til å rokke. Ellers så er som nevnt over Flatout2 ok. Og som en klar nummer to er Rally Sport Challenge 2 til xbox. Spillet er helt konge. Rallysport Challenge 3 ryktes å komme ut til 360 :) Rallysport challenge 2 er helt konge LIVE: Bør testes ut. Spiller det ofte på 360 også :)
94 1.8 (Prosjekt)
92 1.6 Brlilliant black C-pakke (delebil/partout)
15 BMW i3 - Batterirakett
07 Honda CR-V - Konebil
x 98 1.8 JR Supercharged
x 91brg
KristianV
2000 RPM
2000 RPM
Posts: 357
Joined: 11 Apr 2006, 02:00
Location: Molde
Status: Offline

Post by KristianV »

er to bilspill der bilen oppfører seg mye mer realistisk en andre bilspill!!
forza og live for speed!....vist du har ratt og pedal til pc anbefaler jeg å prøve LFS, kan spille det uten men mye artigere med ratt ettersom det er designet til ratt og pedal

http://www.liveforspeed.net og husk å last ned drifte oppsett eller få noen til å sende deg inne i spillet....morro å drifte med venner online!!!!

.....med disse to spillene er du ikke ekspert etter 30 min som på need for speed, tar lang tid å mestre disse spillene når det blir mer som i real life!!
95 - miata 1.8 turbo | FMII link, ACT extreme, FM lightweight flywheel, FM turbo eksos m/FM racepipe, kaaz LSD, 6 speed, tein basic......
Prosjekttråd: http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=5716
User avatar
DrHolm
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3045
Joined: 13 Feb 2006, 01:00
Medlemsnummer: 554
Location: Lindeberg, Sørum
Status: Offline

Post by DrHolm »

har vært blod-fan av Gran Turismo siden det kom ut til PS, og har alle seks versonene. men syntes det skulle vært mer varierte bilmerker og modeller.
mer trimming, styling og tunings muligheter. gleder meg som en unge til 5'ern kommer til PS3...
(TT, eller Turist Trophy, er også og anbefalle for sykkel intresserte)

NFS syntes jeg og ha tapt seg litt etter at Porsche versjonen kom ut, men de siste har hatt en intens underoldnings verdi. en stund i hvertfall.

Forza Motorsport fikk jeg meg for ikke så lenge siden, og syntes at det er det beste microsoft noensinne har prestert!!! håper ikke FM2 bobler over av virus og oppstartsfeil...

flatout er også sykt morsomt!! ikke fått prøvd 2'ern enda.
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
User avatar
cartman
Site Admin
Site Admin
Posts: 476
Joined: 14 Sep 2005, 02:00
Location: Sarpsborg
Status: Offline

Post by cartman »

Det beste spillet jeg har, er GTR2.

Kombinert med Logitech G25 og Playseats Alcanterra Solberg Edition er det en sinnsyk opplevelse. Og vanskelig...
Image
Image
Image
Image
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Post by siemens »

Kjøpte ford racing3 her for 4-5 mnd siden på play station :mrgreen: meget bra grafikk.
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Jeg er hardcore GT fan og spiller fortsatt mye GT4 i ledige stunder. Den fikk en liten renesanse når jeg kjøpte ny bil og måtte selfølgelig kjøre alt som kan vinnnes og trimmes med NSX. Ellers ser det ut til at det blir Nürburgring tur i august så det er vel der jeg bruker mesteparten av tiden i GT4. Aberet med GT4 er at en idiot har programmert inn en urealistisk kontra som kommer fra nowhere om man prøver å legge ut ræva i en powerdrift.

Jeg har ambisjoner om å få tak i GTR2 men må ha en ny PC først. Har kun bærbar fra jobben for tiden. Mest sansynlig forsvinner pengene i en PS3 i stedet. GranTurisimo HD er allerede nedlastbar og skal ha en oppdatert fysikkmotor.
Rallyspill har jeg gått lei av, det samme gjelder alle 'Arcade' bilspill ala NFS, Burnout osv. Er det ikke realistisk fysikk kan jeg like godt spille PolePosition på C64.
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

GTR og GTR2 er meget bra spill, fet lyd og bra handling i hvertfall noen av bilene, men som nevnt oppfor, LFS gruser all motstand på PC når det gjelder selve kjørefysikken. Heftige onlineløp der er adrenalin, samtidig som man må øve burlenge for å få ned rundetiden :) Finnes jo nå Logitech ratt med 6 girs kasse, så det er bare til å kaste seg på. Selv gidder jeg ikke spille på PC lengre.

Favoritten der før var Richard Burns Rally. Et av de beste spill til nå, sinnsykt kick å suse gjennom skauen der. Var altfor få som kjøpte spillet, så jeg tror utviklerne er degradert til mobilspillutviklere :(

Mine favoritter per nå er Forza og PGR3, og jeg tror Forza 2 tar over tronen. Test Drive har sine ting, men selve kjøringa er ikke så bra. Forza gruser i min mening Gran Turismo lett, mye mer interessante biler, banene er bedre laget, og hele spillet er mer gjennomført. Men jeg hadde foretrukket å sitte inni bilen, jeg må se det bak bilen i slike spill som ikke har med innsiden, føles helt urealistisk å sitte på et panser, men å observere bilen bakfra gir en viss feedback. Blodtrimma Rx-7 og RX-8 samt MX-5 i Forza skader ikke :) Og mye deilige tyske biler i tillegg, god gammel trimmet Corrado er også morsomt :P Litt bedre enn familiebilene til Gran Turismo.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3033
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

Mine favoritter opp gjennom tidene:

Amiga: Indy 500.
PC: Grand Prix Legends (Gikk minst 20 vekttall på dette!) og Porsche Unleashed.
Xbox: Forza Motorsport. (Har klokka endel runder rundt ringen med dette).

Ser virkelig frem til Forza 2 på X360. PCen min per dags dato drar nok ikke rundt GTR2 el. - og det irriterer meg litt. Oppgradering av den ligger på lista. Har faktisk ett slikt Solberg-sete stående i boden med ratt og pedaler, fra tiden som single med projektor i stua. Fremtidsplaner i den forbindelse er dedikert kjellerstue/lekerom... vi får se. :)
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
biXen
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3347
Joined: 13 Apr 2004, 02:00
Medlemsnummer: 999
Location: Stavanger
Contact:
Status: Offline

Post by biXen »

Porsche Unleashed var veldig gøy ja. Spesielt hvis man liker Porsche :P Men det var vel første NFS med annet enn bare gørre runt i ring baner.
Mazda RX-8 GT HP 2004 Winning Blue
x Mazda MX-5 1,6l 2000 Brilliant Black

Webdesign blog
User avatar
Hauk
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3033
Joined: 16 Apr 2006, 02:00
Medlemsnummer: 569
Location: Nesodden
Status: Offline

Post by Hauk »

biXen wrote:Porsche Unleashed var veldig gøy ja. Spesielt hvis man liker Porsche :P Men det var vel første NFS med annet enn bare gørre runt i ring baner.
Enig!

Jeg har jo hatt min Porsche-periode, men jeg liker best de med frontmontert motor; 944, 951 (944 turbo) og 968.

Hender jeg sikler litt over ribba 968 CSer når jeg ser slike til salgs.

Veldig gode (teknisk og kjøremessig) - og undervurderte - biler.
/Jon.
1994 MX-5 1.8 Laguna Blue.
2019 Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

har lite tid til å spille fortiden, men har lagt ned mange timer i gt4..

nå skal det sies at gode gamle "stunt" er favoritten.. et sjikkelig sjarmerende bilspill fra tiden før det ble snakk om å lage "bilsimulatorgrafikk" :P er ikke bestandig grafikken som bestemmer morrofaktoren.. :P:P
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
User avatar
arildh
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 3355
Joined: 26 Oct 2003, 02:00
Status: Offline

Post by arildh »

Ey! Indy 500 på Amiga var stas! Det er en av de første bilsimulatorene som kom på hjemmemaskiner. Det spillet hadde haugevis med ting man kunne stille på som ga gode rundetider: dekktrykk, aerodynamikk, girutveksling, fjærer og turbotrykk om jeg ikke husker feil. Husker jeg faktisk klarte å kjøre et helt 500 løp uten krasje. Overlegent.
motorhead
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1280
Joined: 08 Sep 2003, 02:00
Medlemsnummer: 201
Location: Jessheim
Status: Offline

Post by motorhead »

GTR-spillene, og særlig Grand Prix Legends, er heftige og litt for vanskelig til at jeg gidder å bruke for mye tid på de. Dessverre.
Var lenge GrandTurismo-fan, men liker Forza bedre. Nürburgring, Nordschleife, er mer realistisk og amatører som meg kan sladde med relativt god kontroll så blårøyken står.
Ellers er Driver-serien stor stas. Spesielt Driver1.
- 18 Audi A5 2.0 TFSI quattro

x 13 Porsche Boxster

x 19 Golf GTI Performance

x -15 Audi A4 1,8 TFSi Avant q

x -13 Audi A4 1,8 TFSi Lim

x -09 Folkevogn Scirocco

x -99 MX-5 10th Anniversary 835/7500

x -96 MX-5 1,6 Classic red
Post Reply