Page 1 of 2
Posted: 29 Mar 2007, 10:16
by MagnusAntony
Porsche Boxster 2.5L: 0-100km/t på 6.9s de fleste steder jeg fant
Posted: 29 Mar 2007, 10:19
by biXen
Selv om jeg synes det er en pen bil av utseende så er det en skammelig versjon av en Porsche

Posted: 29 Mar 2007, 14:51
by fatlaces
er liksom den Porscha du kjøper når du ikke har råd til en skikkelig en, føler jeg. Ytrefilet av okse er jo godt, men du vet at indrefileten smaker enda litt bedre... for meg er boxster porsche sin ytrefilet

Posted: 29 Mar 2007, 15:06
by motorhead
Jeg er så heldig å ha kompiser som har/har hatt Porscher av ulike slag, og har prøvd mange av de Og selv om 911 er drømmen, mener jeg Boxster ikke er noen dårligere bil. Det er en helt annen type bil som jeg fint kunne eid sjøl, og har ingen ting med å ikke ha råd til 911 å gjøre.
Mener jeg da

Posted: 29 Mar 2007, 15:23
by biXen
Den er jo skrudd sammen i Finland for svarte
Jeg synes det blir feil. Porsche skal være 911 om jeg skal ha det, selv om de andre bilene er gode. Men uansett så selges jo Porsche som bare f... nå til dags, så det er jo fritt valg

Boxsteren er pen da, men i min mening litt for dau til å være verd prisen sin. Nå har jeg aldri prøvd en, så jeg lirer av meg tøv som vanlig

Posted: 29 Mar 2007, 15:28
by arildh
Enig med motorhead. Hadde en kollega tidligere som hadde Boxter 2.5. Å kalle det for ytrefilet vil jeg si er å ta i. Porsche 924 derimot med Audimotor er kebabkjøtt i forhold til resten...
Fronten er vel tatt fra 911 men ellers er det en MR bil i motsetning til 911 sin RR layout. Jeg har bare kjørt den noen kilometer med en meget nervøs eier men inntrykket var veldig bra. Skikkelige gromme bremser og veiholdning men litt for lite futt i forhold til vekten. 2.7 fikset sikker litt av dette problemet.
Posted: 30 Mar 2007, 09:39
by biXen
Gå bedre er jo relativt ord. Vanskelig å si, får ekstra kraft på forskjellig måte som du jo vet

Posted: 30 Mar 2007, 10:10
by motorhead
Klart det er gromt med mer motor, men til daglig bruk holder det med 204hk for min del. Og helst i en 911sc fra den tida Porsche var Porsche og menn var menn
Ellers er jeg enig i mye av det som er skrevet her:
http://www.sportsvogn.no/index.htm
Jeg har også kjørt noen få mil på vinterføre med Boxster, og det er litt enklere å håndtere enn en 911 for å si det sånn.
Men, uansett 911 eller Boxster, så kjøp sporteksos fra Fuchs eller RUF

Posted: 30 Mar 2007, 12:05
by fatlaces
for all del, hadde jeg fått en Porsche Boxster hadde jeg blitt kjempe glad!
Men sånne biler blir bare ønsketenking for meg. Så når jeg først fantaserer om å kjøpe en heftig sportsbil, så flesker jeg forbi Porshe Boxster og går rett på 911, og sparer ikke på ekstrautstyret. Men igjen, hadde jeg i det virkelige livet hatt sjangsen til å eie en boxster hadde jeg selvfølgelig gjort det

Posted: 30 Mar 2007, 17:14
by _mx5_Rune_
utseendemessig synes nå jeg boxter og boble med porschestyling blir det samme..

litt for mye wannabe.. ikke ekte porsche liksom..

Posted: 30 Mar 2007, 20:08
by MX-Morten
litt rart å tenke på, at nå sitter flesteparten her med orginale mx5èr med ca 90 til 130hk, og kaller boxster daut.
faktum er at den bygger på 996, og har masse felleskomponenter med 996. den ble også masseprodusert i enormt volum, som og er med å presser prisen.
personlig ser jeg på boxsteren som den porschen som gir mest igjen for pengene.
snakker vi om å drømme om porsche bil, så hopper man seff glatt over boxsteren. men snakker vi serimot realistisk drømmebil, kommer man ikke unna boxsteren.

Posted: 30 Mar 2007, 20:44
by biXen
Man kommer ikke unna at det ikke er en 911, samme hvor bra den er. Men når man snakker pris så er det ikke nok kraft i den for min smak. Jeg synes den er pen dog. Men de er ikke bygd i Tyskland og heller ikke like pålitelige som 911, så verkstedsregningene er muligens også vassere.
Det som gjør 911 så sinnsykt bra (og litt kjedelig for noen) er jo at hvis en del funker optimalt, så skifter de den ikke, derfor står det allslags gamle modellnumre på delene overalt på bilen og designet er i samme stil fra år til år. Men nesten like fine linjer på Boxsteren.
Jeg er enig i at vi hører litt sytete ut, også siden Boxster er høyt oppe på andre cab biler jeg ville hatt, men jeg hadde også valgt en Mazdaspeed før en Boxster, og den hadde nok parkert den, ihvertfall med litt ekstra

Posted: 30 Mar 2007, 21:06
by MX-Morten
Hehe, enig med deg i at man ikke kommer unna det med 911.
Men den er jo nesten prikklik Carrera, bare uten tak. Når det er sagt, så blir det vel litt feigt å sette en mazdaspeed opp mot en boxster. Da må man vel dra frem Boxster - S - utgaven først
3.2L drar nok skinnet av pølsa

Posted: 30 Mar 2007, 21:42
by HF-mx5T
skulle jeg hatt porsche for å erstatte mx5en nå... hadde det blitt dyrt, for dyrt. men boxter som jobbsliter kanskje ? mx5 som lekebil
Posted: 30 Mar 2007, 22:46
by biXen
Boxster S hadde nok blitt parkert av en Big Enchilada MSM, men det er jo bare fair om man snakker pris, ellers måtte vi tatt med Ruf sin Boxster ellerno
De fleste sier at MSMene går stygt bra, på vei og bane, både originalt og med den rimelig innsugsmoden. Har jo temmelig bra hest til vekt forhold så.