JR Cold Air Intake
Moderator: Styremedlemmer
JR Cold Air Intake
Noen som har erfaringer med denne:
Cold Air Intake
Fikk litt lyst på en sånn nå som dollaren er lav.
Børge
Cold Air Intake
Fikk litt lyst på en sånn nå som dollaren er lav.
Børge
1991 MX-5 1.6l RØD
Har nettopp bestilt selv. Etter det jeg finner ut på nettet er den store fordelen at man reduserer riskoen for tenningsbank ved stilling av fortenningen til 14 pga kaldere luft... Ikke spør hvorfor (aner ikke).
Håper at CAI'en i kombinasjon med 98 oktan gir mulighet til å stille fortenning høyere enn 14 grader. Dette vil gi litt mere effekt/moment på lavere turtall (etter det jeg forstår). Har tenkt å satse på 16 grader fortenning......
Håper at CAI'en i kombinasjon med 98 oktan gir mulighet til å stille fortenning høyere enn 14 grader. Dette vil gi litt mere effekt/moment på lavere turtall (etter det jeg forstår). Har tenkt å satse på 16 grader fortenning......
Funker fint denne. Merket forskjell fra 3000 og oppover. Lager litt ekstra lyd og.
Medlem nr 615
* '91 Miata med gule Koni Sport, komplett Racing Beat eksos (kjempe fornøyd), snart Racing Beat style bar, stoff interiør, JR CAI, OZ Racing F1 med Bridgestone Potenza 215/40/16
'07 Volvo V50 D5
'07 Volvo C30 1,6 m/ bodykit
* '91 Miata med gule Koni Sport, komplett Racing Beat eksos (kjempe fornøyd), snart Racing Beat style bar, stoff interiør, JR CAI, OZ Racing F1 med Bridgestone Potenza 215/40/16
'07 Volvo V50 D5
'07 Volvo C30 1,6 m/ bodykit
- Vidar
- Moderator
- Posts: 5500
- Joined: 08 Sep 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 249
- Location: Drammen
- Status: Offline
18 grader skal gi bra moment på lavt turtallRonnyG wrote:Har nettopp bestilt selv. Etter det jeg finner ut på nettet er den store fordelen at man reduserer riskoen for tenningsbank ved stilling av fortenningen til 14 pga kaldere luft... Ikke spør hvorfor (aner ikke).
Håper at CAI'en i kombinasjon med 98 oktan gir mulighet til å stille fortenning høyere enn 14 grader. Dette vil gi litt mere effekt/moment på lavere turtall (etter det jeg forstår). Har tenkt å satse på 16 grader fortenning......
Min første "trim" var CAI + 18 grader fortenning+ en bipes som retarderte 4 grader....
Medlem nr.249
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
2004 Mazdaspeed MX5, Rød
x 1992 Miata SC, hvit, B-pack, noe modifisert, 8 psi (max 14976 rpm)[/url]
X 2006 BMW 525 Dat M-tech
2014 BMW 530D x-drive
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
hadde vært morro å prøve det ja.
når vi er inne på det, hvordan justere man tenninga?
når vi er inne på det, hvordan justere man tenninga?

| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
Og CAS er Cam Angle Sensor.Vidar wrote:Drar litt på CASDrHolm wrote:hadde vært morro å prøve det ja.
når vi er inne på det, hvordan justere man tenninga?
Står litt ned på siden her hvordan man justerer: http://www.miata.net/garage/ignition.html
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
- DrHolm
- 7200 RPM
- Posts: 3045
- Joined: 13 Feb 2006, 01:00
- Medlemsnummer: 554
- Location: Lindeberg, Sørum
- Status: Offline
doh...
| '99 1,8 V2.0 | "Built, not bought..." |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
| DiscBrakesAustralia | Hawk | Goodridge | PolyBush | RacingBeat | Sparco | NGK | Magnecore | TRMotorsport | BFGoodridge | AeroCatch | I.L. |
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Med noen modifikasjoner så kan man justere litt på tenningen på NB også. Men den operasjonen er for viderekommende...StianOppistov wrote:Du kan ikkje justere tenningen, pga du har ikkje cas. nb du har ikkje sant..DrHolm wrote:hadde vært morro å prøve det ja.
når vi er inne på det, hvordan justere man tenninga?er kun na man kan justere,
C a r t m a n
Medlemsnr: 544
Medlemsnr: 544
- MagnusAntony
- 7200 RPM
- Posts: 1017
- Joined: 05 Aug 2005, 02:00
- Status: Offline