Problem med kjørely/low-profile lykter

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
User avatar
Slurfi
1000 RPM
1000 RPM
Posts: 188
Joined: 30 May 2004, 02:00
Location: Bodø
Status: Offline

Problem med kjørely/low-profile lykter

Post by Slurfi »

Hei hopp, lenge siden jeg har vært her nå.. men dukket opp et lite problem på bilen min nå før helga.

Kjører til vanlig med low-profile vippelykter som kjørelys, og dette har fungert utmerket hele tiden. Meen som sagt.. fredag merket jeg at det ikke lyste fra kjørelysene. Tror ikke det er pærene som har gått. Grunnen til at jeg ikke tror det er som følger..

Kjørelysene fungerer ikke, heller ikke langlysene HVIS jeg setter dem på permanent. Men hvis jeg bare drar den langlysspaken bak for å blinke med langlysene fungerer de. En smule merkelig, men regner med det er et eller annet elektrisk problem et sted.. noen som har noen gode ideer?

Fløyta på bilen funker heller ikke, så om noen har et par velvalgte ord om den også så kjør på.
1993 MX-5, Brilliant Black. Blinklys i sidespeilene. Luftinntak og lite skilt forran. Hardtop. Lexus baklykter, fjernet antenne og alt av emblemer. Low profile fra I.L. motorsport, RB intake. Borla Dual-Tip Exhaust, KYB AGX.
User avatar
siemens
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1657
Joined: 01 Oct 2006, 02:00
Medlemsnummer: 623
Location: Svelvik
Status: Offline

Post by siemens »

Sjekket sikring(ene) og evt rele.
Pærene kan ha ryki selv om de bare virker på fjern lysene.
Dette kan du måle deg frem med et multimeter eller en vanelig prøvelampe.
Svelvikramp

92 1,6 mx5
2000 suzuki grand vitara
User avatar
_mx5_Rune_
7200 RPM
7200 RPM
Posts: 1494
Joined: 23 Jul 2005, 02:00
Medlemsnummer: 542
Location: Senja/Tromsø
Contact:
Status: Offline

Post by _mx5_Rune_ »

sjekk el-delen på tenningslåsen, hadde akkurat samme symptomene + at vindusviskerne og varmeapparatet kun funka av og til.. skrudde av lokket under rattstammen å fikk se en smeltet kontakt til tenningslåsen, bytta eldelen, kontakten og ledningene som var brent opp og ting ble så godt som nytt.. ;)

kan vel være hovedlysreleet som har gått også, men rart at ikke fløyta skulle funke da..

men sjekk alle sikringene først, er der feilen som oftest ligger.. ;)
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176

medlem nr 542
Post Reply