Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Etter å ha mistet noe ladetrykk og fått tomgangsfusk i det siste, begynte jeg i kveld demonteringen for å finne ut hva som kunne være galt. Fant rimelig kjapt ut hvor feilen lå:
Viser seg at han som monterte IC'en har brukt en billig slange på det eneste stedet der den burde vært orntlig - rett ut fra turboen i den delen som vendte innover mot eksos-manifolden og eksos-huset på turboen. Greit å finne problemet iallefall
Så da spyr eg: Duger det med vanlig silicon her, eller bør man til med noe varmehemmende greier rundt? Blir jo sånn passelig varmt i dette området, men har litt begrenset med plass pga oljereturen... Mener foresten å huske at HF hadde noen kjølevannsslanger som led samme skjebne i dette området.
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG -07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
få se bilde av innstallasjonen din..
Normalt holder det kjempe med høykvalitets silicone slanger ala samco. den kjølevannslangen jeg smelta/brant var pga den lå fysisk innpå eksosdeler over tid(lysende eksosdeler er tydeligvis for varme for selv de beste slangene )
Hehe.. Sant nok - hovedproblemet var nok bare at slangene som var brukt var av usedvanlig dårlig kvalitet! Slik ser det ut nå etter at jeg bytta ut slangen. Har surra den med litt av den stoffet som fulgte Greddy-kitet. Satser på at dette ikke skjer igjen nå!
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG -07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX