Page 1 of 1

Mazdaspeed som den burde være.

Posted: 14 Sep 2007, 22:37
by arildh
Da fikk jeg endelig tunet Hydra ECU nok til å teste litt kjøring.

Å tune Idle måtte jeg bare gi opp pga. sinnsyk tomgang som hoppet mellom 3-4000. Nappet til slutt ut ICS kontakten så nå går den uten tomgangsmotor kun stilt inn med idle skruen på spjeldet. Har en dialog med Jeremy hos FM så jeg håper å få noen tips ang PWM verdier og PID da ikke en DRITT av det jeg la inn i går hadde noen effekt på pulsingen mellom 3-4000.

Fikk montert WBO2 og autotunet litt i kveld. Alle verdier er helt standard. ca. 0.6 bar, 7500 rpm limit, 91 oktan tenning. Det går faktisk sinnsykt bra allerede. Bare det å flytte turtallsperra var egentlig verdt pengene. Nå drar den bare helt sinnsykt mye før org oppsettet og helt til 7500. Spinner løst i 2 gir ved pådrag og greier. Morro å tenke på at dette er et super safe oppsett for 91 oktan sørpe og på bare 0.6 bar. Jeg har tenkt meg på Rudskogen på søndag så det blir vel masse eksperimentering på banen med både turbotrykk og tenning om alt fungerer videre.
Til dere som har MSM på vei eller enda ikke fått stappa inn ting under panseret er det bare å glede seg (men forvent mye banning for å få idle bra....)
Hører gjerne fra andre med Hydra rundt erfaringer med ICS.

Posted: 14 Sep 2007, 22:53
by EspenAndre
Prøvde du oppsettet slik det kom fra FM uten å forandre noe?

Ellers gir du jo tilbakemeldinger som jeg håpet :)

...har flybillett til Oslo fredag, så da slipper kit'et mitt å vente særlig lenger ;)

Hvordan vil du si aks føles i forhold til stock MSM....?

Posted: 14 Sep 2007, 23:08
by arildh
Nå kjører jeg vel ikke noe mer trykk en org (så fremt resikr ventilen fortsatt er tett) men det kommer mye før og varer jo helt til 7500. Husker ikke helt hvordan det var org da det har vært noen turer etter eksosen kom på også. Dette er jo bare en start så får vi se hvor det ender.

Posted: 15 Sep 2007, 00:47
by biXen
Du må komme med noe 0-100 data og den slags da etter du har fått testa litt, sånn cirkus forskjell fra originalt osv. Tror en MSM blir min neste bil.

Posted: 15 Sep 2007, 00:56
by motorhead
At du har flytta turtallsperra lover bra for en evt. Ringen-tur neste år :wink:

Posted: 15 Sep 2007, 10:17
by HF-mx5T
godt å høre at det hjalp, den kjentes jo noe "strupet" ut i orginal utførelse...

Re: Mazdaspeed som den burde være.

Posted: 15 Sep 2007, 10:39
by EspenAndre
arildh wrote:Bare det å flytte turtallsperra var egentlig verdt pengene. Nå drar den bare helt sinnsykt mye før org oppsettet og helt til 7500.
er dette som fikk meg til å kjøpe hele kit'et med en gang, FM har ikke lov å selge Hydra utenfor nord-amerika, om ikke det er i forbindelse med et kit..
man kan kjøpe kit'et stegvis, men da må hydra komme sist... og jeg ville ha den først :)

Re: Mazdaspeed som den burde være.

Posted: 19 Sep 2007, 01:54
by biXen
EspenSort92 wrote: er dette som fikk meg til å kjøpe hele kit'et med en gang, FM har ikke lov å selge Hydra utenfor nord-amerika, om ikke det er i forbindelse med et kit..
man kan kjøpe kit'et stegvis, men da må hydra komme sist... og jeg ville ha den først :)
Trodde først du mente at man bare kan kjøpe Hydra om man bestiller hele på en gang. Men man kan altså bestille stegvis selv om man er utenfor USA?

Re: Mazdaspeed som den burde være.

Posted: 19 Sep 2007, 06:24
by EspenAndre
biXen wrote: Trodde først du mente at man bare kan kjøpe Hydra om man bestiller hele på en gang. Men man kan altså bestille stegvis selv om man er utenfor USA?
Ja men du må kjøpe alt i kit'et, og Hydra i siste bestilling..
(men seff. kan man bestille i så mange/få omganger som man vil)