Page 1 of 1

Mazda 323 80-86 vinterbil.

Posted: 02 Oct 2007, 13:09
by Magnum1985
Noen som har senkesett liggende evt vet av noen som har som kan selge dette meget billlig?? Må senke vinterbila =p

Posted: 02 Oct 2007, 13:51
by Miatapowers
Hmm kjøpte meg selv en 323 1991 som vinterbil, senka denne selvfølgeligt. eg kjøptesenkesett på www.thansen.dk men de hadde på mobilsentrum også, men thansen hadde alt det andre eg trengte også..

http://thansen.dk/product.asp?c=1283916 ... =546655756

Posted: 03 Oct 2007, 00:31
by Magnum1985
Flere? Noen innenlands? Da var jeg den heldige eier av en 86 model, 1,3l mazda 323 lx =p

Posted: 04 Oct 2007, 09:21
by Miatapowers
Magnum1985 wrote:Flere? Noen innenlands? Da var jeg den heldige eier av en 86 model, 1,3l mazda 323 lx =p
Disse sender meget hurtigt da, like kjapt som innenlands, men de skaffer jo på www.mobilsentrum.no også da,. men de får det ifra danmark alikevel..

http://www.mobilsentrum.no/product.asp? ... 1226671672

Posted: 16 Oct 2007, 22:11
by kodvaag
Jeg vet jeg er en gammel mann på over 30 år, og kan være noe treg i toppen, men senke vinterbilen???

Hva om det kommer snø???

Posted: 16 Oct 2007, 22:54
by Miatapowers
kodvaag wrote:Jeg vet jeg er en gammel mann på over 30 år, og kan være noe treg i toppen, men senke vinterbilen???

Hva om det kommer snø???
Da sitter den bedre før den slipper, :roll: min erfaring er da at de kommer seg bedre frem når de er stivere, veiene blir brøytet, brøytet i fjor med mx5en.. Men den kom bra frem,,

Posted: 27 Oct 2007, 11:58
by kodvaag
StianOppistov wrote:
kodvaag wrote:Jeg vet jeg er en gammel mann på over 30 år, og kan være noe treg i toppen, men senke vinterbilen???

Hva om det kommer snø???
Da sitter den bedre før den slipper, :roll: min erfaring er da at de kommer seg bedre frem når de er stivere, veiene blir brøytet, brøytet i fjor med mx5en.. Men den kom bra frem,,


Min erfaring er at en høy bil med myke fjæringer har best fremkommelighet og veigrep på snø- og isdekte veier.
Stivt hjuloppheng gjør at du lettere mister bakkekontakten når veidekket er humplete is etter lastebiler med kjettinger?

Foreløpg så er det eneste farlige med denne vinteren vannplaning...

Posted: 27 Oct 2007, 15:15
by Miatapowers
kodvaag wrote:
StianOppistov wrote:
kodvaag wrote:Jeg vet jeg er en gammel mann på over 30 år, og kan være noe treg i toppen, men senke vinterbilen???

Hva om det kommer snø???
Da sitter den bedre før den slipper, :roll: min erfaring er da at de kommer seg bedre frem når de er stivere, veiene blir brøytet, brøytet i fjor med mx5en.. Men den kom bra frem,,


Min erfaring er at en høy bil med myke fjæringer har best fremkommelighet og veigrep på snø- og isdekte veier.
Stivt hjuloppheng gjør at du lettere mister bakkekontakten når veidekket er humplete is etter lastebiler med kjettinger?

Foreløpg så er det eneste farlige med denne vinteren vannplaning...
Sier meg uenig eg, hadde en cherry engang, kom ikkje opp en plass. kappet fjærene, kom opp over alt. :lol: mine 323 har alltid vert senket, kommer opp flere plasser der andre gir opp. om den er for høy så krenger den, for å slippe opp dekktrykket på andre siden, da spinner den der.. Nå er det ikkje akkurat krise for dere på sørlandet med snø da, er vel skjelden dere ser slikt, verre her i odda da, der man må opp store fjelloverganger uansett hvor man måtte ønske å reise, men eg har aldri problemer, var selv på sverige i fjor med min mx5. max senket med koni og eibach. måtte kjøre forbi andre med problemer mer enn en gang.
Kjører også bare piggfritt for å slippe støy..

Posted: 27 Oct 2007, 18:44
by _mx5_Rune_
at stive biler er grusomt på vinterføre er helt sikkert.. de slipper masse lettere og gir sjeldent signaler før den slipper.. skal man ha veigrep er ofte orginalinnstillingene best..
min mx5 med max stivhet på koniene er i allefall livsfarli på snø, sitter ikke på veien for fem flate øre.. å kjøre på kjettingspor i mer enn 50kmt er helt totalt umulig, bilen "rister seg løs" som ingenting.. måtte kjøre mx5en på vinterlagring etter at snøen hadde lagt seg ifjor, jeg lærte at det aldri skal gjenta seg igjen, kjettingsporene gjorde at 50kmt var max fart og kroppen var helt sundristet når vi endelig kom fram..

Posted: 27 Oct 2007, 18:55
by Dalton
Jeg har aldri kjørt mx5èn med orginale fjeringer, men kan med 100 % sikkerhet si at en senka bil ikke er noe jeg vil ha på vinterføret, og her i finnmark er det mye vinter. Forsøkte å bruke bilen en vinter, men det ga jeg fort opp. Vet om enkelte som faktisk bytter tilbake til orginale fjeringer om høsten, bare for å kunne bruke bilen om viteren.

Posted: 31 Oct 2007, 15:08
by Miatapowers
_mx5_Rune_ wrote:at stive biler er grusomt på vinterføre er helt sikkert.. de slipper masse lettere og gir sjeldent signaler før den slipper.. skal man ha veigrep er ofte orginalinnstillingene best..
min mx5 med max stivhet på koniene er i allefall livsfarli på snø, sitter ikke på veien for fem flate øre.. å kjøre på kjettingspor i mer enn 50kmt er helt totalt umulig, bilen "rister seg løs" som ingenting.. måtte kjøre mx5en på vinterlagring etter at snøen hadde lagt seg ifjor, jeg lærte at det aldri skal gjenta seg igjen, kjettingsporene gjorde at 50kmt var max fart og kroppen var helt sundristet når vi endelig kom fram..
At den er dårligere med koni på max stivhet skjønner eg godt, da du med det oppsettet vil holde demperne dine helt i bunn og ligger på bumpstops. har selv hatt koni ser du, du strammer kun rebound med koni, jo mer du stenger jo mer holde du igjen, Iallefall en normal med senkesett blir litt stivere, som er bedre på glatta, feks min fiat abbart var stiv som ett helvett, den kom seg frem over alt, dette er en bil som er kjent for å vera meget god fremkommelighet på..

Posted: 31 Oct 2007, 15:23
by HansT
_mx5_Rune_ wrote:..kjettingsporene gjorde at 50kmt var max fart og kroppen var helt sundristet når vi endelig kom fram..
Skjønner ingenting jeg? Kjettingspor? Her i Stavanger er det maks 2 dager i året det ligger noe hvitt (har glemt hva det heter.. 8) ) på veien, men normalt er det regnet bort dagen etterpå.. :wink:

Har aldri hatt problemer med å kjøre senket Miata... :D