Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hie siden i går begynte min MX5 å hakke litt på lavt turtall, sånn ca mellom 1500 og 2000 omdreininger så hakker den litt om jeg gir full gass igirene.. rykker ca 2 3 rykk ... så kommer den og går helt fin gjennom registreet.. prøvde å skifte tennplugger i går, det hjalp litt, men tror det generelt trengtes og skiftes uansett....
tenkte jeg skulle prøve med helt ny tank ben sin etterpå og sånn injection cleaner fra STP... noen som har noen mer innspil så er det bare og komme med.. men det med STp fikk jeg fra mazda sin mekaniker da.. ringte dit også og han sa jeg kunne prøve det.. men for all del, kom med flertips
Sjekk veiva, kan vera noe gale med veivtappen, ellers så er det masse som kan gjøre dette, feks coilen, casen, tennkabler, topppakning, luftmengdemåleren, altså kan ramse opp i det vide og brede, men må nesten kikkes på,,
Disse kan være ganske "harde" på pluggledninger. Når jeg handlet min i fjor så hadde jeg småfusk ved ca 2000-2200 rpm. Bytta pluggledninger (fra Mazda) og det ble borte. Kom tilbake - om enn i litt mindre skala - nå i vår, og da klinte jeg til med Magnecor-ledninger. Satser på at jeg ikke opplever noe slikt neste vår.
Jeg ville satset pengene mine på pluggledninger. Sjekk også at det ikke lekker olje fra en defekt toppdekselpakning ned i plugghullet. Det forårsaket lignende problemer på min gamle.
I slike tilfeller er det viktig å eliminere de billigste potensielle feilkildene først.
hmm, ja men altså da jeg har VELDIG kort med penger om dagen er det noen som kunne tenkt seg og møte meg og eventuelt teste og se om det går noe bedre? bli med meg en tur min bil med deres plugg ledninger? send meg et mobilnr på pm eller noe så kan vi sikkert få til noe om dere er villige til det
Bor litt utenfor oslo, og kan godt kjøre meg en liten tur for og møte dere...
nå har jeg vært ute og fylt ny full tank bensin og helt oppi STP Injection Cleaner, har kjørt 9 mil, men hade ca 14 liter på tanken da jeg fylte... så. regner med at det tar litt tid før det fungerer og måtte kjre opp hele tanken sto det..
men hvis dette mot all forhåpning ikke skulle funke så vil jeg prøve nye plugg kabler også, i tillegg ar jeg bestilt meg en time hos mazda for feilsøking dersom dette heller ikke funker...
men still,, om noen vil hjelpe meg og prøve kabler..
hmm jeg har j****g dårlig med penger vett det er det som er tingen.. jeg har 45 kr i lommeboka og 200 på konto.. hjelper lite.. får kjøre opp tanken og vente på lønn.. blæ.. trist as. allerede problemer.
Pluggkablene hadde jeg nok uansett byttet om jeg var deg.. mazda sine orginale er ikke noe å kjøpe, så vil anbefale enten NGK eller Magnecore.. bare tull å kjøpe de billigste, du bør gå for noen med god kvalitet..
SweetMX5 wrote: i tillegg ar jeg bestilt meg en time hos mazda for feilsøking dersom dette heller ikke funker...
Hvis du har dårlig med penger er vel det å bestille time hos Mazda for feilsøking ikke spesielt lurt... DET koster penger det... Vet ikke hva timeprisen er jeg for tiden, men det er vel over 700 kr... Du får vel pluggledninger for halvparten av det... ?