Justerbare dempere (høyde)

Motor, Karosseri, Softtop/Hardtop, Senking, Dekk/Felger, Bremser, Lys, Stereo
Kun Betalende medlemmer har skrivetilgang her.

Moderator: Styremedlemmer

Post Reply
indahla
7200 RPM
7200 RPM
Status: Offline

Justerbare dempere (høyde)

Post by indahla »

Jeg har tenkt å sette på justerbare dempere på en -99 MX-5. Med justerbare mener jeg i høyden, slik at bilen kan brukes både sommer og vinter. Mulig det ikke er demperne som senker bilen, men da er jeg ute etter det som gjør det... :oops:

Hvilke dempere bør jeg kjøpe og hvor lett/vanskelig er de å montere?

Jeg er helt grønn så utdypende svar mottas med takk :D

PS: Det er ikke bilen på bildet det gjelder. Det er min gamle som var senket 40mm...
indahla - medlemsnr. 529 - YNWA
-99 1.8 Audi TT
X - -99 1.6 Gull
X - -99 1.6 Sølv
inglar
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 558

Post by inglar »

Justerbare dempere er ofte ikke TÜV-godkjente, men hvis du kjenner en snill bilmekanikker som kan ta eu-kontrollen din vil det ikke være noe problem. Er mange bra coilovers på markedet: Tein, H&R, K&W osv osv.

Hvor lett det er å bytte kommer ann på hvor hardt alt sitter og hvor bra verktøy du har.

Men noe vi burde gjort her på forumet er kanskje å gå sammen og kjøpt et tüv godkjent kitt som alle da kan låne på rundgang for å få senkesett inn i vognkortet for så å bytte til noe en egentlig vil ha, men som kasnkje ikke er godkjent. kontrollørene er kanskje ikke sååååå nøye med å sjekke alt hvis en har alt stemplet inn i vognkortet
Pelle
7200 RPM
7200 RPM
Medlemsnummer: 300

Post by Pelle »

http://www.mx5parts.co.uk/images/konikitsml.jpg

Har selv dette kittet som er Tuvgodkjent. Justerbart i både høyde og demping. Godt fornøyd. For å justere høyden, må bilen på bukker, av med hjula så skru med spesialnøkkel (følger med).

Dersom du skal justere et par ganger i året, må du huske at det koster et par laken i hjulkontroll hver gang.
.2008, NC,2l, PRHT, galaxy grey. Lykken er ikke rundt svingen, lykken ER svingen
x-1991 classic red
Post Reply