OK.
Da er det offisiellt bekreftet. statens vegvesen ER trangsynte.
Godkjenning av Senkesett:
Alle papirer stemmer, bilen er rett type, motoreffekten er riktig, nummeret på fjørene stemmer, hjulstillingskontrollen er i orden, men:
ABE-/EWG-BE-nr.
Dette er visstnok noe som klasifiserer bilen? I følge tutta på kontrollen er bilen så gammel at den ikke har en såkalt E-merking (?) som visstnok det dokumentet jeg har er rettet mot. Går de rett på normene for senkesettet er det ikke godkjent for aksellaten fremme? men er godkjent for aksellasten bak. videre er totalvekten i orden.
Problemet mitt er at jeg nå må bevise at min bil er av følgende type:
EBE, F 488 eller e2*93/81*0163. (jeg skal legge inn noen bilder når jeg har tilgang til det.)
Noen som vet hvor jeg må henvende meg for å få tak i slike papirer? Går ut fra at chassinummeret brukes for å få tak i dette?
Fikk videre feil på felger med innpress på 35. da maks er 7.5 av orginalen. Dette fikser jeg med å sette på orginalfelgene og senere kjøpe meg nye lettere felger/dekk.
Var inne på Mazda her i distriktet og lurte på om de kunne hjelpe meg og finne slik dokumentasjon. men der visste de ikke hva jeg snakka om en gang

Hadde vert morsomt å få vite om det er noen "norske" MX-5'er av modell 92 1.6l som kan skrive ned hva deres aksellast er oppgitt til fremme og bak.
på mitt står det:
Tillat totalvekt : 1225
Tillat aksellast : 626/619 (hva er fremme og bak?? kan de ha snudd om talla når bilen ble registrert?)
Hjelp... Fortvila