Styling/ombyggning
Moderator: Styremedlemmer
Styling/ombyggning
Har en 90 model og skal bygge om front til en nyere mx front. Noen som har eller vet om noen som har lykter,panser sideskjermer til salgs?
m-a
- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Håper du kan sveise og er utdannet bilreperatør, Helene i bilsport har mekket om na til nb front, ble bra den, men ble vel også sakt at dette ikke var bolt on, du trenger også bjelken rundt radiator. og na er rimelig kjipe de også uten styling, er verre originalt enn na de spør du meg.. 

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
- midget77
- 6500 RPM
- Posts: 813
- Joined: 01 Sep 2004, 02:00
- Medlemsnummer: 517
- Location: Fredrikstad
- Contact:
- Status: Offline
Jeg kjøpte også det bladet, og leste om den ombyggingen. Det jeg tenkte var at måtte det ikke være lettere å sette NA bagasjeromlokk på en NB enn å sette en NB front på en NA...
Selv har jeg NA og er ikke helt glad i snuta på den. Den er ganske bra, men litt pregløs-- typisk japan på slutten av 80 tallet. Noen profiler-- støtfangere-- litt krom-- et eller annet-- det er jo bare glatt, rund plastikk. (men jeg har nesten ikke sett noe styling jeg har likt bedre. Bare noe jeg fant på en japansk side. Lotus Elan snute og rumpe til mx5.
Det er gått ut av produksjon desverre...)

Dette er Elan. Fant ikke mx5-stylinga.
Selv har jeg NA og er ikke helt glad i snuta på den. Den er ganske bra, men litt pregløs-- typisk japan på slutten av 80 tallet. Noen profiler-- støtfangere-- litt krom-- et eller annet-- det er jo bare glatt, rund plastikk. (men jeg har nesten ikke sett noe styling jeg har likt bedre. Bare noe jeg fant på en japansk side. Lotus Elan snute og rumpe til mx5.
Det er gått ut av produksjon desverre...)

Dette er Elan. Fant ikke mx5-stylinga.
Thorvald
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Classic red Miata 1989 prod. juni 89 -
'A' package
Rød, original hardtop.
185/60x14 på BBS-sommer og sjøstjerner-vinter
- originalt kort tonneau cover
Dette har jeg nevnt i en annen tråd - men jeg synes NA er penere enn NB - spesielt forfra. Det er noe som mangler på NA, og den ser kanskje litt typisk japansk ut fra slutten av 80-tallet, men NB forfra ser typisk KOREANSK 90-talls ut, synes jeg. Fra siden er NB fin.
Som de andre nevner, må det vel være lettere, både frustrasjonsmessig og økonomisk, å bare kjøpe en NB?
Dette minner meg om diskusjonene på porscheforumet. Der er det også en del som vil bygge om flotte klassikere fra tidlig 70-tall til 80- eller 90-tallsporscher. Selv synes jeg dette er å ødelegge biler. Det skjærer (foreløpig) mer i hjertet å se ødelagte porscher enn tilråna mx-5-er, men mx-5 også en klassiker (selv om det har blitt produsert ufattelig mange flere av den).
Men det er to leirer både her og blant andre bileiere: Purister og de som gjerne vil enten vil bli "fast and furious" eller snobbe oppover. HVORFOR? En NA med en NB-front er fremdeles en NA, bare en ødelagt en.
Jeg leste på miata.net om en som slengte ut sin frustrasjon: MX-5 er for billig. Alle har råd til den, og dermed "ødelegges" mange biler. Ikke mine ord altså, men jeg er glad jeg har en NC. Den skal aldri fronten av på!
(og det er bare 5 uker til jeg tar den ut av vinterlagringa!!!!)

Her er den gamle NA-en min. Tøff den, vel?

og her er en NB-front jeg fant på nettet. Litt stort bilde, dessverre.

Jeg vet hvordan jeg ville rangert disse tre frontene... Men jeg ville uansett ikke mekka dem om hverandre!
En Huyndai Elantra til slutt. Er frontene separert ved fødselen?

Tor
Som de andre nevner, må det vel være lettere, både frustrasjonsmessig og økonomisk, å bare kjøpe en NB?
Dette minner meg om diskusjonene på porscheforumet. Der er det også en del som vil bygge om flotte klassikere fra tidlig 70-tall til 80- eller 90-tallsporscher. Selv synes jeg dette er å ødelegge biler. Det skjærer (foreløpig) mer i hjertet å se ødelagte porscher enn tilråna mx-5-er, men mx-5 også en klassiker (selv om det har blitt produsert ufattelig mange flere av den).
Men det er to leirer både her og blant andre bileiere: Purister og de som gjerne vil enten vil bli "fast and furious" eller snobbe oppover. HVORFOR? En NA med en NB-front er fremdeles en NA, bare en ødelagt en.
Jeg leste på miata.net om en som slengte ut sin frustrasjon: MX-5 er for billig. Alle har råd til den, og dermed "ødelegges" mange biler. Ikke mine ord altså, men jeg er glad jeg har en NC. Den skal aldri fronten av på!
(og det er bare 5 uker til jeg tar den ut av vinterlagringa!!!!)

Her er den gamle NA-en min. Tøff den, vel?

og her er en NB-front jeg fant på nettet. Litt stort bilde, dessverre.

Jeg vet hvordan jeg ville rangert disse tre frontene... Men jeg ville uansett ikke mekka dem om hverandre!
En Huyndai Elantra til slutt. Er frontene separert ved fødselen?

Tor
Last edited by eito6260 on 09 Feb 2008, 13:42, edited 1 time in total.
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
er faktisk gjort endel slike ombygginger i utlandet allerede.. har sett flere prosjekter der de har bygd om NA til komplett NC utseende..Vidar wrote:Tja.. å sette på NB front på NA er jo gjort før...
Hvorfor ikke prøve noe nytt, sette NC front på NA ?
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
Å huttetu!_mx5_Rune_ wrote:er faktisk gjort endel slike ombygginger i utlandet allerede.. har sett flere prosjekter der de har bygd om NA til komplett NC utseende..Vidar wrote:Tja.. å sette på NB front på NA er jo gjort før...
Hvorfor ikke prøve noe nytt, sette NC front på NA ?

Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

- Miatapowers
- 7200 RPM
- Posts: 6792
- Joined: 30 Mar 2006, 02:00
- Location: Odda
- Status: Offline
Eg gjorde det enkle, fetet opp na fronten, fant en styling som er meget skjelden, måtte bestille ifra japan, eg letet i flere år, stylet opp en nb før eg fant denne stylingen eg ville ha til na. så eg solgte nb kjøpte na igjen, for å kjøpe stylingen eg ønsket. nå sitter eg å lure på å selge na for å kjøpe mazdaspeed nb. men er noe å holder meg igjen,,
Min na har kostet meg snart like mye som en nb mazdaspeed, mesteparten er oppgradert.

2016 Vw Touran 7s Tdi familievogn
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
Mx-5 Nb 10TH
2007 Mercedes W204 220CDI AMG.
En ting har jeg lært: Du får aldri igjen det du har lagt ut i oppgraderinger, eller styling.
Selger du NA-en og kjøper en Mazdaspeed taper du dobbelt. For NB Mazdaspeed vil falle mer i pris enn en gammel NA. Men så har du det faktum at Mazdaspeed er et helt annet beist, da... og:
Det er grunnen til at vi sitter her og diskuterer disse tingene: Vi er over gjennomsnittet interessert i bil. Det er noe vi og omgivelsene bare må ta innover oss/seg. Andre har andre laster - som narkotika, alkohol, spillegalskap, vold og utroskap. I et slikt perspektiv blir salget av NA-en for å kjøpe Mazdaspeed rene helgen-handlingen. Det er i hvert fall det jeg sier til meg selv (og kona).
Tor
Selger du NA-en og kjøper en Mazdaspeed taper du dobbelt. For NB Mazdaspeed vil falle mer i pris enn en gammel NA. Men så har du det faktum at Mazdaspeed er et helt annet beist, da... og:
Det er grunnen til at vi sitter her og diskuterer disse tingene: Vi er over gjennomsnittet interessert i bil. Det er noe vi og omgivelsene bare må ta innover oss/seg. Andre har andre laster - som narkotika, alkohol, spillegalskap, vold og utroskap. I et slikt perspektiv blir salget av NA-en for å kjøpe Mazdaspeed rene helgen-handlingen. Det er i hvert fall det jeg sier til meg selv (og kona).

Tor
Medl.nr. 393
x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon

x 91 mx5
2006 MX-5 NC 2.0 Sport, Eibach senkesett, Bilstein-dempere, LSD, 17" 205/45 R17, støttestag, xenon
