Page 1 of 2
Tectyl og understellsbehandling på vestlandet.
Posted: 09 Feb 2008, 17:35
by Miatapowers
Hei er det noen så har noen firmaer de kan gå gode for, for eg sitter å lurer på om eg skal begynne å bruke min na igjen som helårsbil, men da vil eg vera sikker på at den tåler påkjenningene, kunne tenkt meg å fått den sandblåst å lakkert å tectylert på nytt.. Bilen er meget bra nå også, men for å vera på den sikre siden..
Re: Tectyl og understellsbehandling på vestlandet.
Posted: 09 Feb 2008, 22:37
by mx_power
thorsen atv i bergen. De er flinke. Nettop brukt de.
Posted: 10 Feb 2008, 18:55
by Miatapowers
Har du noe kontakt info, og er de så seriøse at eg kan levere bilen der og ikkje har blankslitte dekk når de er ferdig,,

Posted: 10 Feb 2008, 20:13
by EspenAndre
ÅSANE BILHANDEL OG UNDERSTELLSBEHANDLING AS
har jeg selv brukt på forrige bil, ble gjort rett før salg, men inntrykket er bra
Pro-Partner Antirust Norge AS
har jeg hørt bra ting om
begge disse er veldig nært meg, så da kunne vi jo treffes
thorsen atv har jeg også hørt endel bra om

Posted: 11 Feb 2008, 08:17
by Oddi395
Hei
Kan gå god for Tuff-Kote Dinol Haugesund, Salhusveien 186, 5538 Haugesund. Tlf. 52704980. Fikk anbefalt de av en kompis som er verkstedsjef. Betalte kr. 3000,- i 2003 for behandling og kr. 1000,- for etterbehandling i fjor. Usikker på om det ble sandblåst på forhånd....
Re: Tectyl og understellsbehandling på vestlandet.
Posted: 11 Feb 2008, 09:21
by mx_power
StianOppistov wrote:Hei er det noen så har noen firmaer de kan gå gode for, for eg sitter å lurer på om eg skal begynne å bruke min na igjen som helårsbil, men da vil eg vera sikker på at den tåler påkjenningene, kunne tenkt meg å fått den sandblåst å lakkert å tectylert på nytt.. Bilen er meget bra nå også, men for å vera på den sikre siden..
det går eg no ut i fra- eg satt på trip telleren og de hadde kjørt 900meter med min bil på tre deger..
Re: Tectyl og understellsbehandling på vestlandet.
Posted: 11 Feb 2008, 15:06
by EspenAndre
mx_power wrote:
det går eg no ut i fra- eg satt på trip telleren og de hadde kjørt 900meter med min bil på tre deger..
var ikke det litt mye ? skulle tro det blir mange ganger inn og ut fra lokalet...
Posted: 11 Feb 2008, 16:16
by biXen
Gjør ingenting om noen prøvekjører bilen for meg personlig, skulle tro en god mekaniker gjorde det om det var generell service, men det er stor forskjell på det og å smi flat fjøl med kald motor. Nå er ikke min bil sprek så er ikke store problemet med kjøresultne folk.
Posted: 11 Feb 2008, 16:25
by EspenAndre
biXen wrote:Gjør ingenting om noen prøvekjører bilen for meg personlig, skulle tro en god mekaniker gjorde det om det var generell service, men det er stor forskjell på det og å smi flat fjøl med kald motor. Nå er ikke min bil sprek så er ikke store problemet med kjøresultne folk.
De har jo ingenting med å prøvekjøre bilen med mindre det som skal gjøres har noe med det å gjøre direkte...
men ved en service som du sier kan han jo teste bilen på p-plassen ved verkstedet, om den er stor nok.
Skal noen prøvekjøre bilen min på veien skal jeg vite det på forhånd og evt. være med!
En rørlegger tar seg jo ikke en dusj hos kunden om han har byttet et blandebatteri...

Posted: 11 Feb 2008, 16:39
by TurboLag
EspenSort92 wrote:...En rørlegger tar seg jo ikke en dusj hos kunden om han har byttet et blandebatteri...

Enn hvis han spør pent?

Posted: 12 Feb 2008, 09:42
by mx_power
de har jo gjerne demontert innerskjermer osv. da er det ikke så unaturlig å prøve bilen en liten stripe sånn at de vet at ikke noe tar borti skrangler osv..... eg pleier personlig å dusje sammen med rørleggeren eg.. heheh
Posted: 12 Feb 2008, 11:14
by Miatapowers
For meg så kan de gjerne kjøre seg en tur og kose seg,ikke det som er problemet, men når eg hadde hjulkontroll sist, så fikk eg beskjed om at bilen min gikk bra den, og hang meget bra på veien, dette er vel noe de ikke skal finne ut av.. Er en grunn til at ingen utennom fruen hjemme får låne min bil, man blir tross alt glad i bilen man bruker alle extra kroner på.

Posted: 12 Feb 2008, 15:27
by EspenAndre
du e ikke vetig Stian, lar du henne kjøre bilen??
Skal være nødsituasjon før noen får kjøre min, spes uten at eg er med

Posted: 12 Feb 2008, 18:18
by Miatapowers
EspenSort92 wrote:du e ikke vetig Stian, lar du henne kjøre bilen??
Skal være nødsituasjon før noen får kjøre min, spes uten at eg er med

Tja er man glad i en dame som kjører som en prest så er det vel ok, men skelden ho vil da,

også er det vel litt verdi forskjell på bilene våres..
Posted: 16 Feb 2008, 14:08
by _mx5_Rune_
Greit nok at man prøvekjører bilen, på alle servicer ligger det blandt annet prøvekjøring innbakt i pakken. Jeg jobber som mekaniker og vet at div ting, slakk, ulyder osv kan noen ganger være vanskelig å finne ved bare feilsøking og derfor er prøvekjøringen en viktig del av jobben vår. på denne måten kan vi også sikre oss om at bilen bilr overlevert til kunden i best mulig stand.
men å grisekjøre bilene er jo selvsagt noe helt annet, og selvsagt noe vi som mekanikere ikke bør gjøre. En prøvekjøring bør bestå av normal kjøring opp mot 80km/t og kjøring på ugjevn vei i lav hastighet. På denne måten opdager man eventuelle feil samtidig som man er forsiktig med bilen. Min mening er at man bør behandle bilene til andre minst like bra som man behandler sine egne biler.
Ved understellsbehandling der deler under bilen har vært demontert er det naturlig å ta en prøvetur i etterkant for å sjekke om alt henger der det skal uten å lage ulyder ved kjøring.