Motoren stopper!
Moderator: Styremedlemmer
-
- 0 RPM
- Status: Offline
Motoren stopper!
Hei
Lurer på om noen kan hjelpe meg med noe jeg.
Det har seg sånn at mx5`en min dør på tomgang. Det kan unngås ved at jeg enter kjører ned motoren på girene til 1000 omdreininger, eller gir den et lite kick på gassen før den kommer ned på tusen omdreininger. Dette er da litt trasig under bykjøring:)
Lest noe om at dette kan ordnes ved å koble på diagnosetester og resette, men ikke vet jeg.
Bilen har kompressor, 6 trins kasse og drifteclutch så kanskje det har noe med dette å gjøre.
Håper på hjelp!
MVH
Chris[/b]
Lurer på om noen kan hjelpe meg med noe jeg.
Det har seg sånn at mx5`en min dør på tomgang. Det kan unngås ved at jeg enter kjører ned motoren på girene til 1000 omdreininger, eller gir den et lite kick på gassen før den kommer ned på tusen omdreininger. Dette er da litt trasig under bykjøring:)
Lest noe om at dette kan ordnes ved å koble på diagnosetester og resette, men ikke vet jeg.
Bilen har kompressor, 6 trins kasse og drifteclutch så kanskje det har noe med dette å gjøre.
Håper på hjelp!
MVH
Chris[/b]
Chris
- inglar
- 7200 RPM
- Medlemsnummer: 558
Gjelder dette hele tiden, eller kun når motoren er varm. Har det samme selv, men det gjelder kun de første to minuttene når motoren er litt kald. Snakket med Gary på TDR om dette og han sa det var vanlig å ha når jeg hadde PowerCard som motorstyring. Jeg måtte da bruke en del tid med å justere tomgansskruen og "butterflyen". Har enda ikke fått til det skikkelig, men skal justere en del mer til våren/sommeren. Det jeg lurer litt på er å få inn letta svinghjul slik at det er lettere for motoren å justere turtallet opp og ned slik at den ikke dør ut like lett. Hvordan dette vil være hvis en bruker skikkelig motorstyring har jeg ingen erfaring med enda, men det er flere andre her i forumet som har presse sammen med skikkelig styring.
-
- 0 RPM
-
- 2000 RPM
om eg ikke tar helt feil så har du gamle bilen min....
tomgangen er ikke go å få helt til på desse kita med di oppgraderingene som er gjort på din bil, men den skal ver mye bettre en de du beskriver.
har du sjekket om du har fått vakum lekasje noen plass?
kan også ver tomgangs skruen på spjeldhuse som har stilt seg tilbake.
tomgangen er ikke go å få helt til på desse kita med di oppgraderingene som er gjort på din bil, men den skal ver mye bettre en de du beskriver.
har du sjekket om du har fått vakum lekasje noen plass?
kan også ver tomgangs skruen på spjeldhuse som har stilt seg tilbake.
-
- 0 RPM
-
- 0 RPM
-
- 2000 RPM
er bare og montere di delene som vart medsent bilen, men bilen må på dyno for og få justert bensin , å dette bør jo gjørest samtidigt.ChrisVanGaarden wrote:Hehe:)
Da vet jeg iallefall hvem jeg skal spørre hvis det er noe som skjer:)
Går forholdsvis godt gjør den oxo..er det mye motormessig som må gjøres for å skifte de drevene på kompressoren egentlig? Har egentlig ingen peiling på kompressor:) Det er stort sett turbo det går i i vennekretsen:)
ingen ting som må gjøres ellerst motor messigt.
er foresten bilde av bilen din eg har i avataren min

-
- 0 RPM