Er på jakt etter bedre kjøling til årets sesong og det har dukket opp en ny problemstilling etter at man nå får bestillt PWR's twincooler fra div sjapper på Ebay. Dette er såvidt jeg kan se samme som FM solgte.
PWR-saken går for ca.600$ som er ganske likt prismessig med en 37mm Koyo radiator og et Mocal oilcooler kit. Det store spørsmålet er dermed om det er verdt styret med å montere en ekstern oljekjøler, eller bare å hive inn den ferdige løsningen fra PWR?
Twincooler eller ikke?
Moderator: Styremedlemmer
Twincooler eller ikke?
Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
Ser veldig bra ut den der. Jeg hadde min under skjermen på NA og da var det begrenset med luftgjennomstrømming da NA ikke har de kjekke tåkelysene som kan ofres for tilgang til luft.
Her er jo plassering ikke et issue og AC viften trekker i tillegg luft igjennom oljekjøleren når bilen står stille. Kjekt når man kjører inn i depot etter en svingom på banen.
Ville dog hatt termostat på uttaket.
Her er jo plassering ikke et issue og AC viften trekker i tillegg luft igjennom oljekjøleren når bilen står stille. Kjekt når man kjører inn i depot etter en svingom på banen.
Ville dog hatt termostat på uttaket.
Termostat er planlagt. Tror jeg kommer til å gå for den Twincoolern. Enklere å montere og sikkert plenty nok kapasitet til mitt behov. Så får man se om man finner en ekstra vifte som passer - AC har jo ikke noe på en racerbil å gjøre 

Medlem nr. 424
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
-92 miata Sort
-91 mx5 BRG
-07 BMW 325d Msport
x 94 Saab 9000 CS 2.3 Turbo
x 88 Holden Commodore 3.0 Turbo
x 87 Honda CRX
Blir mye ryddigere i motorrommet med en slik en da. Slik kunne jeg også tenkt meg... Men passer den du linket til på NA? Står 98-up...
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
da er det jo en grei sak. Havner jo fort på $600 uansett... Men du må vel ha en termostat utenom..
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP