treg å gire når bilen er varm
Moderator: Styremedlemmer
treg å gire når bilen er varm
Min Na 1996 modell blir treg/virien å få i gir når den er varm (kjørt ca 15 minutter) Er det noen som har et tips på hva det kan være?
MX5 1996 Rød 1,6 90 HK
Pleier å være omvendt med tanke på temp.. Gjelder det inn og ut av alle gir, eller bare ett enkelt?
Vet du noe om hvilken girolje som er på og hvor lenge den har vært på?
Ole
Vet du noe om hvilken girolje som er på og hvor lenge den har vært på?
Ole
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
lite clutchvæske gjør at clutchen ikke frir helt ut... da blir kassen kranglete... Der har du nok grunnen. Forresten, hvordan justerte du pedalen?
MedlemNr.532 96-vinrød MX5 ,senket,gule Koni,lowprofile,Enthuza 3", 2.5" DP og Cat, MX5Project IC, 115hk.kammer ,K&N filter , Greddy@6,5psi, 550 dyser, Walbro 190 HP Zeitronix ZT2, MS PNP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
94-Yamaha YZF750R "Modifisert" 138,5RWHP
- _mx5_Rune_
- 7200 RPM
- Posts: 1494
- Joined: 23 Jul 2005, 02:00
- Medlemsnummer: 542
- Location: Senja/Tromsø
- Contact:
- Status: Offline
om du har lekkarsje på slavesylinderen vil det bli vanskeligere og vanskeligere å gire for hver gang du tråkker på clutchen.. om den er lekk vil luft suges inn i kretsen når du slipper pedalen og du vil dermed ikke få samme cluchtrykket. når bilen har stått stille en stund vil luften sige ut eller samle seg slik at pedalen blir bedre igjen..
slavesylinderlekkarsje er et typisk fenomen på mazdaer fra 90tallet.. om du løfter på mansjetten på slavesylinderen finner du raskt ut om den lekker eller ikke.. om den er i orden skal det ikke ligge clutchvæske inni mansjetten..
om jeg ikke husker helt feil koster en ny slavesylinder rundt 1500kr på mazda ( og sikkert mye mindre i usa)
slavesylinderlekkarsje er et typisk fenomen på mazdaer fra 90tallet.. om du løfter på mansjetten på slavesylinderen finner du raskt ut om den lekker eller ikke.. om den er i orden skal det ikke ligge clutchvæske inni mansjetten..
om jeg ikke husker helt feil koster en ny slavesylinder rundt 1500kr på mazda ( og sikkert mye mindre i usa)
- 91mod. Mx5, "go-bilen" http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?t=3394
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- 94 mod Accord Coupe "prosjekt rust"
- 12 mod i40 premium
x 90mod Miata http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic ... 19&t=16176
medlem nr 542
- Techtor
- 2000 RPM
- Posts: 331
- Joined: 08 Oct 2003, 02:00
- Location: Bøler, Oslo
- Contact:
- Status: Offline
Denne er har fungert hos meg over et års tid.
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/252
http://www.mx5parts.co.uk/product_info. ... cts_id/252
Medlemnr. 619Â Â Â Â Â Â
`93 Sort MiataÂ
`93 Sort MiataÂ