anton g`s - 1990 prosjekt.
Moderator: Styremedlemmer
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Så ble det byttehandel med Stian.
Coil-overs klare til senking og bredding av bilen.
Det blir ikke før til høsten, men delene jeg trenger til den jobben
begynner å komme på plass nå.
Får se å bestemme meg for felger også.
Ikke helt fornøyd med de jeg har, mangler felgkant,,
Får legge de ut for salg.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Begynner undersiden å få den finnishen den skal ha, får denne tectylen luft-tørke en ukes tid, før det blir smurt på et tynnere sealer-strøk, som avslutning.
Og til slutt, sprayes med en tyntflytende voks.
Galskap , egentlig, på en bil som ikke er verd mer enn den er.
Da blir det å vente en stund på nye foringer til bakenden, og demontere den, rengjøre og lakke alle deler.
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
-
- Status: Offline
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Delvis enig, men da dette ikke blir noe banebil, så bekymrer heller ikke vekta meg noe.HF-mx5T wrote:blir helårs bil ja ? ellers ville vel eneste vettuge være å lakke den under og.. tectyl er no forbanna drit egentlig
Hvis det skulle/skal være "garasjedronning" er jeg enig i at det mest fornuftige hadde blitt lakkering under.
Men denne skal som alle mine bilprosjekter opp gjennom årene brukes, uavhengig av vær og vind.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
[quote="Vegard"]Dette blir ekstremt gjennomført! Misunner deg som har tid, plass og ferdighetene til å gjøre alt arbeidet.
Åssen breding tenkte du på?
Litt usikker ennå, har sett på flere av de "plast-settene", som har figurert
på forumsidene her.
Ganske rimelige, og kjapt å få satt på.
Arbeidet på dette blir ikke før alt annet er på plass, starter forhåpentligvis med det på senhøsten, mye som gjenstår av arbeid med forstilling og bakstilling ennå.
Står jo bare et skall med, lakkert motor-rom og bagasjerom, og bare ca. 80 % ferdig under.
Tank, alle rør, kabler etc. etc.
Men litt framgang hver uke, så blir det bil til slutt.....
anser
Åssen breding tenkte du på?
Litt usikker ennå, har sett på flere av de "plast-settene", som har figurert
på forumsidene her.
Ganske rimelige, og kjapt å få satt på.
Arbeidet på dette blir ikke før alt annet er på plass, starter forhåpentligvis med det på senhøsten, mye som gjenstår av arbeid med forstilling og bakstilling ennå.
Står jo bare et skall med, lakkert motor-rom og bagasjerom, og bare ca. 80 % ferdig under.
Tank, alle rør, kabler etc. etc.
Men litt framgang hver uke, så blir det bil til slutt.....
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
sjekk www.awrracing.com
De har noen knallfine sett
De har noen knallfine sett
1994 1.8L Miata--prosjekt strekkoppbil igang
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
1990 BMW 325
1997 BMW 523i
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you." Jeremy Clarkson
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Da er ferien over, ble en hel uke, en liten tur i garasjen, for å demontere bakstilling.
Og så en tur til posten, pakke fra moss, il motorsport og mx5parts.
Måtte bare ta noen bilder av alt, en del av det er henta fra før.
Vannpumpe, regremsett, lager og ringsett, komplett pakningsett.
Og divers remer og dipstick og noen andre slitedeler som ikke ble med på bildet.
.
.
Polyforinger til bakstilling, nye justerskruer til bærebroer, foringer til diff, bremsecaliper lakk, + en eske med div. fjærer, pakninger etc.
Nye skruer til nedre fester dempere.
.
.
4 stk. bremseskiver
.
.
Br. klosser rundt, motorfester, simmerringer til girboks, mansjett girboks/girstang øvre og nedre, pilot lager, pedalgummi, nye hjørnefester til fanger, oransje to-polet pærer.
.
.
Spacere TUV-godkjent, ikke de breieste, men alt hjelper, mansjett dempere, pakninger baklykt.
Tetting øvre punkt B-stolpe.
Støvmansjettene til originaldempere og ett par av de oransje to-polet pærene selges.
Til de som er interressert send meg en pm, da jeg ikke vil ha det her som en salgstråd.
Har en tendens til å bli med noe ekstra småtteri på hver bestilling, men er det nytt, så er det nytt.
Vente en uke eller to, så blir det å sette seg ned å bestille polyforinger til forstilling, 2 stk. spacere til forhjul også.
Nye stabstag, bremseslanger osv.
Arbeidet fremover nå blir bakstilling, og så etterhvert forstilling.
Dashbord, og alt under der, begynner også å bli klar til montering, ledningsnett også.
Begynner på jobb i gjen fk. mandag, og med to mnd. igjen av fotballsesongen, så blir vel fremdriften ikke alt for stort.
Nytt vrak på gang som skal bygges opp og selges også. Det gir noen ekstra penger i kassa det også.
anser
Og så en tur til posten, pakke fra moss, il motorsport og mx5parts.
Måtte bare ta noen bilder av alt, en del av det er henta fra før.
Vannpumpe, regremsett, lager og ringsett, komplett pakningsett.
Og divers remer og dipstick og noen andre slitedeler som ikke ble med på bildet.
.
.
Polyforinger til bakstilling, nye justerskruer til bærebroer, foringer til diff, bremsecaliper lakk, + en eske med div. fjærer, pakninger etc.
Nye skruer til nedre fester dempere.
.
.
4 stk. bremseskiver
.
.
Br. klosser rundt, motorfester, simmerringer til girboks, mansjett girboks/girstang øvre og nedre, pilot lager, pedalgummi, nye hjørnefester til fanger, oransje to-polet pærer.
.
.
Spacere TUV-godkjent, ikke de breieste, men alt hjelper, mansjett dempere, pakninger baklykt.
Tetting øvre punkt B-stolpe.
Støvmansjettene til originaldempere og ett par av de oransje to-polet pærene selges.
Til de som er interressert send meg en pm, da jeg ikke vil ha det her som en salgstråd.
Har en tendens til å bli med noe ekstra småtteri på hver bestilling, men er det nytt, så er det nytt.
Vente en uke eller to, så blir det å sette seg ned å bestille polyforinger til forstilling, 2 stk. spacere til forhjul også.
Nye stabstag, bremseslanger osv.
Arbeidet fremover nå blir bakstilling, og så etterhvert forstilling.
Dashbord, og alt under der, begynner også å bli klar til montering, ledningsnett også.
Begynner på jobb i gjen fk. mandag, og med to mnd. igjen av fotballsesongen, så blir vel fremdriften ikke alt for stort.
Nytt vrak på gang som skal bygges opp og selges også. Det gir noen ekstra penger i kassa det også.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Som forventet, ikke mye fremgang her nei.
Fikk i hvertfall installert varmepumpe i garasjen, høsten 2008.
Stor oppgradering fra diesel/parafin-brenner`n.
Nye jobben har tatt mer tid enn forventet, og med tvillinger (gutt-jente) på sju år så går tida.
Porsche 914, 74 mod. og Porsche 944 S, 87 mod. som også tar litt av fritida.
944 S, er blitt bruksbil/ til og fra jobb bil. 21 km. til og 21 km. fra jobb, med noen langstrekk og en haug med moroe svinger.
Litt er jo skjedd da.
Tank, travers og øvre bærebroer med nye polyforinger er på plass.
Og et 1990 MX5 vrak, som jeg bare "måtte" kjøpe.
Blir egen tråd på den.
Laster opp noen bilder med det samme.
Fikk i hvertfall installert varmepumpe i garasjen, høsten 2008.
Stor oppgradering fra diesel/parafin-brenner`n.
Nye jobben har tatt mer tid enn forventet, og med tvillinger (gutt-jente) på sju år så går tida.
Porsche 914, 74 mod. og Porsche 944 S, 87 mod. som også tar litt av fritida.
944 S, er blitt bruksbil/ til og fra jobb bil. 21 km. til og 21 km. fra jobb, med noen langstrekk og en haug med moroe svinger.
Litt er jo skjedd da.
Tank, travers og øvre bærebroer med nye polyforinger er på plass.
Og et 1990 MX5 vrak, som jeg bare "måtte" kjøpe.
Blir egen tråd på den.
Laster opp noen bilder med det samme.
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Re: anton g`s - 1990 prosjekt.
.
Lenge siden det har vært noe spesiell framgang her, men med
flere prosjekter samtidig, så går det noe senere.
Heldigvis ikke noe stress, blir ferdig når det blir ferdig.
.
.
.
Takknemlig oppgave med ledningsnett.
Greie sammenkoblinger, og alt går å strekkes igjennom karosseri.
Flinke der japsene.
Har restaurert andre bilmerker, der koblinger og kabelsko er satt på etter ledningsmatta er strekt.........
Venter på gummigjennomføringer til varmeapparat-register, så det kan monteres fast.
Så det først når jeg skulle montere at de var litt morkne, kommer lett inn vann i kupe derfra ved motorvask.
anser
Lenge siden det har vært noe spesiell framgang her, men med
flere prosjekter samtidig, så går det noe senere.
Heldigvis ikke noe stress, blir ferdig når det blir ferdig.
.
.
.
Takknemlig oppgave med ledningsnett.
Greie sammenkoblinger, og alt går å strekkes igjennom karosseri.
Flinke der japsene.
Har restaurert andre bilmerker, der koblinger og kabelsko er satt på etter ledningsmatta er strekt.........
Venter på gummigjennomføringer til varmeapparat-register, så det kan monteres fast.
Så det først når jeg skulle montere at de var litt morkne, kommer lett inn vann i kupe derfra ved motorvask.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- Vegard
- 7200 RPM
- Posts: 1877
- Joined: 14 Nov 2007, 00:16
- Medlemsnummer: 0
- Location: Hokksund
- Contact:
- Status: Offline
Re: anton g`s - 1990 prosjekt.
Stå på Anton, hadde nesten glemt den spreke fargen du lakka denna i, blir bra!
- Steinar
- 7200 RPM
- Posts: 1160
- Joined: 23 Oct 2003, 02:00
- Medlemsnummer: 560
- Location: Trondheim
- Status: Offline
Re: anton g`s - 1990 prosjekt.
Enig med Anton, nylakka bil osv. Det er bra å la lakken herde litt før man jobber videre med bilen.
(Har selv en BMW motorsykkel som stod nylakka over 20 år nede i kjelleren før den ble mekka videre på.)
Steinar
(Har selv en BMW motorsykkel som stod nylakka over 20 år nede i kjelleren før den ble mekka videre på.)
Steinar
2008 PRHT (Svarte F.)
X-Sambagull -99 1.8
X-Sambagull -99 1.8
Re: anton g`s - 1990 prosjekt.
Her går man grundig til verks ja. Ser bra ut.. Blir det GV breddere da, eller har du andre planer?
'95 NA 1.8
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
'00 Jeep Cherokee - bruksbilen
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Re: anton g`s - 1990 prosjekt.
Vegard wrote:Stå på Anton, hadde nesten glemt den spreke fargen du lakka denna i, blir bra!
Satt å kikka gjennom en del bilder, mellom 1000 og 1500 bilder for å plukke ut farge
som ikke er/var på andre Miata/MX5`er.
Blir vel ikke på veien før 2011.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
- anton.g
- 6500 RPM
- Posts: 744
- Joined: 16 Jul 2007, 23:18
- Medlemsnummer: 664
- Location: Trøndelag
- Status: Offline
Re: anton g`s - 1990 prosjekt.
Ikke helt etter planen å la den stå så lenge, litt for mange andre prosjekter som er gjort ferdigSteinar wrote:Enig med Anton, nylakka bil osv. Det er bra å la lakken herde litt før man jobber videre med bilen.
(Har selv en BMW motorsykkel som stod nylakka over 20 år nede i kjelleren før den ble mekka videre på.)
Steinar
i mellomtiden også.
Bygd opp 5-6 vrak/kondemnerte biler også, på kveldstid/helger.
Holder på med den siste på en god stund nå, før MX5-vraket mitt skal begynnes på igjen.
Planen er å ha den nylakkert til sommer`n.
Ligger inn som egen prosjektside den.
anser
anton.g
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.
1990,Miata : http://www.mx5-miata.no/phpbb/viewtopic.php?f=24&t=8041
1990 Porsche 944 S2, Cabriolet.