Page 1 of 2
Etterlysning (forhandler av momo-felger)
Posted: 11 Jun 2008, 22:19
by anton.g
Fikk en nettadresse her om forhandler av momo-felger, i Norge.
sorte med chrom, felgkant.
Finner selvsagt ikke igjen linken.
Noen som kan hjelpe ??
anser
Posted: 11 Jun 2008, 22:23
by John_91BRG
Vet ikke om dette er rette linken, men det er i hvertfall Felgimport AS som er norsk importør av Momo-felger:
http://www.felgimport.no/default.asp?pa ... sp&pg=1102
Posted: 11 Jun 2008, 23:00
by anton.g
Takker for den, det var riktig side.
anser
Posted: 12 Jun 2008, 00:26
by MxMats
torshov kan bestille fra felgimport. og sharif fører også de felgene.
Posted: 12 Jun 2008, 00:30
by TraCkinG
Eller mekonomen.. iallfall i sandefjord
Posted: 13 Jun 2008, 17:20
by JG
Eller søk på momo på finn. Der er både nye og brukte.
JG
Posted: 14 Jun 2008, 20:02
by bigwheels
www.big-wheels.no har 17" momo corse med dekk til 7990,- komplett gratis levert
Posted: 14 Jul 2008, 22:51
by anton.g
bigwheels wrote:www.big-wheels.no har 17" momo corse med dekk til 7990,- komplett gratis levert
Ser at disse leveres med både ET 35 og 42.
Med tanke på at jeg har tenkt å bredde skjermene, er det vel de med ET 35, som er beste alternativet.
I forhold til ET 40, som er originalt, skulle de da bredde litt ut med ET 35.
Hvilke dekkfabrikat ?
Hvilke dekkalternativer er det på disse pakkene, kunne tenkt meg noe bredere enn 205.
Da denne ikke kommer til å brukes på bane, er ikke vekt på felg/dekk
så viktig.
anser
Posted: 15 Jul 2008, 00:06
by Rudolf
anton.g wrote:
Ser at disse leveres med både ET 35 og 42.
Med tanke på at jeg har tenkt å bredde skjermene, er det vel de med ET 35, som er beste alternativet.
I forhold til ET 40, som er originalt, skulle de da bredde litt ut med ET 35.
ET 45 er orginalt på NA.
ET 35 blir derfor ulovlig uten spesialgodkjenning.
Erik
Posted: 15 Jul 2008, 00:08
by DrHolm
er +-7 som er grensa. (hvis jeg ikke tar helt feil..)
Posted: 15 Jul 2008, 00:18
by Rudolf
DrHolm wrote:er +-7 som er grensa. (hvis jeg ikke tar helt feil..)
Stemmer !
Så ET 38 er på grensen, men holder akkurat.
Erik
Posted: 15 Jul 2008, 00:20
by Hauk
DrHolm wrote:er +-7 som er grensa. (hvis jeg ikke tar helt feil..)
Stemmer bra. Maks 15 mm endring av sporvidden, dvs. 7,5 mm på hver side. Siden de ennå ikke har begynt med desimaler på innpress så blir det jo i praksis 7 mm.
Posted: 15 Jul 2008, 00:21
by Rudolf
anton.g wrote:
Da denne ikke kommer til å brukes på bane, er ikke vekt på felg/dekk
så viktig.
Synes også dette er et rart utsagn
Du skal vel KJØRE med bilen ?
Bilen blir GOD Å KJØRE med lette hjul !
Erik
Posted: 15 Jul 2008, 00:59
by anton.g
Rudolf wrote:anton.g wrote:
Da denne ikke kommer til å brukes på bane, er ikke vekt på felg/dekk
så viktig.
Synes også dette er et rart utsagn
Du skal vel KJØRE med bilen ?
Bilen blir GOD Å KJØRE med lette hjul !
Erik
Ikke så viktig, at 1-2 kg pr. felg blir avgjørende kontra utseende.
Mitt valg.
Vært banebil jeg hadde bygd, så hadde vekt vært et issue.
Ikke denne gangen.
anser
Posted: 16 Jul 2008, 01:55
by kavuta
får vel legge til at dekkmann også selger disse felgene....
hehehehe......