Page 1 of 2

Frakt Mx5Parts

Posted: 25 Jun 2008, 09:49
by Larserik
Merkelig liten sak:

Tenkte jeg skulle benytte meg av ukens tilbud fra Mx5Parts. Skal bestille list mellom dør og vindu, og bremseklosser foran og bak. Bestiller jeg dette samlet kommer frakt på £ 35,79.

Bestiller jeg de i 3 forskjellig omganger (altså 3 pakker fra England til Norge), kommer frakt på £ 7,84 + £ 5,48 + £ 5,48 = £18,80

Altså £ 16,99 billigere frakt ved å bestille hver for seg isteden for å sende de i en samlet pakke :roll: (..og mest sannsynlig blir det vel heller ikke toll på dette, siden nå hver pakke har så liten verdi.

.....merkelig, skulle jo tro det var mest lønnsomt å sende det samlet..

Posted: 25 Jun 2008, 10:24
by biXen
Fikk ofte bisarre fraktkostnader derfra, derfor benytta jeg meg oftere av IL. Men dette var jo ekstra merkelig, skulle tro det tok lengre tid å lage 3 pakker også :P

Posted: 25 Jun 2008, 14:13
by Vegard
Små pakker kan sendes som brev post, samler du det kan de ikke lenger det. Vil tro det er der det ligger.

Posted: 25 Jun 2008, 23:10
by anton.g
Samme erfaring her også. :cry:

Bestilte diverse deler derfra i mai, motorfester i rest, og sendt senere.
Ble uhorvelig dyrt med oppdeling av pakker.

Og på toppen av alt, har heller ikke motorfester dukket opp. :cry:
Sendt mail tilbake for å høre hva som skjer.

De er sendt sier de, men klarer ikke å hoste opp tracknr./sporingsnr. :?
Skikkelig skuffa.

MX5parts er ute av den lista som jeg kommer til å handle fra i fremtiden. :evil:


anser

Posted: 25 Jun 2008, 23:32
by biXen
anton.g wrote: De er sendt sier de, men klarer ikke å hoste opp tracknr./sporingsnr. :?
Skikkelig skuffa.
anser
De sender det meste med vanlig brevpost, til og med esker av litt størrelse. De kan ikke gi deg noe tracking på dette før det har vært savna i minst 20 dager eller noe sånt, det er Royal Mail som bestemmer det. Vil anbefale deg og bare følge det opp så ordner det seg sikkert.

Sist jeg hadde problem med noe sendt i posten fra England så var det i Norge det var noe galt, surprise surprise, lå på feil postkontor i ei uke og jeg fikk aldri hentemelding (ikke før duplikat kom). Blir forbanna av mindre :)

Posted: 25 Jun 2008, 23:47
by anton.g
Dear Anton

Sorry to hear you have not received them yet, they were dispatched to yourself on the 08/05/2008 via first class Royal mail and should be with you soon. Unfortunately i am unable to trace the parcel, however if you would please check with your local post office to see if they have any thing waiting for you

Kind Regards
Jochen
www.mx5parts.co.uk

Har sjekket med det lokale postkontor, som jeg forresten er storforbruker av, både når det gjelder pakker til og sendte pakker.

De har også sjekket litt rundt, som en ekstra service til en god kunde.
All ære til dem.
Så sånn som saken står nå, så brukes ikke Visa`n hos MX5parts.
Det er mere irritasjon over at ting ikke kommer frem enn pengene.

Solgte et vrak som er bygd opp tidligere i uka, med grei fortjeneste, så motorfestene blir bare bestilt en annen plass.
Nytt vrak til oppbygging allerede på plass, og deler bestilt, så den 500-lappen dri.. jeg i, det er den ekstra ventetida på delene som plager meg litt.
Men når de er der sammen med en del andre ting til, så er det også glemt.
Livet er for kort til å være langsur/sint.

anser

Posted: 28 Jun 2008, 11:30
by TraCkinG
Send en mail til anton, si at du har hørt med det lokale postkontoret..

Var en pakke jeg heller ikke fikk, ringte postkontoret, og de hadde ikke pakken, sendte mail til mx5parts om det, og de sendte ny på mandagen etter (jeg sendte mail på fredagen)

Onsdagen samme uken, dvs. to dager etter, så var pakken her

Bestilte også en slave cylinder der borte for et par uker siden. Bestilte på fredagen, var her på mandagen!! Det er raskere enn hva mazda norge, mekonomen osv. kunne klare! så jeg ble rimelig imponert da..

Det jeg derimot ikke er så imponert over, er at posten norge har klart å få tak i noen pakker til meg nå... Utrolig dyre, og dårlig service!! uff uff

Sikkert mer om det senere

Posted: 28 Jun 2008, 14:14
by anton.g
Har sendt to mail til MX5parts, fått svar på begge to.
Forklart at jeg har sjekket med det lokale postkontor også.

Skal sende en mail til,( NR 3.) men sånn som saken står nå,
Så FU.. MX5parts for min del.

anser

Posted: 28 Jun 2008, 14:16
by Miatapowers
anton.g wrote:Har sendt to mail til MX5parts, fått svar på begge to.
Forklart at jeg har sjekket med det lokale postkontor også.

Skal sende en mail til,( NR 3.) men sånn som saken står nå,
Så FU.. MX5parts for min del.

anser
Er da heller postvesenet så er det stygge ulven, aldri hatt noe med mx5parts. den beste butikken mener eg, men bruker de mindre og mindre pga frakt, deler kan ta opp til 2mnd før eg har de, pga postvesenet i norge

Posted: 28 Jun 2008, 15:31
by Larserik
Har bare positiv erfaring med Mx5parts jeg også. Bestilt i 3 forskjellige pakker, og 2 av pakkene har kommet allerede.

Posted: 28 Jun 2008, 15:44
by biXen
Men frakten og delene er generelt sett billigere fra IL er min oppfatning.

Posted: 28 Jun 2008, 17:56
by Larserik
biXen wrote:Men frakten og delene er generelt sett billigere fra IL er min oppfatning.
Ok, har ikke bestilt fra IL noen gang, får prøve neste gang :D

Posted: 28 Jun 2008, 18:15
by kodvaag
Har bestillt fra mx5parts mange ganger, og alltid fått varene fort og korrekt.

Hvis du leser en del "reviews" på siden deres, så står det ofte skryt for at de riktige varene kom fort frem til mottager.

Tror det er befrakteren(e) som roter, ikke avsender.

Heller vær sint på rette vedkommende! :D

Posted: 28 Jun 2008, 18:23
by Vegard
Kjøpte meg nye blinklys glass, og betale £3 i frakt og fikk en katalog også. Tok under ei uke. Så på småting synes jeg det var veldig kjekt å bruke mx5parts. Ellers på større deler blir pris forskjellen litt for stor vs. amerikanske buttiker.

Posted: 28 Jun 2008, 18:24
by EspenAndre
kodvaag wrote:Har bestillt fra mx5parts mange ganger, og alltid fått varene fort og korrekt.
Hvis du leser en del "reviews" på siden deres, så står det ofte skryt for at de riktige varene kom fort frem til mottager.
Tror det er befrakteren(e) som roter, ikke avsender.
Heller vær sint på rette vedkommende! :D
ENIG!

Firmaet har generelt fått mye skryt...
Jeg har aldri opplevd noe pes med dem.. og har jo bestilt endel