Page 1 of 4
Hvordan NB burde man kjøpe?
Posted: 25 Jul 2008, 03:39
by Fred
Mener dette har vært tatt opp før, men fant ingenting når jeg søkte. (tror det er vanskelig å søke på ordet NB)
-
Hvordan NB burde mann prøve å finne om man skal kjøpe en NB?
Mazdaspeed fant vi ut ble for dyrt. Har lyst på litt mer fart en 1.6'en min så burde vel blir rundt 1.8
Har tid nok til å lete i tyskland og usa(++) om nødvendig.
Noen spesielle modeller som er mer attraktive for entusiaster?
Har sett 10th av. til salgs i tyskland.
Andre modeller, utstyrspakker, motors utgaver, ting, tang, diverse mann burde se etter?
ikke så kjent med NB som jeg er med NA.
Posted: 25 Jul 2008, 05:16
by mussa
Facelift, fra 2001 -> sport 1.8.

Store bremser (Samme som MS), torsendiff, 6 gir, bra mange stabstag++

Ikke overflod av de til salgs, men det dukker støtt og stadig opp noen!
Posted: 25 Jul 2008, 09:34
by nope-mx5
mussa wrote:Facelift, fra 2001 -> sport 1.8.

Store bremser (Samme som MS), torsendiff, 6 gir, bra mange stabstag++

Ikke overflod av de til salgs, men det dukker støtt og stadig opp noen!
Støtter helt klart den ja
-n
(som skal på biltilsynet og godkjenne eibach senkesett idag)
Posted: 25 Jul 2008, 10:28
by Vidar
MSM eller NBFL sport...
Posted: 25 Jul 2008, 11:09
by Sevenord
NBFL = NB Facelift?
Posted: 25 Jul 2008, 11:15
by inglar
Jepp
Posted: 25 Jul 2008, 12:21
by Tommen
nope-mx3 wrote:mussa wrote:Facelift, fra 2001 -> sport 1.8.

Store bremser (Samme som MS), torsendiff, 6 gir, bra mange stabstag++

Ikke overflod av de til salgs, men det dukker støtt og stadig opp noen!
Støtter helt klart den ja
-n
(som skal på biltilsynet og godkjenne eibach senkesett idag)
Siden jeg har en nb 1,8 GTR vil jeg anbefale deg den utgaven.
Fabrikksenktet med eibach 40mm, innsydd logo i nakkestøttene, børstet alu på interiør +++ jeg er veldig godt fornøyd, (er bare 200 produserte kun fra sveits.)

Posted: 25 Jul 2008, 17:03
by Fred
Ser litt iløpet av dagen etter NBFL i tyskland om jeg får tid.
noen som har et bilde av standard NB og NBFL liggende?
Alle NB etter 2001 kom med faceliften ikke sant? men kanskje ikke alle var 1.8 sport?
har ikke sett på pris på disse. kan godt hende det blir for dyrt. at jeg må nærmere 1999 modellene. men er kanskje ikke så stor forskjell.
Posted: 25 Jul 2008, 17:17
by NiteLite
Selv anbefaler jeg så klart MSMen

Ikke at jeg har kjørt noen andre NB modeller, men 180 turbohester blir aldri feil

Posted: 25 Jul 2008, 18:03
by Miatapowers
Tommen wrote:nope-mx3 wrote:mussa wrote:Facelift, fra 2001 -> sport 1.8.

Store bremser (Samme som MS), torsendiff, 6 gir, bra mange stabstag++

Ikke overflod av de til salgs, men det dukker støtt og stadig opp noen!
Støtter helt klart den ja
-n
(som skal på biltilsynet og godkjenne eibach senkesett idag)
Siden jeg har en nb 1,8 GTR vil jeg anbefale deg den utgaven.
Fabrikksenktet med eibach 40mm, innsydd logo i nakkestøttene, børstet alu på interiør +++ jeg er veldig godt fornøyd, (er bare 200 produserte kun fra sveits.)

Hadde selv en nb med original montert eibach, ble min første mod å fjerne dette, skremmende hvor dårligt det var.

ellers så ville eg også funnet meg en nbfl gjerne sport, sitter selv å leter etter en slik, men finnes lite sport for salg, mazdaspeed venter eg med til det er blitt noen for salg i norge,
Posted: 25 Jul 2008, 19:08
by nope-mx5
Veldig enig i at Eibach er kjipe greier.
Altfor lavt, altfor mykt.
Fikk de godkjent idag dog

Så nå blir det montering av FM fjærer så raskt som mulig
-n
Posted: 03 Aug 2008, 11:00
by Fred
Ingen som har et bilde av NB med og uten Facelift?
noen som har importert fra tyskland. når vi sjekket nå virket det som det ikke lønte seg.?!?
Posted: 03 Aug 2008, 11:51
by arildh
NBFL (2001+)
NB:

Posted: 03 Aug 2008, 12:34
by Fred
noen utseende messige endringer? ser ikke mange
Posted: 03 Aug 2008, 12:44
by arildh
Lykter, fanger, seter + annet interiør og sikkert noe mer.